רכשתי דירה עם חניה צמודה בטאבו , מסתבר שוועד הבית משכיר שתי חניות לדיירים בבניין סמוך. כאשר השוכרים חונים בחניה שהושכרה להם הגישה שלי לחניה שלי קשה עד מאוד, גם כניסה ובעיקר יציאה. בנוסף כמעט שלא ניתן לפתוח דלתות.
דרשתי מוועד הבית לבטל את חוזה השכירות כי הדבר פוגע בי. הוועד שהוא זוג נשוי שמנהל את העיניינים לבד ללא שקיפות וקובע השכרות וכו´ לבד, מסרב לעשות זאת בטענה שהשכירויות מכניסות סכום יפה לבניין.
מה ביכולתי לעשות בנדון.
אודה מאוד
שרון
דרשתי מוועד הבית לבטל את חוזה השכירות כי הדבר פוגע בי. הוועד שהוא זוג נשוי שמנהל את העיניינים לבד ללא שקיפות וקובע השכרות וכו´ לבד, מסרב לעשות זאת בטענה שהשכירויות מכניסות סכום יפה לבניין.
מה ביכולתי לעשות בנדון.
אודה מאוד
שרון
10-03-2008 16:37:00
שלמה כהן
דרושה הסכמתך להשכרת החניות כי זהו רכוש משותף
לפעולה כזאת יש צורך בהסכמת 100% מהדיירים.
הינך יכול להתנגד, ולבקש לבטל את החוזה מול השוכר.
הוועד צריך להבין שהם לא יכולים לעשות ככל העולה על רוחם
ברכוש המשותף.
בקש לראות היכן התקבלה החלטה באסיפת דיירים בדבר
השכרת החניה.
10-03-2008 17:15:00
רון שטיין
מה ששלמה אומר נכון, אבל השאלה העיקרית היא אחרת
והשאלה לדעתי היא האם החניות שהושכרו הן חניות מאולתרות או חניות מסומנות ורשמיות.
אם החניות האלה מסומנות הרי גם אם לא יושכרו לזרים אז הן חניות משותפות וחוקיות ואז יוכלו דיירי הבניין לחנות בהן ולך לא תהיה עילה טובה להתנגד.
אבל אם מדובר בחניות מאולתרות הרי יש לך עילה להתנגד (שכן אלה הם שטחי תמרון ולא חניות), ובמקרה כזה טענתך מול הועד כפולה, גם מה ששלמה אמר וגם עצם השמוש בשטח כחניה.
אם החניות האלה מסומנות הרי גם אם לא יושכרו לזרים אז הן חניות משותפות וחוקיות ואז יוכלו דיירי הבניין לחנות בהן ולך לא תהיה עילה טובה להתנגד.
אבל אם מדובר בחניות מאולתרות הרי יש לך עילה להתנגד (שכן אלה הם שטחי תמרון ולא חניות), ובמקרה כזה טענתך מול הועד כפולה, גם מה ששלמה אמר וגם עצם השמוש בשטח כחניה.
10-03-2008 17:54:00
שלמה כהן
רונשטיין, שים לב, הם משכירים החניות לבניין השכן
ולא לדיירי הבניין בו נמצאות החניות.
כלומר, אם החוזה אינו חוקי, תאורטית, האם זה
לא אומר שזאת השגת גבול, שכן החוזה הוא מול מישהו
שאמנם יש לו סמכות, אך לא רשות.
10-03-2008 18:37:00
רון שטיין
אין לי ויכוח איתך
אבל מה שחשוב לשואל זה האם אחרים (ולא משנה אם הם שוכרים זרים או בעלי דירות מהבניין שלו) יכולים לחנות במום שמפריע לו.
בוא נניח שאתה צודק והחוזה בטל.
במקרה כזה אם החניות שמפריעות לשואל הן חניות רשמיות ובגדר ורכוש משותף אז דיירי הבניין שלו יחנו בהן, ואז הבעיה שלו לא נפתרה.
לכן אמרתי שהשאלה הראשונה היא האם החניות הן באמת חניות.
בוא נניח שאתה צודק והחוזה בטל.
במקרה כזה אם החניות שמפריעות לשואל הן חניות רשמיות ובגדר ורכוש משותף אז דיירי הבניין שלו יחנו בהן, ואז הבעיה שלו לא נפתרה.
לכן אמרתי שהשאלה הראשונה היא האם החניות הן באמת חניות.
10-03-2008 20:24:00
שלמה כהן
לדעתי הן לא חניות "מוסדרות" שכן יש תקנות לכך
והתקנות אומרות שחייבים להיות מרווחים מוגדרים
בין המכונית לגבולות החניה כדי לאפשר רדיוסי סיבוב
ונוחות שימוש בחניה.
בין המכונית לגבולות החניה כדי לאפשר רדיוסי סיבוב
ונוחות שימוש בחניה.
10-03-2008 23:01:00
שרון גרוסמן
אשמח לקבל קישור לתקנות
קודם כל תודה רבה על התגובות המהירות והעזרה.
אשמח אם תוכלו להפנות אותי לתקנות בנושא , תקנות לגבי מרווחים מוגדרים בין המכוניות ותקנות בנושא השכמה של מאה אחוז מהדיירים
שוב תודה
שרון
אשמח אם תוכלו להפנות אותי לתקנות בנושא , תקנות לגבי מרווחים מוגדרים בין המכוניות ותקנות בנושא השכמה של מאה אחוז מהדיירים
שוב תודה
שרון
10-03-2008 23:34:00
דני קריו
ניתן לנסות בקישור
69 95 84 82 65 70 70 73 67 95 80 76 65 78 78 73 78 71 95 52 49 &searchParam=1514 1499 1504 1493 1503 32 1495 1504 1497 1493 1504 1497 1501 &arch=72 69 95 84 82 65 70 70 73 67 95 80 76 65 78 78 73 78 71
10-03-2008 23:36:00
דני קריו
או פה
11-03-2008 02:48:00
פולספגן פולספגן
זה לא השגת גבול, מכיוון שהשוכרים פועלים בתום לב
11-03-2008 03:02:00
פולספגן פולספגן
קרא גם את השרשור הזה שפתחתי בזמנו, נראה לי שתוכל
לקבל עוד מידע ממנו.
12-03-2008 18:33:00
שלמה כהן
השוכרים מודעים לאי-חוקיות החוזה. האם עדיין תום לב?
12-03-2008 22:58:00
פולספגן פולספגן
איך הגעת למסקנה זאת?