לקראת אסיפת הדיירים הקרובה, שבה נדון בבחירת נציג חדש לועד (כיום אני בועד אך אני מעונינת לפרוש אחרי שנתיים).
מכיון שיכול להיות שלא יהיו מתנדבים לתפקיד אני רוצה לברר לגבי חברת ניהול:
1. במקרה שאין מתנדבים לתפקיד (אני בכל מקרה אתפטר) האם נדרשת החלטה להעסיק חברת ניהול?
2. אם כן האם דרוש רוב וכמה?
3. העסקת חברת ניהול: אילו נקודות צריך לבדוק במשא ומתן עם חברת ניהול?, תובנות? בורות שכדאי לא ליפול לתוכם?
4. איך מתנהל הקשר עם חברת ניהול?
5. ולשאלת מליון הדולר: חברות ניהול מומלצות באזור המרכז (רמת גן).
מכיון שיכול להיות שלא יהיו מתנדבים לתפקיד אני רוצה לברר לגבי חברת ניהול:
1. במקרה שאין מתנדבים לתפקיד (אני בכל מקרה אתפטר) האם נדרשת החלטה להעסיק חברת ניהול?
2. אם כן האם דרוש רוב וכמה?
3. העסקת חברת ניהול: אילו נקודות צריך לבדוק במשא ומתן עם חברת ניהול?, תובנות? בורות שכדאי לא ליפול לתוכם?
4. איך מתנהל הקשר עם חברת ניהול?
5. ולשאלת מליון הדולר: חברות ניהול מומלצות באזור המרכז (רמת גן).
תודה מראש.
06-01-2010 22:55:00
אהוד שוהם
סעיף 71. (ב) 1 לחוק המקרקעין אומר:
"בעלי הדירות רשאים לקבוע, בתקנון או בהחלטה שהתקבלה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם, כי הניהול וההחזקה התקינה של הרכוש המשותף, כולם או רובם, יתבצעו ע"י מי שבעלי הדירות יתקשרו עמו למטרה כאמור (בחוק זה – "מתחזק")."
07-01-2010 10:54:00
עפר שחל
חברת ניהול
מומלץ מאוד וחשוב מאוד לשמור על ועד בית גם כאשר מחליטים לעבור לניהול דרך חברה חיצונית. הועד יפקח על החברה.
אני גם מעדיף שועד ימשיך לגבות כספים מדיירים ויעביר לחברה את כספה מדי חודש ולא יאפשר גבייה ישירה של החברה מול הדיירים.
לועד יהיה קל יותר כי בכל הקשור לניהול ותחזוקה, שמירה, נקיון, גינון – יש לו כתובת.
חשוב מאוד לבדוק מקצועית לפני חתימה את חוזה חב´ הניהול.
לטעמי חייבים עו"ד כדי לבחון את החוזה, נקודות היציאה שלו, הדרישות וכד´.
לגבי המלצות – פנו לפחות ל 3 חברות לקבלת הצעות. בידקו מי החברות הפעילות באזור ופנו לועדים קרובים לקבלת חוו"ד בלתי אמצעית. אני בפורום זה לא נוהג להמליץ. אבל יש בהחלט גורמים שצריך להזהר מהם גם בר"ג.
יש שמעות לגודל הבית – בית קטן ובינוני לא בהכרח צריך חב´ ניהול מהגדולות.
אני גם מעדיף שועד ימשיך לגבות כספים מדיירים ויעביר לחברה את כספה מדי חודש ולא יאפשר גבייה ישירה של החברה מול הדיירים.
לועד יהיה קל יותר כי בכל הקשור לניהול ותחזוקה, שמירה, נקיון, גינון – יש לו כתובת.
חשוב מאוד לבדוק מקצועית לפני חתימה את חוזה חב´ הניהול.
לטעמי חייבים עו"ד כדי לבחון את החוזה, נקודות היציאה שלו, הדרישות וכד´.
לגבי המלצות – פנו לפחות ל 3 חברות לקבלת הצעות. בידקו מי החברות הפעילות באזור ופנו לועדים קרובים לקבלת חוו"ד בלתי אמצעית. אני בפורום זה לא נוהג להמליץ. אבל יש בהחלט גורמים שצריך להזהר מהם גם בר"ג.
יש שמעות לגודל הבית – בית קטן ובינוני לא בהכרח צריך חב´ ניהול מהגדולות.
07-01-2010 20:21:00
לימור אאא
שאלה נוספת בעקבות תשובתך
קודם כל תודה על התשובה.
בהנחה שהועד הוא זה שגובה כספים מהדיירים, מה קורה אם דיירים מאחרים בתשלום וחודש מסוים אין סכום מספיק להעביר לחב´ הניהול?
האם האחריות נופלת על הועד והוא זה שחשוף לתביעות בגין החוזה עם חב´ הניהול?
בהנחה שהועד הוא זה שגובה כספים מהדיירים, מה קורה אם דיירים מאחרים בתשלום וחודש מסוים אין סכום מספיק להעביר לחב´ הניהול?
האם האחריות נופלת על הועד והוא זה שחשוף לתביעות בגין החוזה עם חב´ הניהול?
ישנם כאן שלושה (מתוך 9) דיירים שבאופן קבוע מאחרים בתשלום. שניים מהם בתקופות של בין 2 ל – 4 חודשים.
נדרשות תזכורות מתמידות ומרדף בלתי פוסק אחרי הסוררים.
לי לא יהיה זמן מיותר לבזבז על דיירי סחבת שכאלה ומהכרות עם המצב בשטח אני מוטרדת מהנושא כשזה מגיע לחוזה מול חברת ניהול.
07-01-2010 21:36:00
דני קריו
דאגו שבחוזה עם חברת הניהול תוטל חובת הגביה על
החברה,וחובות של דיירים יקוזזו ממנה.את כל נושא הגביה השאירו לחברה,רק שהשיקים יהיו לטובת ועד הבית.תנו לה ייפוי כח לתבוע בשמכם.בחוזי ניהול בנינים זה דבר סטנדרטי.