שלום
1) יש לנו בבניין מעלית והיא פועלת היטב.יש ביקורת תקופתית כל חצי שנה והכל תקין.
כמו כן יש חוות דעת של חברת התחזוקה שהמעלית בסדר ותקינה.
הקומות העליונות רוצות לשדרג את המעלית
האם אפשר להכריח את הדיירים בקומות התחתונות להשתתף בעלות השידרוג של כמה אלפי שקלים
אם הם לא מעוניינים בשידרוג
1) יש לנו בבניין מעלית והיא פועלת היטב.יש ביקורת תקופתית כל חצי שנה והכל תקין.
כמו כן יש חוות דעת של חברת התחזוקה שהמעלית בסדר ותקינה.
הקומות העליונות רוצות לשדרג את המעלית
האם אפשר להכריח את הדיירים בקומות התחתונות להשתתף בעלות השידרוג של כמה אלפי שקלים
אם הם לא מעוניינים בשידרוג
2) כמו כן יש לנו אינטרקום ואצל חלק מהדיירים אינו עובד האם אפשר להכריח את כל הדיירים
להשתתף בהחלפת כל האינטרקום אפילו שאצל דיירים אחרים הוא תקין ועובד
תודה
26-09-2012 22:09:00
צוות הפורום
להכריח דיירים לשלם.
יש הבדל בין שני הסעיפים. בסעיף הראשון המעלית פועלת באופן תקין ויש רצון לשדרגה.
במקרה השני המערכת שפעלה בעבר באופן תקין, לא פועלת כיום באופן תקין.
א. באשר למעלית: אם המעלית לא הייתה תקינה, יכולתם לתקן אותה ואולי גם לשדרג אותה מבלי לקבל אישור של אף אחד שכן זוהי מערכת חיונית שהייתה שמישה ביום גמר בניית הבניין המשותף ומחובתכם לתחזק ולדאוג לשמישות המערכת.
אם הכל תקין יש בעיה ברצון לשדרג – לא ניתן לחייב.
ב. במערכת האינטרקום, כן ניתן לחייב הואיל ויש צורך להשמיש את המערכת למצב כדמותה קרי פעולה תקינה.
כאן המקרה פשוט יותר. אפשר לחייב בתיקון רק את הדירות שמעוניינות בכך. דייר שלא מעוניין – אל תתקנו אצלו ותבקשו מהקבלן לנתק אותו מהמערכת. לכשירצה להתחבר מחדש – ישלם בעבור החיבור למערכת החדשה.
כל שאמרתי בסעיף ב´ חובה להעביר על הכתוב, להחתים את הדייר שידוע לו כי אתם משדרגים ומתקנים את המערכת והוא מביעה את הסכמתו המלאה לא להתחבר אליה. ידוע לו והוא אף מסכים לכך שבמידה וירצה בעתיד להתחבר למערכת עליו לשלם XX ש"ח צמוד למדד מיום ביצוע התיקון ועוד ועוד.
במקרה השני המערכת שפעלה בעבר באופן תקין, לא פועלת כיום באופן תקין.
א. באשר למעלית: אם המעלית לא הייתה תקינה, יכולתם לתקן אותה ואולי גם לשדרג אותה מבלי לקבל אישור של אף אחד שכן זוהי מערכת חיונית שהייתה שמישה ביום גמר בניית הבניין המשותף ומחובתכם לתחזק ולדאוג לשמישות המערכת.
אם הכל תקין יש בעיה ברצון לשדרג – לא ניתן לחייב.
ב. במערכת האינטרקום, כן ניתן לחייב הואיל ויש צורך להשמיש את המערכת למצב כדמותה קרי פעולה תקינה.
כאן המקרה פשוט יותר. אפשר לחייב בתיקון רק את הדירות שמעוניינות בכך. דייר שלא מעוניין – אל תתקנו אצלו ותבקשו מהקבלן לנתק אותו מהמערכת. לכשירצה להתחבר מחדש – ישלם בעבור החיבור למערכת החדשה.
כל שאמרתי בסעיף ב´ חובה להעביר על הכתוב, להחתים את הדייר שידוע לו כי אתם משדרגים ומתקנים את המערכת והוא מביעה את הסכמתו המלאה לא להתחבר אליה. ידוע לו והוא אף מסכים לכך שבמידה וירצה בעתיד להתחבר למערכת עליו לשלם XX ש"ח צמוד למדד מיום ביצוע התיקון ועוד ועוד.