לכן עליכם לעשות שתי פעולות:
1. כינוס אסיפת דיירים לבחירת וועדת חדש.
אני משער שניסיתם אך יש לעשות זאת שוב תוך ההבהרה לכל בעלי הדירות שאתם לא ממשיכים.
באסיפה לספר את כל מה שסיפרת כאן ולומר שאתם לא תמשיכו מה שיכניס את הבנין לבעיות ואפשרויות לתביעה מצד הקמפלסים הסמוכים. על בעלי הדירות לשקול חלופות כדון החלפה שנתית של הנציגות תוך יצירת סבב/תור בין הדיירים ועוד.
בין היתר, וכברירת מחדל אחרונה, יש להעלות את האפשרות הבאה;
2. למנות מנהל חיצוני בשכר/חברת החזקה, שינהלו את הבניין.
זה דבר שאתם כוועד יכולים להוביל אותו. ואם לא תהיה הסכמה של בעלי הדירות למהלך זה, אתם רשאים לפנות למפקח על המקרקעין ולבקש ממנו שימנה בצו, ממונה חיצוני שכזה.
על בעלי הדירות לדעת ולהפנים שצעד כזה עולה להם יותר כסף.
האפשרויות הן איפוא מתנדב מתוך הבניין או ממונה בתשלום.
עליכם כנציגות הדיירים להוביל את המהלך.
כיצד הפניה למפקח על מקרקעין מתבצעת? האם באמצעות בא כח (עו"ד)? האם מערימים שם קשיים על הבקשה?
למרות מערכות משותפות לשלושה בניינים, הועדים וחברות האחזקה שלהם, נפרדים.
המצב נוצר כפשוטו: כסף לא חסר, הדיירים לא מסוכסים רק לא רוצים לשאת בנטל (לא מאשים אף אחד), המערכות תקינות.
התנתקות אינה מעשית. זה ברור.
לא יתכן שאם לא רוצים להחליף את נציגי הועד, עליהם לשמר את המצב, קרי, להעביר תשלומים עבור המערכות המשותפות לשלושת הבניינים, לדאוג לגביה ולניהול החשבונות. חשבנו לקבל הצעות לחברות ניהול שנותנות שרות כולל המחליף את הועד. יש המלצות לכאלה?