להלן השתלשלות העניינים:
בתאריך14/5/04 לערך פנתה לועד הבית משפ ניצנוביץ והודיעה שיש בדירתה, בעיה באינטרקום והיא: שהם אינם שומעים צלצול לדירתם. ועד הבית בדק את לוח הכפתורים שנמצא ברחבת האינטרקום, ונמצא שהכפתור המזמזם לביתה נמצא תקין. נמסר למשפ´ ניצנוביץ על-כך, והוצע להם ע"י ועד הבית ציטוט: "אם יש למי מכם ´ידיים טובות´ ושמבין קצת, תוכלו לתקן את טלפון האינטרקום שבביתכם, נסו לתקן זאת באופן עצמאי, כיוון שמכשיר האינטרקום בתוך ביתכם איננו נחשב בתור רכוש משותף".
לאחר כשבוע ימים ועד הבית החל לקבל תלונות נוספות מעוד 6 דיירים, שהם אינם שומעים את צלצול האינטרקום בביתם, ולא נותרה לועד הבית אלא להזמין טכנאי לטיפול התקלה.
ואכן ביום 21/5/04 בדק טכנאי את מערכת התקשורת ומצא תקלה באחת הקומות, שתוקנה.
טכנאי זה עבר בין הדיירים כולל משפ´ ניצנוביץ, כדי לוודא שהתקלה תוקנה. בהגיעו למשפ´ ניצנוביץ מצא הטכנאי שמכשיר האינטרקום שבביתם נפתח, והודיע למשפ´ ניצנוביץ ולועד הבית שהתקלה הינה במיקרופון שבמכשיר שבתוך דירתם. הטכנאי הציע להם תיקון התקלה תמורת תשלום. משפ´ ניצנוביץ עמדה לכך שתיקון המכשיר בביתם ייעשה על-חשבון ועד הבית, כמובן שועד הבית סירב לכך, מכיוון שהמכשיר בתוך דירתם הינו פרטי ולא משותף. ומאז דממה מצידם.
ביום5/9/04 פנה ועד הבית למשפ´ ניצנוביץ והודיע להם שיש להם ארכה של שבעה ימים לתשלום מסי ועד הבית.ושאם לא ישלמו את מסי ועד הבית מחודש 7/04 לא תהיה ברירה לועד הבית, אלא להגיש נגדם תביעה, פניות קודמות לתשלום נעשו ב-13/7 , 2/8 וכן גם בסוף אוגוסט בשיחה בעל-פה. ביום 12/9/04 מודיעה משפ´, ניצנובץ שהיא אינה מוכנה לשלם ועד בית, בגלל שמכשיר האינטרקום בביתה לא-תקין. למיטב ידיעתי אין להתנות תשלום מסי ועד הבית בעניינים אחרים ופרטיים כפי שהעו"ד הציע בתשובתו.
לפני כ- 15 חודשים נבחר ועד הבית הנוכחי באסיפת דיירים חוקית לחלוטין, יש פרוטוקול של אסיפה זו, וחתומים על כך הדיירים שהשתתפו באסיפה. ועד זה נבחר, לאחר בקשות חוזרות ונשנות של דיירי הבית, שיחזור וינהל את ועד הבית. (בחודש 5/02 לערך נבחר ועד חדש הכוללת את משפ´ ניצנוביץ, בחודש 1/03 ועד זה הודיע על התפטרותו. בחודש 1/03 נבחר שוב ועד חדש, וגם ועד זה הודיע על התפטרותו לאחר כחצי שנה) ומאז מכהן הועד הנוכחי.
ביום 12/9/04 הוצע למשפ´ ניצנוביץ:
א. שלמו את מסי ועד הבית.
ב. כיוון שהם טוענים (לאחר ארבעה חודשים) שהתקלה הינה ברכוש המשותף, וכדי לשמור על יחסי שכנות טובה, ועד הבית הציע שיפקידו שק ע"ס 250 ש"ח, יוזמן טכנאי לתיקון התקלה, אם הטכנאי יודיע שהתקלה ברכוש המשותף, ועד הבית יתקן זאת, ויחזיר את השק ע"ס 250.00 ש" למשפ´ ניצנוביץ. אם הטכנאי יודיע שהתקלה היא במכשיר אשר בתוך דירתם, ועד הבית יפדה את השק הנ"ל, כדי לשלם לטכנאי על ביקור בבניין, הרי הטכנאי לא יגיע לבדיקה ללא תשלום. משפ´ צינוביץ סירבה.
ולטענות האחרות שלהם:
1. חבר ועד הבית משלם מסי ועד הבית, ויש קבלות על כך.
2. ארונות התקשורת אינם נעולים.
כאן נסיים את תגובת ועד הבית כדי לא להאריך בדברים (יש עוד).
למול עיניו של עו"ד לא עמדו שתי הגירסאות, עכשיו כשהן עומדות לפניו, נשמח לשמוע את דעתו, ואנא אל תזלזל בדיירים אשר מכהנים בועד הבית, זהו תפקיד כפוי טובה.
ט.ל.ח.
חג שמח ושנה טובה
ואכן תשובתכם היא תשובה מפורטת ואנו מודים לכם על כך.
אני איני שופט. גם עתה משקראתי בעיון את הצד השני של מטבע, איני יודע ו/או יכול לדעת מה "האמת". אנו מודעים היטב לכך שהשואל מציג את שאלתו תמיד מנקודת הראות שלו.
אנו לא מנהלים במסגרת זו משפט עם הוכחות, ראיות, חקירות וכד´.
מטבע הדברים אני שומע רק צד אחד ומשיב, על סמך הנתונים בשאלה. זה טיבו של הפורום. בכך איני קובע כי כל שהוצג בשאלה הוא אמת לאמיתה או שאני תומך באותו צד.
השאלה שנשאלה חשפה לכאורה בעיות רבות.
התשובה שלכם מעידה ללא ספק על קיומו של צד שני.
מאחר ואיני מכריע בין הגירסאות, ובוודאי לא מזלזל בצד זה או אחר אומר בכל זאת לסיום רק הערה כללית, של התרשמות:
היחסים בין חלק מהדיירים בבניין שלכם וכן יחסי הועד מול חלק מהדיירים, מתוחים ונוקשים עד מאוד. נקל לאדם מהצד להיווכח בכך, אפילו דרך המשקפיים המוגבלות של פורום אינטרנטי. לטעמי גם ציון שמו המפורש של הדייר היה מיותר ומעיד על יחסים טעונים עד מאוד.
על כל הצדדים להתרכך בצורה משמעותית, זה כלפי זה. הדדית.
אם תעשו כן תשקיעו הרבה פחות אנרגיה על עניינים שניתן בנקל לפתור אותם ללא ויכוח
1. לא נקבתי בשם מפורש של הדייר – שמו האמיתי מצוי אצלי.
2. מדובר על דייר אחד בלבד כפי שציינתי (ולא קבוצת דיירים).
3. ההצעה שהצעתי לעניין הפקדת שק למקרה שהתקלה במכשיר
שבביתם, לדעתי הצעה הגיונית וסבירה. (מישהו צריך לשלם עבור
ביקור הטכנאי).
4. אך מה לעשות שהנני מופקד על גבית מסי ועד הבית???!!!!!
חתימה טובה
יש מספיק עבודה לעורכי דין בישראל ואין צורך לחדד עד קיצוניות כל נקודה וכל מחלוקת ולהפוך כל דבר לנושא עקרוני. יש ברוך השם הרבה נושאים עקרוניים אבל יש גם הרבה נושאים קטנים ושוליים שניתנים לפתרון קל פשוט ע"י יחס מרוכך יותר זה לזה. זה הפתרון הטוב ביותר.
אני אומר זאת לך ולדייר האחר – ובידידות.
ואתה כמובן מוזמן להיוועץ בנו לכל דבר ועניין.
גמר חתימה טובה.
ועכשיו תוכל בתשובתך לשאלה הבאה לעזור לועדי בתים אחרים, והיא:
האם מכשיר האינטרקום שבתוך הדירה, רכוש פרטי או משותף?
ואל תיקח את דברי אישית, אך תגובתך הכעיסה, כי כותרת הפורום היא "פורומים מקצועיים"
בזאת מבטיח לך שלא אטרידך שוב בנושא זה.
חתימה טובה
אני מציע שפשוט תשאל, ללא התוספות ואני אשיב בשמחה.