הגדרה לתפקיד ראש וועד הבית

שלום לכולם,

האם קיימת הגדרה משפטית לתפקידי ראש וגזבר וועד הבית? מה בדיוק ראש וועד הבית רשאי לעשות? אילו החלטות יכול לקבל לבד, ומתי חייב לשאול את הדיירים? מה לגבי חפיפה בין ראש לגזבר וועד הבית? מה תפקידו של הגזבר?

23-02-2007 16:51:00
יוליה סלווין
כנראה שאין…

אולי הנושא עלה כבר כמה פעמים בפורום, ולאף אחד אין כוח להגיב שוב? אשמח אם תתנו אפילו לינק לכתבה קיימת כי ריפרפתי בספריית האתר, אבל לא מצאתי מידע ממצה.
24-02-2007 21:04:00
צוות הפורום
יו"ר וגזבר הועד

אין ממש הגדרות בחוק, אולם כלל הדיירים בוחרים נציגות, כי משהו בכל אופן צריך לעשות את העבודה:
לגבות כספים מהדיירים, להפקיד אותם בבנק, ולנהל את חשבון הבנק, להחליף נורות, לחצנים, לקנות חומרי ניקוי למנקה, להעסיק מנקה ולומר לה מידי פעם מה לעשות, כנ"ל גנן, לשלם את חשבון החשמל, לטפל בבעיות בלתי צפויות כגון: סתימת ביוב, קצר חשמלי, מחסום החנייה שנשבר, ואפילו בוואנדליזים.
נהוג לחלק את העבודה בין כמה אנשים, הואיל והתפקיד התנדבותי, שלא יפול הכל על כתפיו של דייר אחד. וכך נהוג למנות גזבר שיקח תחתיו את כל נושא הכספים, גבייה ניהול חשבון תשלומים. אחר יפתור בעיות ניקיון, גינון, מעליות, אינטרקום ועוד ועוד. אפשר אחראי קישוט, אחראי מיקלט (אם יש) ועוד ועוד.
25-02-2007 12:53:00
יוליה סלווין
חפיפות בין התפקידים

קודם כל תודה רבה על התשובה!

שאלתי את שאלתי כי מצבנו כזה…
הרבה שנים היה לנו ועד (איש אחד) שלא עשה כלום וכל הזמן ביקש להתפטר. עם הזמן ביתנו הגיע למצב של בניין הכי מוזנח בשכונה. לא תאמינו כמה מגעיל כבר לעבור בחדר מדרגות. לפני כחודש וחצי אמרתי שאני אקח על עצמי את הוועד ואביא את הבית לרמה סבירה. אספתי הצעות מחיר מחברות ניקיון וארגנתי אסיפה כללית לטובת הנושא. הוועד הישן פתאום אמר שלא יכול להיות איש אחד בוועד, וחייבים לבחור גם את הגזבר. בחרנו את אחד השכנים. לצערי הסתבר כי הבחור מאוד אוהב לדבר ולדון על "איך הכל צריך להיות", אך לא מזיז אצבע כדי לגרום לזה לקרות. על ההצעות שאספתי אומר שהן יקרות, אבל הוא בעצמו לא השיג אפילו אחת. עם כל מנקה שאני מוצאת הוא חייב להיפגש, ובדרך כלל בשעות שלא נוחות לי, יש לו אלף דרישות כלפי גנן ומנקה, ושיפוצים וכו"…

ועכשיו תגידו לי בבקשה חברי הפורום הנכבדים…
האם אני חייבת להקשיב לכל החלומות שלו, או שמותר לי פשוט לקחת ולגייס את חברת הניקיון והגינון לפי טעמי וזהו? האם אני יכולה פשוט להביא סייד ולצבוע את הכניסה, או שבאמת עלי להיות שותפה לחלומות על "הוספת מרפסות, רצפה חדשה בחדר מדרגות, מעקות חדשים, החלפת ארונות חשמל, וכו"…?? שכל זה טוב כמובן, אבל step-by-step ולא במכה.

אודה לעצתכם!

25-02-2007 14:44:00
eee fff
שמעי ,

בכדי לעבור לחברת אחזקה , את חייבת לערוך אספת דיירים ולהציג להם את ההצעות שקיבלת מן החברות.
בד"כ בבניינים מהסוג שאת גרה בהם ( שהגיעו להזנחה "בזכות " הועד ) אנשים מזלזלים ולא יגיעו לאספות דיירים . ( אני חווה את זה על בשרי , כי גם אני שרוי באותו מצב כיום ).
אם לך באמת אכפת מהבניין , אם האנשים לא יטרחו להגיע פשוט תעברי דלת דלת ותחתימי אותם למעבר.

חברה רצינית תסתפק ב 75% הסכמה.
ז"א מבניין בן 14 דיירים אז יספיקו 10 מסכימים ואת כל השאר שלא הסכימו החברה תובעת.

אז אם כל הדיירים בבניין שלך מסכימים חוץ מאותו טיפוס שהזכרת את פשוט יכולה לשים …. עליו ולעבור.

אם את צריכה יותר מידע בנוגע למעבר לחברה תפני אליי ואשמח לייעץ לך במה שאני יודע.

* נ.ב. – גם אני היחיד בבניין שלי שאכפת לו , ואני שרוי באותו המצב , אין לנו מנקים , אין גנן וכד´ , ועברתי את אותו סיוט .
צברתי בניתיים 70% והיום אני מתכוון ללכת ולהחתים עוד מכיוון שלאספה הם לא טרחו להגיע.
ושנית , בכל בניין יש כמה מטומטמים שלא אכפת להם מכלום , הבניין שלך לא יוצא דופן בכלל …

בהצלחה !

25-02-2007 15:04:00
יוליה סלווין
חברת ניקיון, לא תחזוקה

תודה רבה על תגובתך!

אבל העניין הוא אפילו יותר פשוט.

זה לא שאני רוצה לגייס חברת תחזוקה (דיברתי על חברת ניקיון וגינון) – זה מאוד יקר, ואני רוצה לחסוך לא פחות מכל דייר אחר. אני אכן מוכנה ומה שיותר חשוב – יכולה להעלות את הבניין לרמה טובה, אבל הגזבר פשוט מעכב כל דבר ותוקע מקלות בגלגלים. האם וכיצד ניתן "לנטרל" אותו? אפשר לומר לו שיתעסק בחשבון הבנק וענייני קבלות ולא ייכנס לענייני תחזוקה?

25-02-2007 15:19:00
eee fff
בשביל זה ?!

ממש לא משתלם להעסיק חברת ניקיון וחברת גינון בלבד( לדעתי לפחות ) .
למה ?
אני משער שאת תצטרכי לשלם משהו כמו 130 ש"ח לבניין בן 6 קומות ו 14 דיירים לדוגמא ,
אבל אם את משכירה רק חברת ניקיון וגינון מי יטפל בדיוק בתחזוקת הבניין ? אם השמשה נשברת , אם אין לחץ מים , יש סתימה בביוב המשותף ?
הכל עניין של כסף נוסף אם הועד מטפל בזה , ולעומת זאת אם תקרחי חברת אחזקה הם יטפלו בבעיות האלו ללא כל תשלום !!! למה ? כי להם יש אנשי מקצוע משלהם , למה ? כי אתם משלמים קצת יותר כל חודש וזה כלול !!!

אז עדיף לכם לקחת חברת אחזקה ובמקום 130 לדוג´ , תשלמו 150

ההחלטה בידך !

25-02-2007 16:21:00
יוליה סלווין
הבניין הנו בן 8 דירות (4 קומות)

25-02-2007 18:20:00
eee fff
ליוליס , רק הבאתי דוגמא לתמחור ….

זה משתה בהתאם.
התכוונתי להראות לך בדבריי ובדוגמתי שעדיף לשלם עוד 20 ש"ח ולקבל ראש שקט ב 100 % , או שתצטרכו לשבור את הראש בגביית כספים , בתיקוני אחזקה וכד´.

ההחלטה תלויה ברצונות הדיירים …

בהצלחה ! =]]

25-02-2007 18:35:00
יוליה סלווין
תודה רבה ל-eeff |L@|

06-03-2007 21:12:00
יחיאל קורסיה
חברת אחזקה- מה מומלץ

אני גם מאזור ב"ש ואשמח לקבל קצת חות דעת עם איזו חברה כדאי להתקשר. אני מבין שאתה כבר עובד עם חברה, ומה הטיפים כדי להישמר מעקיצות

07-03-2007 13:53:00
eee fff
שלום לך.

אכן , סופסוף חתמנו חוזה עם חברת אחזקה , לאחר חודשים של מרדפים אחרי סרבני חתימות שגרים בבניין שלנו.
אנחנו חתמנו עם חברת : " מגורי איכות " , שמנהלת כ -280 בתים משותפים בבאר שבע , שהיא לדעתי החברה האמינה ביותר באיזורנו.
יש להם מנקות מצויינות ואדיבות , אנשי מקצוע מנוסים וכן גננים טובים.
הם משתמשים בחומרים בעלי ניחוח מצויין ( סנו טכנוליין – חומר בריח מדדדדדהים ) , שנשאר לאורך שעות ופשוט נעים להכנס לבניין.
החוזה שלהם נקי מכל רמאויות ונציג החברה עובר איתך סעיף סעיף לפני שחותמים את החוזה.

יש כמובן את אוראל אחזקות , א.ע. אחזקות , אך אלו הן חברות קטנות בהרבה ממגורי איכות ולא מתקרבות לרמתה.

טיפים להשמר מעקיצות אין ממש , פשוט תבחר בחברה אמינה ( אני לא ממליץ על א.ע , ולא על מיי הום – הן ממש לא רציניות ).

אם אתה חותם תחתום או עם מגורי איכות / אוראל אחזקות , החברות הכי אמינות באיזורנו.

* אישית העדפתי את מגורי איכות , מכיוון שהבניינים שהם מתחזקים יותר מושכים לעין , וכמות הבניינים שהם מתחזקים מעידים גם על האיכות ועל השירות.

בהצלחה !

07-03-2007 16:12:00
eee fff
והאתר של מגורי איכות – תתרשם

02-04-2007 11:43:00
eee fff
חבל שלא רשמתי את זה לאחר תחילת העבודה … |k@|

מצטער .

לא ממליץ על החברה .
בהתחלה משרתים אותך נאמנה עד שתחתום .
אח"כ כבר שוכחים אותך .

אם יש לכם ועד בית טוב ( מה שלצערי אין לנו ) , תשארו איתו ותרוויחו.

כעת אני אומר זאת : מ-נ-י-ס-י-ו-ן !!!

|r@|

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    דיונים נוספים:

    שלום רב אני מייצגת קבוצה של 3 דיירים – כולנו סטודנטים שלא מבינים הרבה בעניין. אנו גרים בבניין ובו 3 דירות מאוכלסות, 2 משרדים פעילים...

    קודם כל – תודה רבה על תשובתך המהירה. עלי להבהיר – אנו 3 דיירים ב 3 דירות נפרדות. האדם ממנו אנו שוכרים את הדירות הוא...

    שלום רב, אני גר בבניין משותף חדש ולאחרונה התגלה שכן בעייתי המזיק לכל דיירי הבניין. יש לי מספר שאלות: 1. האם מותר על פי חוק...

    שלום אני חבר בועד הבית אשר נבחר ברוב גדול בבנין בן 12 דיירים. לאחרונה עברה החלטה ברוב גדול להחליף את דלת הכניסה הישנה והפגומה בבניין....

    בדירה מסויימת בבנייננו מתגוררים דיירים אשר באופן קבוע בימי שישי ואף בימים נוספים גוררים רהיטים וילדיהם רצים בכל הבית ומרעישים את תקרת השכנים. ניסינו להעיר...

    השאלה הגיעה ישירות לאתר. אנו מעבירים אותה לפורום על מנת לשמוע דעות נוספות. לפי מיטב הבנתנו מאחר והעצים נטועים על המדרכה, הם שייכים לעיריה. יתכן...

    לועד בית מותר ורשאי לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות. בדוק . האם ועד משותף לחמישה בתים אשר ברשותם רכוש משותף (חניון תת קרקעי) רשאי גם...

    בבניין שלנו לכל דייר היה בלון גז. יום אחד הגיעו נציגי חברת הגז, כאשר רוב דיירי הבניין לא היו בבית (גם אנחנו לא היינו בבית)...

    שלום אני גר בבית משותף כשהקומה התחתונה אלו דירות גן. והקומה האחרונה היא דירת גג. שאלותי הן 1. האם מותר לגדל כלב בחצר דירת הגן...

    שלום. אנו זוג המתגוררים בבנין בו גרות 20 משפחות. השבוע לאחר ישיבת וועד הוחלט על שיפוץ המעלית ועוד מספר שיפוצים קטנים כאשר על כל דייר...

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      אספקת דלק
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      טפסים וחתימות דיגיטליות
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכבשים ומגרסות לבניין
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות Wi-Fi
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן