1.החוזה נחתם ע"י שני דיירים היחידים אשר התגוררו בבניין חדש. הם שימשו כנציגי ועד הבית. כלומר הם היו הנציגים של עצמם.
2.בחוזה נרשם סעיף בו נאמר שבאין הודעה מראש של 90 , על הפסקת השירות על ידי מי מהצדדים . החוזה ייחודש אוטומטית לשנה נוספת..
3.בניין זה הוא בניין להשכרה בלבד.הדיירים אינם בעלי הדירה, אלא, שוכרים המתחלפים מיידי פעם בפעם..
4.נמסר לנו בע"פ ע"י נציג בעלי הבניין שהשירות מעלית הוא לשנה ללא תשלום. הסתמכנו על דבריו ולא בדקנו לעומק.
5.נושא זה הוזנח ולא טופל כראוי , נצברו חובות המגיעים לכעשרת אלפים שקל.
6.רבים מן הדיירים התחלפו כולל אחדמנציגי הודע אשר חתום על החוזה.
שאלותי הן:
א. האם יתכן ששני דיירים בודדים שהיו באותה שעה בבניין , יחתמו על חוזה אשר יחייב את כל דיירי הבניין?
ב. האם מותר לפי חוק לחדש אוטומטית את החוזה מבלי לתת התראה על סיומו ולברר עם הועד באם הוא מעוניין בהמשך השרות?
ג.נניח ונקבע של דיירי הבניין לשלם את החוב. מי אמור לשאת בו? הרי חלק מן הדיירים הראשוניים עזבו את הבניין ולא ניתן להחיל תשלום זה על הדיירים החדשים.
אודה לך באם תנחה אותי כיצד לנהוג בעניין זה .
בברכה ותודה,
דינה וולף
ב.חידוש חוזה מעליות מעבר לשנה אחת חייב להיות כרוך במתן אפשרות לועד הבית להפסיק את השירות בכל עת בהודעה בכתב של 90 יום (ראי בקישור).בשנה הראשונה שלאחר בניית המעלית,השירות ניתן בחינם,בתנאי שהחוזה נחתם תוך 60 יום מיום שאישר את המעלית בודק מוסמך.
ג.הוצאות לתחזוקת הבית המשותף (ומעליות בכללותן) חלות ממילא על בעלי הדירות (לא על שוכרים),כך שאין משמעות לעזיבת שוכרים.הטלת החיוב על שוכר יכולה להיות אך ורק מכח החוזה עם המשכיר,לכן עליכם לבדוק חוזה זה.
2.שירות תחזוקה שוטף למעלית חדשה ניתן למשך חצי שנה לפחות על פי חוק (בדרך כלל בחוזה זה לשנה),כאשר תיקונים וחלפים הינם בחינם למשך שנה שלמה.