לפני כשנתיים וחצי שכרתי דירה פניתי לועד ושילמתי מראש במזומן 3 חודשים. בזמן התשלום ובכל תקופת התשלום ציינתי ליקויים כגון רטיבות מהגג ועץ שענפיו מונעים ממני לפתוח חלון בחדר שינה. למרות שהובטח לי כי יסודר לא סודר נושא זה ויתרה מכך ישנם ליקויים נוספים שנוספו ולא טופלו כגון, אינטרקום, נורות חשמל, מפסקים ועוד..
לאחר כי ראיתי שהדברים לא מטופלים הפסקתי לשלם ועד בית. המצב רק החמיר בתקרת הבית ונאלצתי להביא בעל מקצוע בכדי לתקן את הנזק.. מאז עבר זמן וביקשו ממני שנית שאשלם ועד תוך הבטחה שהכל יסודר מעתה, פניתי לועד תוך רצון לשלם ועד לחודשים הבאים אך זו סרבה לקבל ממני תשלום אם אני לא משלם על מספר החודשים אחורה וטרקה לי את הדלת.
מאז ועד היום (כשנתיים + ) המצב לא השתנה ושוב יש לי בעיות בתקרת הבית. אני מצידי פניתי לבעלת הבית והודעתי כי לא אחדש חוזה בגלל המצב הקיים. הועד מצידו מאיים בתביעה.
חשוב לציין כי יש ברשותי צילומים המציגים את בעיות הרטיבות והעובש שנוצר בכל תקרת הבית.
כמו כן רשמתי לעצמי את כל הפניות והתאריכים וכמובן
יש ברשותי קבלה המציגה את התשלום לבעל המקצוע אשר הסכום קרוב מאוד לתשלום שבו הייתי אמור לשלם ועד בית.
כמו כן חשוב לציין כי ועד הבית אינו עבד ואינו עובד עם קבלות.
מה עליי לעשות בכדי להיות בטוח שאני מוגן? והאם בכלל
פעלתי כשורה?
אלא בעיה של מי שמשכיר לך את הדירה (ליתר דיוק
צריך לבחון לעומק את חוזה השכירות שלך).
לסיכום:
וועד הבית תובע את הישות החוקית החייבת לשלם
את מיסי וועד הבית, וזהו בעל הדירה.
בעל הדירה הינו הכתובת שלך לתיקון הליקויים, ולא וועד הבית.
אני במקומך הייתי מרכז אנרגיות מול משכיר הדירה ולא מול
וועד הבית.
בכל מקרה, לא מומלץ לתקן לבד ואח"כ לבקש החזר כי אתה לא תקבל את מלוא התשלום על כל מה ששילמת.
בהצלחה.