שלום.
דוח הוצאות הכנסות הפך מיעקה מיותרת אצלנו. אנחנו מפיקים אותו אחת לרבעון, איש לא מתעניין בו ורוב הדיירים ביקשו במפורש שנפסיק לצלם להם את החומר, הם מאמינים לנו וממילא זורקים את כל הדוח לפח.
דוח הוצאות הכנסות הפך מיעקה מיותרת אצלנו. אנחנו מפיקים אותו אחת לרבעון, איש לא מתעניין בו ורוב הדיירים ביקשו במפורש שנפסיק לצלם להם את החומר, הם מאמינים לנו וממילא זורקים את כל הדוח לפח.
1. במידה ומחליטים באסיפת דיירים על הפסקת דיווח שנתי בגין הוצאות הכנסות – האם החלטה כזו תקפה? אם כן באיזה רוב?
2. אם אנחנו מנהלים את כל ההכנסות וההוצאות בכונן ענן משותף (דוגמת כונן גוגל), יש שם קובץ אקסל של הכנסות והוצאות, וכל קבלה מצולמת ועולה לכונן. כל מי שיש לו קישור יכול להיכנס בכל רגע ולהתעדכן במידע.
האם גם אז יש צורך בהפקת דוח הוצאות-הכנסות כתוב?
לא לכל הדיירים יש גישה מהבית למחשב, האם אפשר לדרוש מהם שיגשו לספריה כדי להתעדכן דרך המחשב?
אבקש תשובה מוסמכת בהתאם למוםיע בחוק, אם אפשר. כי לי אין מושג בעניין.
15-12-2013 16:17:00
עפר שחל
ת
ככלל דוח הוצאות הכנסות לא צריך להוציא כל רבעון אלא כל חצי שנה. כך קובע התקנון המצוי.
אם אסיפת דיירים כאשר הנושא הוצג על סדר יומה, מקבלת החלטה ברוב מוחלט שניתן להסתפק מטעמי חסכון בדוח פעם בשנה וכל מי שרוצה יוכל לעיין בדוחות גם בתדירות גבוהה יותר, החלטה כזו יכולה לעמוד בביקורת שיפוטית.
אם אסיפת דיירים כאשר הנושא הוצג על סדר יומה, מקבלת החלטה ברוב מוחלט שניתן להסתפק מטעמי חסכון בדוח פעם בשנה וכל מי שרוצה יוכל לעיין בדוחות גם בתדירות גבוהה יותר, החלטה כזו יכולה לעמוד בביקורת שיפוטית.
18-12-2013 15:42:00
שי גנזיה
אבקש לחדד את השאלה, כי לא הובנתי
האם אפשר להפסיק להוציא דוח כספי מודפס, ולהסתפק בכך שכל הנתונים (הכנסות-הוצאות-העתקי קבלות וחשבוניות) עולים לכונן משותף (דוגמת גוגל דרייב או דרופבוקס) ומתעדכנים אונליין, כך שכל בעל דירה שמתעניין יכול לגשת, להיכנס ולראות, בכל שעה שירצה?
תודה.
תודה.
18-12-2013 21:27:00
עפר שחל
ת
כנראה שלא הבנת את התשובה. החלטה של אסיפת הדיירים, זה מה שצריך כמינימום, לפטור מהחובה בדין לפרסם פעמיים בשנה דוח מודפס. וזאת גם בבית בו כולם אכן בקיאים ומשתמשים באינטרנט ובמחשב.
19-12-2013 16:14:00
שי גנזיה
כנראה אכן לא הבנתי. תודה לך על הסבלנות.
