באישור ובהצבעת האסיפה הכללעת אושר והוחלט ע"י כל הדיירים להעסיק עובד זר פיליפיני בניקוי חדר המדרגות.
אחד הדיירים שהצביע אישר את ההעסקה וחתם על הפרוטוקול הלשין למשטרת ההגירה על העסקת עובד זר.
לאחר חקירה במשטרת ההגירה ולמרות הצגת הפרוטוקול החתום על ידי המלשין,נקנס יו"ר הועד בקנס כספי של 5000 ש"ח כקנס פרטי אישי,
האם יתכן??האם חוקי??
אחד הדיירים שהצביע אישר את ההעסקה וחתם על הפרוטוקול הלשין למשטרת ההגירה על העסקת עובד זר.
לאחר חקירה במשטרת ההגירה ולמרות הצגת הפרוטוקול החתום על ידי המלשין,נקנס יו"ר הועד בקנס כספי של 5000 ש"ח כקנס פרטי אישי,
האם יתכן??האם חוקי??
25-12-2013 08:37:00
עפר שחל
ת
יש נטייה לא פעם מצד רשויות להטיל חיוב על מי שמכהן בועד. הוא הכתובת הנוחה והמתבקשת במקום לשלוח את אותו חיוב לכל הדיירים. כך קורה לא אחת בנושאים של קנסות בגין אשפה, או בענין מקלט לא תקין או כמו במקרה זה. אולם מתוך הדברים שלך ברור שלא היה זה מעשה אישי של אותו אדם שכרגע מכהן כיו"ר הועד. מה גם שהיתה החלטה של אסיפה שמעידה בבירור על כך. לכן יש מקום לשלם את הקנס מקופת הבית לאחר שהייתי מכנס אסיפה כדי להציג זאת לכלל הדיירים.
הלקח לכולם הוא ברור: אין להעסיק עובד זר וממילא העסקה כזו גם אינה עם קבלות וביטוח לאומי.
הלקח לכולם הוא ברור: אין להעסיק עובד זר וממילא העסקה כזו גם אינה עם קבלות וביטוח לאומי.
25-12-2013 08:49:00
בני גולדמן
עובד זר
תודה על תשובתך אבל במקרה זה ההלשנה נעשתה במתכוון בכדי לפגוע אישית ביו״ר הועד, ובקופת ועד הבית אין כסף לתשלום הקנס, מדובר על בית עם 3 דירות בלבד, כיצד
25-12-2013 09:00:00
עפר שחל
ת
ההלשנה אינה מעניינת אותי וגם לא הכוונה. זה לא נושא משפטי אלא ביניכם, ברמה האישית. הדבר יכול היה להתגלות גם ללא הלשנה. מכל מקום תחילה תיארת בית בו נערכה אסיפה כללית וכל הדיירים הסכימו ולפתע עולה שכל הבית הוא 3 דירות! בדרך כלל בבית זעירים אין אסיפות ואפילו אין יו"ר ועד כך שהתיאור העובדתי שלך הוא בספק .
עדיין אם היתה הסכמה והחלטה של כל הדיירים להעסיק עובד זר אז כולם אחראים לשלם ואם אין כסף אז כל אחד יוציא כסף כפי חלקו. דווקא בבית קטן כזה לא ניתן לגלגל אחריות רק על אחד הדיירים אלא אם פעל לבדו ועל דעתו.
עדיין אם היתה הסכמה והחלטה של כל הדיירים להעסיק עובד זר אז כולם אחראים לשלם ואם אין כסף אז כל אחד יוציא כסף כפי חלקו. דווקא בבית קטן כזה לא ניתן לגלגל אחריות רק על אחד הדיירים אלא אם פעל לבדו ועל דעתו.
25-12-2013 10:03:00
בני גולדמן
העסקת עובד זר
עו"ד שחל תודה על תשובתך, אומנם בביתנו הדל 3 דירות אך הוא מנוהל על פי כל הכללים כולל ישיבות ,אסיפה כללית, ניהול פרוטוקול וכו،.האם לדעתך כדאי לפנות למפקחת בתביעה לחייב את כל הדיירים לשאת בתשלום הקנס??או אולי לתביעות קטנות??הרי המלשינים למרות שחתומים על הפרוטוקול לא מוכנים לשלם את חלקם בקנס.תודה.
25-12-2013 12:11:00
דינה דיין
כיצד לפעול בעקבות הטלת קנס בשל העסקת עובד זר
חייבים לפעול על פי המסלול הקבוע בחוק.
ראשית, ניתן לפנות תוך 30 יום לתובע המוסמך בתמ"ת בבקשה לביטול הקנס או להסבתו על שם ועד הבית, שהינו אישיות משפטית נפרדת.
שנית, תוך 30 יום מיום קבלת תשובת התמ"ת ניתן לבקש להישפט בבית הדין לעבודה, ושם לבקש להסב את הקנס על שם ועד הבית.
אם תוגש תביעה למפקח, קיימת אפשרות שהנתבעים יטענו שלא ננקט המסלול הקבוע בחוק, ולכן אין למפקח הסמכות להחליט בעניין הקנס, שהינו הליך מנהלי החורג מסמכויותיו.
