בקצרה:
1. אתה מדבר על כניסה שניה ומשמע מזה שמדובר בבניין אחד אך מאידך אתה רוצה לנהל את הבניין שלכם בנפרד.
יש לבדוק האם הבניין רשום כבניין אחד משותף (בעל שתי כניסות) או שניים נפרדים.
2. לפי התיאור שלך כל ההתנהלות של ועד הבית אינה תקינה בכל הדברים שציינת.
אם בכניסה שלנו 6 דירות, אני יכול להסיק שמדובר בבנין משותף עם 2 כניסות?
אם זה המקרה, האם ניתן לבצע הפרדה בין הכניסות, שיהיו 2 ועדים?
לשם כך צריך לערוך תקנון ולרשום אותו.
תחילה בדוק אם אצלכם בכיסה כולם תמימי דעים איתך. אם כן שווה לקיים על כך אסיפת דיירים ולנסות להוביל לכך.
מהו אותו תקנון אותו הזכרת? האם ניתן לרשום זאת לבד או שצריך עו"ד?
מה עושים אח"כ עם התקנון? מעבירים לטאבו?
אם יש תמימות דעים בין הדיירים להתנתקות, האם פשוט מודיעים לועד שאנחנו מתנתקים מהם?
איך מחזירים לנו את הכסף ששולם עבור שנת 2008? מה עושים אם לא יסכים להחזיר את הכסף (כי בחלק ממנו שילם את הגינה שעשה רק בחלק שלהם ללא אישורנו ב5500 ש"ח)?
זכותכם לדרוש את הכסף שנשאר ולגבי הכסף השנוי במחלוקת נראה לי "חוב אבוד".
אם לא יסכים, נרשמים לתרבות הדיור ופועלים דרכם.
האם תמימות הדעים צריכה להיות רק בין דיירי הכניסה שלי, או של 2 הכניסות?
אם יש תמימות דעים בין הדיירים להתנתקות, האם פשוט מודיעים לועד שאנחנו מתנתקים מהם?
איך מחזירים לנו את הכסף ששולם עבור שנת 2008 (סה"כ עבר חודש בשנה זו, כך שרוב הכסף עדיין "שלנו")?
אתם יכולים דרך עו"ד או לנסות לקבל הדרכה בלשכת רישום המקרקעין באיזור מגורכם.
"בית משותף המורכב ממבנים או מאגפים
חוק (מס´ 14) תשנ"ב-1992
59. (א) מקום שבית משותף מורכב ממבנים אחדים או מאגפים אחדים אשר לכל אחד מהם כניסה נפרדת או מיתקנים נפרדים (להלן – בית מורכב) ובעלי הדירות קבעו בתקנון כי הרכוש המשותף, כולו או חלק ממנו, שבתחומי כל מבנה או אגף יהיה צמוד לדירות שבאותו מבנה או אגף, או שהחזקתו וניהולו יהיו נפרדים, תחול חובת ההשתתפות בהוצאות ההחזקה והניהול של הרכוש המשותף כאמור, על בעלי הדירות שבאותו מבנה או אגף בלבד; בעלי הדירות רשאים לקבוע בתקנון שיקיימו אסיפה כללית ונציגות נפרדת לגבי אותו מבנה או אגף.
(ב) באין קביעה בתקנון כאמור בסעיף קטן (א), רשאי המפקח להורות כי בית מורכב יתנהל כאמור בסעיף קטן (א) אם נוכח שנסיבות הענין מצדיקות לעשות כן; הורה המפקח כאמור, יקבע את חלקי הרכוש המשותף שיחול עליהם סעיף קטן (א).
(ג) אין בקביעה שבית מורכב יתנהל כאמור בסעיף קטן (א) כדי לגרוע מהוראות החוק החלות על הרכוש המשותף בבית כאמור, שהחזקתו וניהולו לא הופרדו."
יש צורך ברוב של 2/3 וחשוב מאוד לאגן את זה בטאבו שם לא כן לא עשיתם כלום. מחר יכול כל מי שירצה להחזיר את המצב לקדמותו. הבניין הרי משותף עכשיו ואין דבר כזה בחוק שיש לו שני ועדי בתים. זה יצור שלא קיים ככל הידוע לי.
בשלב ראשון, כל מה שאני רוצה זה שיהיה ועד נפרד לכניסה שלנו.
הסיבה – התנהלות לא תקנית ואפילו לא חוקית של הועד (2 נציגים מהכניסה השניה).
מה ששבר את גב הגמל – שימוש בכספי הועד, ללא אישורנו ואף מבלי לשאול אותנו, כדי לעשות גינה אצלם בכניסה בסכום של 5500 ש"ח.
כמובן אשמח לקבל את הכסף ששולם ל2008 חזרה
אודה לעזרה
צריך ליצור הפרדה חוקית בין שתי הכניסות.
הפרדה חוקית קיימת רק אם היא נירשמה בטאבו.
לשם רישום בטאבו על הפרדת בניין אחד לשניים, יש צורך בהסכמה של 2/3 מהדיירים.
אגב, העובדה ששני אנשי הועד הם מהכניסה השניה אינה לא חוקית.
לגבי התנהלותם, על פי דבריך עושה רושם שהדברים אינם תקינים.
השאלה היא איפוא האם תוכל לאסוף רוב מספיק כדי ליצור את ההפרדה בין שתי הכניסות?
אם לא, אז תצטרך לפעול בדרכים שונות כמו לדרוש מהועד הסברים מדוע מפלים בין שתי הכניסות. לעשות את זה בכתב עם העתק לאגגודה לתרבות הדיור.
או לפרסם גילוי דעת על לוח המודעות ולהטריד כך את אנשי הועד פעם ועוד פעם ועוד.
אני לא יודע אם מותר לי להציע לך לעשות צעד לא חוקי או לפחות לאים בצעד כזה והוא התנתקות חד צדדית בלא החלטת אסיפה. איום במהלך כזה יכול להפחיד את הצד השני והם יפנו אליכם כדי לבטל את זה ואז תולו לדרוש את שלכם. לחילופין הם יכולים לתבוע אתכם (או לאיים בתביעה) אצל המפקח על המקרקעין ואז תוכלו לומר להם שאתם הולכים לספר שם על כל ההתנהלות הפגומה שלהם.
אני מדגיש שלא כדאי להגיע למפקח כי זה עולה כסף וכי הפרדה חד צדדית כזו אינה חוקית ואתם תפסידו וגם תחוייבו בהוצאות משפט
אבל אם שום דבר לא יעזור אולי כדאי לשקול מהלך כזה בשביל להניע את העניינים. יש אנשים שרק כך מגיעים איתם לדברים.