אצלנו יש מקרה של בית משותף באותה חלקה, שמורכב מ 2 בניינים נפרדים לגמרי, עם כ 10 דיירים בכל בניין בנפרד, שמנוהלים גם פיזית בנפרד לגמרי מבחינת בחירת ועד ,החלפתו וכו..
לא טרחנו לעשות הפרדה פורמלית גם בטאבו ואנו לא עורכים פרוטוקולים פורמליים ואין אצלנו סכסוכים עד כה.
האם זה ימנע רישום ועד בית בבנק או בחברת השקעות(להשקיע סכומים סולידית בגובה כ10,000ש "ח).
מה הדרך הכי פשוטה?
תודה
"16.(א)הגזבר יקבל חשבון לכל הוצאה, ימסור קבלה לכל הכנסה וינהל פנקס הכנסות והוצאות; הגזבר יביא לאישור האספה הכללית הרגילה את הפנקס וכן יביא עמו את החשבונות והקבלות שקיבל, העתקי הקבלות שמסר והמסמכים הנוגעים להם.
(ב)הגזבר יערוך דין וחשבון כספי אחת לששה חדשים; הדין וחשבון יכלול גם את פירוט ההשקעות של ההכנסות שהצטברו.
(ג)בעל דירה רשאי בכל עת סבירה לעיין בפנקס ההכנסות וההוצאות, בחשבונות, בקבלות ובמסמכים הנוגעים להם ובדין וחשבון הכספי.
(ד)הגזבר יפקיד את ההכנסות בחשבון בנק על שם הבית המשותף.
(ה)שנת הכספים של הבית המשותף תתחיל ביום 1 בינואר, ותסתיים ביום 31 בדצמבר של אותה שנה; שנת הכספים הראשונה תתחיל ביום רישומו של הבית בפנקס הבתים המשותפים ותסתיים ביום 31 בדצמבר הראשון שלאחר יום הרישום."
לא ממש חובה בחוק להוציא שיקים, לשלם עמלות וכו
האם הבנק דורש פרוטוקול החלטה /מאושר עי עו"ד?
האם במקרה את יודעת?
תודה
התנהלות תקינה של בית משותף מחייבת שקיפות.הפקדת תקבולים לחשבון בנק היא תנאי הכרחי ליצירת שקיפות זו.עלות העמלות בבנק זניחה ביותר(בין 0 בבנק הדואר ל- 11 ש"ח לחודש בבנקים אחרים).