זרימת אנרגיה בבית ובמרחב

מאת:מירב אייכלר – מורה ויועצת פנג שואי בכירה. בעלת ידע וניסיון רב באבחון החלל והתאמתו האישית לדיירי הבית או לחלל העסק ולעובדיו. מאסטר רייקי.

הרעיון המרכזי העומד מאחורי תורת הפנג שואי הוא שקיימת אנרגית חיים (= צ'י) בכל מקום על פני האדמה וזה כולל את גופנו וסביבתנו. לפי הפילוסופיה הסינית, אנו מהוים חלק בלתי נפרד מהיקום, ולכן אנו קשורים לאנרגיה זו ומושפעים ממנה. יישום של עקרונות הפנג שואי בבית או בעסק, יביא לניצול האנרגיות המיטיבות הקיימות בבית לתועלתנו ולניטרול אנרגיות בעייתיות. להלן מאמר המפרט מהיכן נכנסות האנרגיות אל הבית, מצבי זרימת אנרגיה בעייתיים (דלת מול דלת, מראות, חיצי רעל, מסדרונות וחסימות אנרגטיות) וכיצד ניתן לפתור אותם. כמו כן המאמר נותן מענה כיצד ניתן לסדר באופן נכון את חדר השינה או חדר העבודה לפי שיקולי זרימת אנרגיה במרחב.

ראשי פרקים:
מהו צ'י?
כניסת האנרגיה אל הבית
מצבי זרימת צ'י בעייתיים בבית (דלת מול דלת, מסדרון ארוך, חיצי רעל, מראות)
מיקומי ישיבה ושינה נכונים לפי שיקולי זרימת אנרגיה
חסימות אנרגטיות
שדות אלקטרומגנטיים בבית

מהו צ'י ומהי זרימה חיובית של אנרגיה?
תורת הפנג שואי היא תורה סינית עתיקה החוקרת את התנהגות הצ'י (=אנרגיה) בסביבה.
הרעיון העומד מאחורי תורה זו הוא שקיימת אנרגית חיים – או בסינית "צ'י" – בגופנו ובסביבתנו – ולמעשה בכל דבר אשר על פני האדמה. בנוסף, תורה זו טוענת כי אנו, כחלק בלתי נפרד מהיקום, קשורים לאנרגיה זו ומושפעים ממנה. על ידי הבנה של התנהגות הצ'י בסביבתנו, נוכל לרתום אנרגיה זו לטובתנו ולהנות משגשוג והצלחה בתחומי החיים השונים.

פנג שואי בסינית משמעו רוח ומים, מאחר ואופן זרימת הצ'י דומה לזרימתן שך הרוח והמים.
לא ניתן להגדיר צ'י אך ניתן לתאר אותו. הצ'י יכול להתקיים בצורת חומר או אנרגיה. גם לאבן יש צ'י אך בצורה הנחותה ביותר. צ'י ממלא את החדר – כלומר החדר מלא באנרגיה. הכוונה במילה צ'י היא לחיים.
המטרה הראשונית והעיקרית בניתוח ויישום הפנג שואי היא להזמין את הצ'י לביתנו, לאגור אותו ולגרום לו לזרום בחופשיות סביבנו ובתוכנו. יש לוודא כי האנרגיה זורמת לתוך הבית, ועם כניסתה אל הבית יש לוודא כי היא זורמת לכל חלקיו בחופשיות וללא חסימות.

קיימת חלוקה קלאסית לשני סוגי זרימה של אנרגיה – שנג צ'י ושה צ'י. שנג צ'י הוא צ'י חיובי הנושא עימו אנרגיות חיוביות לבריאותנו הגופנית והנפשית. אנרגיה מסוג זה זורמת בצורה נינוחה, רגועה ומעגלית. שה צ'י, לעומת זאת, הוא צ'י שלילי. הוא נושא עימו אנרגיה מזיקה שיוצרת השפעות שליליות על גופנו ועל חיינו. אנרגיה מסוג זה זורמת במהירות, באופן חד (לכן נקרא גם "צ'י חותך") או באופן איטי מאוד ואף תקוע. בהמשך יתוארו מקרים של זרימה מהירה מדי של צ'י או מצבים בהם הצ'י תקוע או חסום, וכיצד ניתן לפתור מצבים אלו.

כניסת אנרגיה אל הבית
המקום העיקרי דרכו נכנסת אנרגיה אל הבית היא דלת הכניסה הראשית, המכונה גם "פה הצ'י". כפי שאנו מכניסים אנרגיה אל גופנו – מזון – דרך הפה, המקום העיקרי ממנו נכנסת האנרגיה אל הבית / העסק הוא הדלת הראשית. לכן חשוב להקפיד על דלת כניסה רחבה ככל האפשר וכן כניסה לבית נקייה מחסימות כמו רהיטים שמפריעים בכניסה אל הבית. לא לתלות חפצים המגבילים את תנועת האנרגיה בכניסה כמו מעילים.
האנרגיה נכנסת אל הבית גם דרך פתחים וחלונות, וזו מתבטאת על ידי אור ואויר. חשוב לאוורר את הבית ולאפשר כניסה של אנרגיה מפתחים אלו.
גורם נוסף המביא עימו אנרגיה אל ביתנו הוא הגורם החי – בני אדם ובעלי חיים. הדיירים ואורחיהם נושאים עימם אנרגיה אל תוך הבית. כמו כן בעלי חיים המתגוררים בבית – נושאים עימם את הצ'י אל כל חלקי הבית. אלו דואגים לתנועה של הצ'י ברחבי הבית, כמו מים זורמים, המשמשים כרוח שנושאת את הצ'י.

מצבי זרימת אנרגיה בעייתיים
עם כניסת האנרגיה אל חלל הבית, דרך דלת הכניסה, היא נכנסת באופן ישיר וחזקה, ולאחר מכן, היא נעה בתנועות סיבוביות בתוך החלל, באופן איטי ורך יותר.
קיימים מספר מצבים בהם האנרגיה נעה באופן ישיר ומהיר מדי וניתן לתקן זאת:

א. דלת מול דלת/חלון
כאשר קיים מצב בו דלת ממוקמת ישירות מול דלת נוספת או חלון, יש סבירות כי האנרגיה תמשיך לזרום החוצה. האנרגיה הנכנסת אל החדר תחצה אותו ותצא היישר מן הצד השני. סביר להניח כי מי שיושב בדרכה יחווה הפרעה. אם החלון והדלת פתוחים שניהם – זרם האנרגיה יהיה חזק מאוד. אם החלון סגור אך לא חסום- האנרגיה תעבור דרכו בדומה לאור. אם הדלת סגורה והחלון מכוסה בוילון או בתריסים – ייחסם מעבר האנרגיה. בנוסף, על מנת להאט את תנועת האנרגיה באזור בעייתי זה, נמקם אלמנט מסוים שיטה את תנועת האנרגיה כלפי פנים הבית ולא החוצה. למשל: וילונות, חפצים מושכי צ'י בין הדלת לדלת השנייה / לחלון כמו כדור קריסטל או פעמון רוח.

ב. מסדרון ארוך
מסדרון ארוך בבית יוצר מצב בו האנרגיה שזורמת דרכו – זורמת באפיק צר וארוך, ומאיצה בו. המטרה היא להאט את קצב הזרימה של הצ'י על מנת שיהיה איטי ורך. אחרת – צ'י לא יגיע לשאר החדרים לאורך המסדרון, ואילו החדר בקצה המסדרון יסבול מזרימת צ'י ישירה, חזקה ותוקפנית.
על מנת להאט את הזרימה במסדרון נשתמש בחפצים שימשכו את תשומת לב הצ'י וייגרמו לה להאט: שטיח, סדרת תמונות, חפצי נוי לאורך המסדרון. יש לשים לב כי חפצים אלו אינם מפריעים לזרימה של הצ'י אלא רק מאטים אותה.

ג. חיצי רעל – צ'י חותך
אם מול הבית ניצבת פינה חדה של בניין שכן – פינה זו שולחת אלינו חץ מורעל של צ'י חותך. מצב כזה משבש את זרימת האנרגיה בבית ועלול אף לגרום לבעיות כמו פגיעה בבריאות.
צ'י חותך חודר בעיקר דרך פתחים כמו חלונות ודלתות.
על מנת להקל את השפעת הצ'י החותך ניתן ליצור מחיצה בין הבית למקור החץ המורעל כמו שיח או קיר. כמו כן ניתן לתלות חפץ מבריק בין הבית למקור החץ על מנת שיחזיר את קרינת הצ'י המזיקה: מראה או לוחית מבריקה. חפץ פנג שואי שקיים במיוחד עבור חצי רעל חיצוניים הינו מראת הבה-גואה: מתומן בעל 8 טריגרמות ובמרכזו מראה. רצוי להשתמש במראה קעורה כלפי פנים לריפוי הצ'י החותך (חשוב להשתמש במראה עם הטריגרמות הנכונות – הן אחראיות לניטרול ההשפעות השליליות של הצ'י החותך).


מראת בה-גואה

קיימת צורה נוספת של מראת בה גואה – עם מראה קמורה כלפי חוץ. זו משמשת למצב ההפוך בו קיים מקור אנרגיה חיובי בנוף אותו אנו רוצים למשוך פנימה, לקרב אלינו – למשל פארק ירוק.
קיימים גם חצי רעל פנימיים – בתוך הבית, כמו פינות חדות של קירות, פינות חדות של רהיטים. אין המצב מזיק כמו חץ חיצוני מאחר והיקף הצ'י החותך המגיע מבניין גדול מבחוץ שונה מאשר מפינה של קיר או רהיט בתוך הבית. יחד עם זאת ניתן לתקן זאת על ידי מיקום של ספיראלה ליד הפינה – זו תפזר את הצ'י הנע בצורה חדה וחותכת ותרכך אותו. כמו כן יש להימנע מלשבת מול פינות אלו. אנשים נמנעים מכך באופן אינטואיטיבי – על ידי תחושה לא נוחה במיקומים אלו.
דוגמאות נוספות למקור של צ'י חותך: פינות חדות 90 מעלות ומטה, עמודי חשמל, שלט עם חץ, אנטנות, עץ בודד מוארך (ברוש, דקל).
מראות בתוך הבית
טעות נפוצה לחשוב כי מראה היא רק כלי שימושי בדומה לרהיט. מראות פועלות ללא הרף, לא רק כשאנו מביטים בהן. הן מכפילות ומגבירות את תמונתו של כל חפץ אותו הן משקפות. חשבו על התהליך בו אנו ממקמים פנס או נורה קטנה מול מראה בלילה. האור החוזר מסנוור יותר מהפנס עצמו. מראה היא חפץ מצוין לעורר אנרגיה, והיא חיובית בסה"כ. ישנם מספר מצבים בעיתיים לגבי מראות שעלינו להימנע מהם.

א. מראה היא מכפילה ויש לשים לב את מה אנו מכפילים:
מומלץ למקם מראה מול בבואה שאנו רוצים להכפיל: פארק חיצוני, שולחן אוכל (הכפלת הסועדים, האוכל והשפע).
יש לשים לב לא למקם מראה מול דבר שאין אנו רוצים להכפיל – לדוגמא: שירותים.
ב. מראה בחדר שינה:
מראה הממוקמת כך שניתן לראות את המיטה מן הדלת תשפיע כאילו הייתה היישר מול המיטה. יש לזכור כי האנרגיה החוזרת מן המראה היא בעלת עצמה חזקה יותר.
יש להימנע ממיקום מראה מול המיטה. זוהי פועלת כמשקפת אנרגיה מתמדת ותשלח זרם של אנרגיה אל החלל מעל ומסביב למיטה, ביום ובלילה. יהיה זה מקור מתמיד לבעיות בשינה. מומלץ למקם את המראה בתוך דלת בארון או לכסות את המראה בצעיף בזמן השינה.
אמונה טפלה סינית אומרת כי המראה מכפילה, ואם יש מראה בחדר השינה זה מביא לבגידות..
ג. החזרה רבת עוצמה:
אין למקם מראה מול דלת הכניסה של החדר. המראה תחזיר את האנרגיה הנכנסת היישר לעבר הדלת ותמנע זרימה שוטפת של אנרגיה בחדר.
מראות הממוקמות מול חלונות יחזירו את האנרגיה באופן דומה למראות המוצבות מול הדלת.
ד. באיזו מראה להשתמש?
יש להשתמש ממראה שעשויה ממשטח אחד ולא משברים/חתיכות.
יש לזרוק מראה שבורה ולא להשתמש בה.
חשוב כי מראה לא תהיה נמוכה מדי ותחתוך ראש לאדם גבוה – יש להקפיד כי המראה נוחה לשימוש עבור כל דיירי הבית.
חשוב כי מראה תהיה נקייה. הבית מכין את ה- state of mind שלנו לפני שאנו יוצאים מהבית בתחילתו של יום – חשוב שהמראה תהיה נקייה ותיתן לנו שיקוף אמיתי ומחמיא.

מיקומי ישיבה ושינה נכונים לפי שיקולי זרימת אנרגיה
מאחר והאנרגיה נכנסת לחלל בצורה יחסית מהירה וחזקה, ורק לאחר מכן מואטת ונעשית רכה יותר, אין זה מומלץ לשבת או לישון מול הדלת. יש לדמיין קו ישר מדלת הכניסה לחדר שממשיך עד הקיר שממול – זהו התחום שיש להימנע ממנו בישיבה ממושכת ובשינה.
בחדר השינה – נמקם את המיטה באופן בו אף אחד מהלנים בה אינו נפגע בקו ישר מכניסת האנרגיה דרך הדלת. כמו כן חשוב לשים לב כי הדיירים יכולים לראות את דלת הכניסה בעודם במיטה. מיקום זה מכונה "עמדת שליטה" – command position מאחר והוא מאפשר לנו לראות את כל מי שנכנס אל החלל בו אנו נמצאים. מצב זה מעניק לנו תחושת שליטה בחיינו ובמרחב בו אנו נמצאים, וברמת התת מודע מאפשר לנו שינה רגועה וללא חששות/הפרעות.
אחד הגורמים העיקריים הקובעים את תנועת האנרגיה בחדר היא מערך החלונות והדלת. לכן, במידה והחלונות נמצאים במיקום בעייתי מבחינת זרימה האנרגיה – סגירת החלונות או התריסים היא פתרון פשוט.
לגבי ישיבה – בין אם מדובר בחדר הסלון, חדר האוכל, במשרד או חדר העבודה, הכללים הם אותם כללים: לא מול הדלת, אך כן באופן שניתן לראות את הכניסה. לדוגמא, ישיבה עם הגב אל הדלת ייצור מצב בו אנו לא חשים שליטה במרחב בו אנו נמצאים, וברמת התת מודע לא יאפשר לנו ריכוז מלא בעבודתנו. הריכוז ייפגע ועמו גם התפוקה והיעילות.

חסימות אנרגטיות
לפי הרפואה הסינית, אם יש מחלה, תרופות לא יעזרו אם לא נעשה ניקיון של הגוף מבפנים מרעלים ושחרור של חסימות. כך גם לגבי הבית. הבית מלא בחסימות אנרגטיות, כיצד נזהה אותן?
כל חפץ הממוקם באופן שמפריע לזרימת האנרגיה בתוך הבית ומעבר בין החללים. אם החפץ מפריע לנו – הוא מפריע גם לאנרגיה.
חפצים שאינם עובדים, שבורים.
חפצים שאנו לא אוהבים – אלו משדרים לנו אנרגיה שלילית.
חפצים שאנו שומרים כי אולי נצטרך בעתיד – להעביר הלאה.
דגש על איכות ולא על כמות. חשוב להשקיע בחפצים איכותיים: דגש על סמליות.
ניקיון ואבק. כל חפץ שאוסף אבק תוקע צ'י.
אנרגיה נוטה להיתקע במקומות כמו מרווחים בין הארון לתקרה. רצוי להימנע ממצבים שכאלו.
הרעיון – מינימליזם. להשאיר בבית רק מה שאנו אוהבים ומשתמשים בו.
בנוסף – מומלץ לעשות טיהור אנרגטי אחת לתקופה. במהלך הטיהור אנו משחררים אנרגיות שנתקעות בפינות הבית ומחליפים את האנרגיה באנרגיה חדשה.

שדות אלקטרומגנטיים בבית
מיקום הבית מושפע מאוד משדות אלקטרומגנטיים חיוביים ושליליים. השפעות שליליות אלו פוגעת באדם ובבריאותו. שדות אלו נוצרים בקרבה לעמודי מתח גבוה, אנטנות סלולאריות ואף מכשירי חשמל ביתיים.
לכן מומלץ לנתק מכשירי חשמל בזמן השינה – במיוחד אצל חדרי ילדים שם משולבים חייהם הפעילים ומנוחתם באותו חדר (לנתק מחשב, מערכת סטריאו ומכשירים אחרים).
כמו כן לא מומלץ למקם מוצרי פנג שואי (קריסטלים, אבנים) ליד מוצרי חשמל.

בברכת שנג צ'י וזרימה חופשית של אנרגיה,

מירב אייכלר
יועצת פנג שואי
מעוף הדרקון – מרכז לייעוץ ולמחקר פנג שואי.

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    תמונה5
    שיפור איכות החיים בבניינים משותפים: האתגרים והפתרונות
    חיים בקהילה עירונית חיים בבניין משותף מציבים אתגרים ייחודיים לדיירים ולוועדי הבתים. אחד האתגרים המשמעותיים
    עיצוב ללא שם (17)
    במקום לשבור, לנסר
    היום כבר לא צריך לשבור קירות, אפשר פשוט לנסר אותם. שבירת קירות עבור יצירת פתחים,
    plumber-man-fixing-kitchen-sink
    על מה אחראי יועץ אינסטלציה?
    יועצי אינסטלציה הינם אנשי מקצוע המעניקים תכנון, ייעוץ וסיוע לקבלני אינסטלציה, מהנדסים, אדריכלים ובעלי מקצוע
    modern-kitchen-stove-natural-gas-burns-with-blue-flame-household-gas-consumption-close-up-selective-focus
    לבשל בקלות עם כיריים גז
    אין ספק שכיריים גז הם אחד המאפיינים העיקריים במטבח, בעיקר במטבח הישראלי שבו מכינים סירים
    חברות שיפוצים וחברות איטום גגות
    איך מוצאים קבלן שיפוצים מומלץ
    נתונים מלמדים שמשפחה ישראלית משקיעה בממוצע בין שמונים אלף למאה אלף שקל בשיפוצים. מדובר על
    drops-water-laminate-floor
    רטיבות תת רצפתית - האויב השקט ממש מתחת לרגליכם
    רטיבות תת רצפתית היא בעיה נפוצה מאוד, בעיקר בבניינים ישנים. דליפות מצנרת המים המותקנת מתחת
    WhatsApp Image 2022-07-30 at 17.12.24
    עוברים דירה או משפצים? עם מרכז סוגרים הכל לדירה - התהליך יהיה הרבה יותר פשוט וקל!
    שיפוץ דירה קיימת או חלקה כמו גם מעבר לדירה חדשה או יד שניה, הינם נושאים
    cover2
    ליקויי בנייה בדירה או בבניין חדש? מעצבן, אבל שווה עבורכם הרבה כסף!!
    קבלן השאיר אתכם עם ליקויי בניה בשווי מאות אלפי שקלים? כשזה קשור לליקויי בניה –

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן