לפני כעשר שנים בנו מעלית בבניין שלנו ועם בניית המעלית הרחיבו צד אחד של הבניין והוסיפו חדר ומרפסת שמש למחצית מהדיירים.
בימים אלו החליטו מספר דיירים מחצי השני של הבניין כי ברצוננו להרחיב גם את חלקנו בבניין.
השאלה שלי היא מהיכן להתחיל? מה עלינו לעשות על מנת לקדם את העניין והאם נדרש רוב מסויים של דיירים לקבלת ההחלטה?
תודה רבה,
בימים אלו החליטו מספר דיירים מחצי השני של הבניין כי ברצוננו להרחיב גם את חלקנו בבניין.
השאלה שלי היא מהיכן להתחיל? מה עלינו לעשות על מנת לקדם את העניין והאם נדרש רוב מסויים של דיירים לקבלת ההחלטה?
תודה רבה,
12-12-2012 21:44:00
דניאל פרידמן
הרחבת דירות בבניין
אני לא בקי בצד המשפטי, אבל בשל הביורוקרטיה שכרוכה בעניין הייתי ממליץ לפנות לחברה המתמחה בתחום של תוספות בנייה. כזו שתטפל בעניינים המשפטיים, הלוגיסטיים, בתכנון ובסוג הזה של בנייה.
19-12-2012 23:30:00
עמית עוז
כאשר ישנה בנייה בבניין משותף
הבעיה היא שהעירייה רואה את הבניין כיחידה אחת וצריך לקבל את אישור הרוב עבור כל פעולת בנייה כזו או אחרת.
אומנם כאשר צד אחד כבר היה במצב של שיפוצים ובנייה, דבר זה עוזר לקדם את ההיתרים החדשים אבל עדיין צריך לעבור את כל המסלול מחדש.
03-01-2013 14:23:00
זמי זילברמן
לשלוח מכתב בקשת מידע לועדה המקומית
לבקש מידע כמה אחוזי בנייה יש במגרש, אחר כך לבדוק בתיק הבניין במחלקת רישוי בנייה כמה נוצלו וכמה נשאר. אחר כך לשאול אם נותרו ואם הועדה יכולה לאשר חריגות כלשהן.
כמו כן לבדוק אם יש מקום לבנות בתוך קוי הבניין.
כמו כן לבדוק אם יש מקום לבנות בתוך קוי הבניין.
