שלום,
עברתי לדירה, הממוקמת בקומה ראשונה מוגבהת.
הקבלן ששיפץ את דירתי אומר שניתן לבנות קומה נוספת מתחת לדירתי, משום שקיים שם חלל שאינו מנוצל.
עברתי לדירה, הממוקמת בקומה ראשונה מוגבהת.
הקבלן ששיפץ את דירתי אומר שניתן לבנות קומה נוספת מתחת לדירתי, משום שקיים שם חלל שאינו מנוצל.
הייתי רוצה לדעת:
1. מהו התהליך לבדיקת הדברים, לקראת האפשרות לקבל אישור רשמי?
2. מהי מחוייבותי כלפי בעלי הדירות האחרים בבנין?
( אולי, מן הראוי לפרט, שבבנין ישנם שני חלקים, קדמי ואחורי.
בחלק הקדמי, ארבע קומות, ובכל קומה דירה של ארבעה חדרים.
בחלק האחורי, המתחיל מן הקומה השניה, ישנן שלוש קומות, ובכל אחת שתי דירות של שלושה חדרים.
בחלק הקדמי דירתי היא הדירה היחידה בקומת הכניסה, ומעלי שלוש קומות, כשבכל אחת 3 דירות.
בבנין יש בסך הכל, עשר דירות).
תודה.
בברכה,
מרים.
15-01-2007 01:39:00
ישראל שטיין
הרחבת דירה
למרים שלום רב,
לנושא 2 היבטים: תכנוני וקנייני.
בהיבט התכנוני: יש לבדוק בועדה המקומית לתכנון ולבניה/ בעירייה אם קיימות זכויות בנייה שניתן לנצלן במסגרת התב"ע.
בהיבט הקנייני: זכויות בנייה שלא נוצלו בנכס נחשבים לרכוש משותף, ובמידה ואכן קיימות זכויות יהיה עלייך להחתים את כל בעלי הרכוש המשותף בעת הגשת הבקשה להיתר בנייה.
בברכה
ישראל שטיין
לנושא 2 היבטים: תכנוני וקנייני.
בהיבט התכנוני: יש לבדוק בועדה המקומית לתכנון ולבניה/ בעירייה אם קיימות זכויות בנייה שניתן לנצלן במסגרת התב"ע.
בהיבט הקנייני: זכויות בנייה שלא נוצלו בנכס נחשבים לרכוש משותף, ובמידה ואכן קיימות זכויות יהיה עלייך להחתים את כל בעלי הרכוש המשותף בעת הגשת הבקשה להיתר בנייה.
בברכה
ישראל שטיין
15-01-2007 02:16:00
מרים שני
תודה לך. אתחיל ללמוד את הנושא, ובוודאי אשוב לכאן. |L@|
