רמי שלום.
אני זקוק ל 123,000 שקלים אותם ארצה לפרוע ע"י קרן השתלמות המשתחררת בעוד 15 חודשים.
עומדות בפני 2 אפשרויות:
אני זקוק ל 123,000 שקלים אותם ארצה לפרוע ע"י קרן השתלמות המשתחררת בעוד 15 חודשים.
עומדות בפני 2 אפשרויות:
1. הלוואה ממקום העבודה בריבית 4% ל 60 חודש, אותה אפרע לאחר 15 חודשים.
על פי חישוב שלי, אם אקח 170,000 בהלוואה זו, התשלום החודשי יהיה 3130 (לא כולל מדד) ובמשך 15 חודשים – 47,000.
כשאקבל את ההלוואה אשים בצד 47,000 שקלים שאתם אפרע את ההלוואה ואשתמש בשאר הסכום.
לאחר 15 חודשים אפרע את יתרת הקרן – 130,000 מקרן ההשתלמות.
הלוואה זו הינה ללא עמלות.
2. הלוואת גישור מהבנק על סך 123,000 כנגד קרן ההשתלמות. לא ידועה לי הריבית, אבל אם נניח 8%, לאחר 15 חודשים אצטרך להחזיר 135,300 שקלים.
אשמח לשמוע את דעתך – איזו מהאפשרויות עדיפה והאם עשיתי טעות בחישובים.
תודה,
סמי.
17-05-2006 19:28:00
רמי טוטאי
עניתי
