פטורים מהדמי ווד הוועד
ועורך דין שגר בבניין עוזר לגבות את הכסף
אך מנהלים הכי נכון את הכף מדובר בהרבה כסף
??
2. כנסו אסיפת דיירים בה יוחלט על תקציב שנתי, למשל:
על מנקה מוציאים סכום X.
על שירות אחזקה למעלית מוציאים סכום Y
על גנן מוציאים סכום Z
וכו´ וכו´ וכו´
מחשבים את סכום כל התקציב ומחלקים ב12 חודשים. ככה יודעים מהו הסכום הבסיסי המינימלי שצריך לגבות. על הסכום הבסיסי הזה מוסיפים סכום מוסכם נוסף ל"הפתעות".
3. מי שמנהל את הכסף יכין דו"ח חודשי בסוף כל חודש בו הוא כותב את כל ההוצאות שביצע ואת כל ההכנסות שגבה. הוא מפחית את ההוצאות מההכנסות ואת הסכום שיוצא הוא מוסיף ליתרה מהחודש הקודם.
ככה אפשר לדעת בכל סוף חודש לאן הלכה כל אגורה וכמה כסף נשאר בקופה.
4. פעם בחצי שנה מי שמנהל את הכסף יתלה בלובי דו"ח בו הוא מתאר את כל התנועות הכספיות.
אגב, אני ממליץ בחום שועד בית שתולה מודעות בלובי יחתום תמיד את המסמך ב"ועד בית" ללא ציון שמו כי אין צורך שכל אדם זר שנכנס לבניין יידע מי מנהל את הכספים של הבניין.