שלום, בבניין שלנו 23 דירות כאשר צריכת המים החמים מתחלקת בין כל הדיירים שכן אין מוני מים חמים לכל דייר. הבניין ישן, ובו מערכת הסקה ומערכת חימום מים מרכזית. המערכות לא קשורות אחת לשניה. מים חמים יש 24 שעות 7 ימים בשבוע כשאר ההסקה מועפלת לפי צורך וטמפרטורה. באסיפה הכללית השנתית ביקשו חלק מהדיירים להפסיק את הצריכה המשותפת של המים החמים בטענה שדיירים עם ילדים משתמשים הרבה יותר ואחרים נושאים בעלויות על כך.
שאלתי היא, האם ניתן לחייב דיירים להתקין שעוני מים חמים בדירותיהם? איזה רב נדרש לכך אם בכלל?
בברכה,
03-03-2014 22:54:00
זמי זילברמן
בדיוק המקרה שלנו
אצלנו אותו סיפור- רק תשומת ליבך שהוצאה עבור הפעלת מערכת החימום של המים , אם סולר אם גז, גם היא יחסית לשימוש במים חמים!! אני בטוח שהועד משלם במרוכז עבור הגז או הסולר.
מה שהבאתי לאסיפה שלנו זו הצעה שהועד יפעל להתקנת מוני מים חמים לכל דירה בין הצינור הראשי המוביל מים לכל הדירות לבין היציאה לכל דירה כלומר – בצינור "פרטי" שאינו משותף.
זה אינו רכוש משותף ואין זה מתפקיד הועד לטפל בזה אלא אם הדיירים ייפו כוחו לעשות כך.
פניתי לעירייה לתאם את הפעולה הטכנית, אצלנו זה עבר בקלות אולם אני יודע שרשויות שונות יכולות להקשות ולדרוש שרק הן תתקנה את המונה מאחר והוא דיגיטאלי היום. צריך להבין טוב טוב בחוק המים וחוק תאגידי המים.
מה שיקרה אצלנו- נתקין מונה מים, מאחר והרשות לא מוכנה לקרוא ממונה שלא היא התקינה-הועד הוא שיקרא את המונים פעם בחודשיים ויעביר לעירייה את הקריאה לפי מספר דירה והיא תצמיד אותו לכל דירה בנוסף לחשבון החודשי הרגיל.
אנחנו, כועד, פעם בשנה ולפי החישוב היחסי של כל דירה לשימוש מים נעשה חישוב יחסי של צריכת הגז לצורך התשלום ונעביר את זה לדיירים אם להחזר אם לתשלום נוסף. נראה איך יילך.
אם היינו עושים זאת באמצעות העירייה היה עולה לכל דירה כ-2,500 ₪! אנו עושים זאת פרטי במחיר של כ-650 ₪ לדירה.
סיכום- לדעתי זה לא קשור לבית המשותף ולא ניתן לחייב דיירים לעשות זאת על ידי הועד או אסיפת דיירים.
כמו כן כל דירה יכולה להתנתק ממערכת החימום המרכזית אלא שתצטרך להמשיך ולשלם את ההוצאות המשותפות כמו ביטוח, תיקונים, פיצוצים ועוד. אנו למשל משלמים ביטוח ואחריות למתקני ההסקה בסכום של כ-4,500 ₪ לשנה, כמו שכתבת הבית ישן והכל מתפרק..לא פשוט.
גם הפעולה הטכנית של התנתקות מהצינור, חיבור חדש לצינור מים חמים בדירה- כל זה עולה לא מעט.
מה שהבאתי לאסיפה שלנו זו הצעה שהועד יפעל להתקנת מוני מים חמים לכל דירה בין הצינור הראשי המוביל מים לכל הדירות לבין היציאה לכל דירה כלומר – בצינור "פרטי" שאינו משותף.
זה אינו רכוש משותף ואין זה מתפקיד הועד לטפל בזה אלא אם הדיירים ייפו כוחו לעשות כך.
פניתי לעירייה לתאם את הפעולה הטכנית, אצלנו זה עבר בקלות אולם אני יודע שרשויות שונות יכולות להקשות ולדרוש שרק הן תתקנה את המונה מאחר והוא דיגיטאלי היום. צריך להבין טוב טוב בחוק המים וחוק תאגידי המים.
מה שיקרה אצלנו- נתקין מונה מים, מאחר והרשות לא מוכנה לקרוא ממונה שלא היא התקינה-הועד הוא שיקרא את המונים פעם בחודשיים ויעביר לעירייה את הקריאה לפי מספר דירה והיא תצמיד אותו לכל דירה בנוסף לחשבון החודשי הרגיל.
אנחנו, כועד, פעם בשנה ולפי החישוב היחסי של כל דירה לשימוש מים נעשה חישוב יחסי של צריכת הגז לצורך התשלום ונעביר את זה לדיירים אם להחזר אם לתשלום נוסף. נראה איך יילך.
אם היינו עושים זאת באמצעות העירייה היה עולה לכל דירה כ-2,500 ₪! אנו עושים זאת פרטי במחיר של כ-650 ₪ לדירה.
סיכום- לדעתי זה לא קשור לבית המשותף ולא ניתן לחייב דיירים לעשות זאת על ידי הועד או אסיפת דיירים.
כמו כן כל דירה יכולה להתנתק ממערכת החימום המרכזית אלא שתצטרך להמשיך ולשלם את ההוצאות המשותפות כמו ביטוח, תיקונים, פיצוצים ועוד. אנו למשל משלמים ביטוח ואחריות למתקני ההסקה בסכום של כ-4,500 ₪ לשנה, כמו שכתבת הבית ישן והכל מתפרק..לא פשוט.
גם הפעולה הטכנית של התנתקות מהצינור, חיבור חדש לצינור מים חמים בדירה- כל זה עולה לא מעט.
