שלום עופר
רציתי לדעת מה הדין לגבי שכן מקומה אחרונה שרוצה לשים את העגלה שלו בקומה ראשונה מתחת לגרם מדרגות כאשר באותה קומה יש דייר שאינו מסכים.
האם מותר לו להשאיר שם את העגלה?
האם זה תלוי בהחלטה של רוב הדיירים?
אשמח לקבל תשובה בהקדם.
רציתי לדעת מה הדין לגבי שכן מקומה אחרונה שרוצה לשים את העגלה שלו בקומה ראשונה מתחת לגרם מדרגות כאשר באותה קומה יש דייר שאינו מסכים.
האם מותר לו להשאיר שם את העגלה?
האם זה תלוי בהחלטה של רוב הדיירים?
אשמח לקבל תשובה בהקדם.
02-08-2007 18:38:00
עפר שחל
תשובה
התשובה נעוצה בשאלה האם השארת עגלה ברכוש משותף היא שימוש רגיל, סביר ומקובל. אם כן אין צורך באישור מיוחד.
מתי זה סביר ומקובל? תלוי בנסיבות כל מקרה, למשל כאשר יש בבית משותף חדר עגלות או אופניים או איזה מיקום מתאים שמיועד לכך אז אין זה סביר להשאיר עגלה מחוץ למקום זה. גם ההיפך הוא נכון.
או אם העגלה חוסמת ומפריעה למעבר זה לא סביר.
אם נראה לך שזה סביר צריך הועד לתת מענה ברוח זו לדייר שמתנגד.
מתי זה סביר ומקובל? תלוי בנסיבות כל מקרה, למשל כאשר יש בבית משותף חדר עגלות או אופניים או איזה מיקום מתאים שמיועד לכך אז אין זה סביר להשאיר עגלה מחוץ למקום זה. גם ההיפך הוא נכון.
או אם העגלה חוסמת ומפריעה למעבר זה לא סביר.
אם נראה לך שזה סביר צריך הועד לתת מענה ברוח זו לדייר שמתנגד.
02-08-2007 20:53:00
דינה אייזן
הצבת עגלת ילדים בחדר המדרגות – בעייתית
חדר מדרגות הוא שטח משותף שיש לו יעוד מוגדר.
שימוש בחדר המדרגות לחניית עגלת ילדים הוא שימוש שלא על פי הייעוד המוגדר.
בית המשפט העליון בפסק דין בנושא שונה לחלוטין, התייחס בעקיפין לנושא הנ"ל, בסעיף ז´ –
שימוש בחדר המדרגות לחניית עגלת ילדים הוא שימוש שלא על פי הייעוד המוגדר.
בית המשפט העליון בפסק דין בנושא שונה לחלוטין, התייחס בעקיפין לנושא הנ"ל, בסעיף ז´ –
"… ואולם בנושאים אחרים, כמו הצבת עגלות ילדים ברכוש המשותף בכניסת הבית (ונושא זה ניתן להשוותו לדעתי לחניה ברכוש משותף כבענייננו), לדעתו מעיקר הדין אין הרוב יכול לכוף על המיעוט, ויש צורך בהסכמה כללית…"
למעשה, יש כאן הפיכת השטח המשותף הספציפי הזה למחסן פרטי של הדייר שמציב את העגלה במקום ייחודי השמור רק לו.
זה גם פותח פירצה לדיירים אחרים להציב בחדר המדרגות רכוש פרטי שונים, על בסיס התקדים של עגלת הילדים, והסוף מי ישורנו…
03-08-2007 19:27:00
עפר שחל
ציטוט פיסקי דין
דעתך מה סביר או מה בלתי סביר מעניינת אולי אבל כל אדם ודעתו, זה לא מוסיף לענייננו.
כדאי שתקרא שוב את פסה"ד ואת הפיסקא שהבאת שכן הם בדיוק מלמדים את ההיפך מהמסקנות שלך.
כדאי שתקרא שוב את פסה"ד ואת הפיסקא שהבאת שכן הם בדיוק מלמדים את ההיפך מהמסקנות שלך.