בתקופה האחרונה (כשנה), אנחנו מקבלים בחשבון המים של מי אביבים (תאגיד המים של תל אביב) חיוב של ״הפרשי מדידה״. היות ומדובר בצריכה משותפת ואין לנו צריכה משותפת (אין גינה ואין נזילה), פנינו מספר פעמים לתאגיד ונוכחנו שאין אם מי לדבר. גם בניינים שכנים מקבלים את הפרשי המדידה. (בניין לידנו מקבל הפרשי מדידה גבוהים יותר מהצריכה הפרטית.
האם יש תקדים לעניין? איך מתקדמים לפתרון הבעיה? בעבר הצריכה המשותפת שלנו תמיד עמדה על אפס.
אשמח לעזרה
האם יש תקדים לעניין? איך מתקדמים לפתרון הבעיה? בעבר הצריכה המשותפת שלנו תמיד עמדה על אפס.
אשמח לעזרה
12-02-2013 09:44:00
נחמיה פלוטקין
בעיה ענקית ובהרבה מקומות
חפש בפורום. לפני שנה או יותר היה על כך דיון ארוך.
אצלנו למשל מחייבת חברת פלג הגליל על הפרשי מדידה [="צריכה משותפת"] של מעל 10 קוב וזאת בשעה שאנו משתמשים במשהו כמו שני דליי מים בשבוע. אין גינה ואין בכלל ברז משותף.
אנחנו כותבים להם השכן והערב ומקבלים תשובות ברמה של כיתה א´…….. רק לא טיפול מקצועי ורציני.
[אחת התשובות היא ש"מדיניות החברה היא לא להתעסק עם חיובי צריכה משותפת הנמוכים מ3 קוב לדייר". אה? ואם יש שלושים דיירים בבניין??? כמה אתם מרוויחים??
אין עם מי לדבר והאזרח הקטן נרמס. אבל יום יבוא והם ישלמו על כך. וביוקר!]
אצלנו למשל מחייבת חברת פלג הגליל על הפרשי מדידה [="צריכה משותפת"] של מעל 10 קוב וזאת בשעה שאנו משתמשים במשהו כמו שני דליי מים בשבוע. אין גינה ואין בכלל ברז משותף.
אנחנו כותבים להם השכן והערב ומקבלים תשובות ברמה של כיתה א´…….. רק לא טיפול מקצועי ורציני.
[אחת התשובות היא ש"מדיניות החברה היא לא להתעסק עם חיובי צריכה משותפת הנמוכים מ3 קוב לדייר". אה? ואם יש שלושים דיירים בבניין??? כמה אתם מרוויחים??
אין עם מי לדבר והאזרח הקטן נרמס. אבל יום יבוא והם ישלמו על כך. וביוקר!]
12-02-2013 10:07:00
דני קריו
יכולה להיות בעיה אחת
הזויה,או לא כל כך הזויה, שלא כל הצרכנים רשומים בכלל אצל ספק המים,בין אם זה הספק התל אביבי ובין אם זה הספק הגלילי.במקרה כזה,הצריכה של אותם צרכנים נרשמת ממילא כ"הפרשי מדידה" או בשמם הקודם "צריכה משותפת".יש לדרוש מהם שיראו כיצד חישבו את הפרשי המדידה.
12-02-2013 13:18:00
נחמיה פלוטקין
לא כל כך הזויה למען האמת
זה קרה אצלנו עם אכלוס הבניין.
לאחת הדירות שכחו [באמת!] להתקין מונה מים.
לאחת הדירות שכחו [באמת!] להתקין מונה מים.
אבל עכשיו זה בדוק שכולם מחוברים ובדוק שאין חיבורים פירטיים. עברנו על כל החיבורים וגם, על פי דרישת פלג הגליל, הבאנו בעל מקצוע שיבדוק את המערכת.
כמובן, שלאחר שעשינו כל מה שנדרש ולא נמצאה שום תקלה, הם ממשיכים להמציא כל הזמן תירוצים מדוע לא לבדוק באופן מקצועי את המערכת.
לדוגמה:
הם אמרו שאם החיוב המשותף החריג יחזור, הם יביאו בעלי מקצוע לבדוק את המערכת. מה הם עשו? בחשבון אחד הם ביטלו את הרישום של צריכה משותפת וכך לא היה לא רישום, לא "צריכה" ולא חיוב. ואז הם אמרו שמאחר ולא היתה צריכה, "נמתין עוד שתי תקופות חיוב [=4 חודשים] כדי לראות אם התופעה נמשכת".
וכך הם מרוויחים זמן של לא לטפל ולא לתת לאזרח את השירות המגיע לו.
12-02-2013 14:38:00
תומר שניר
בבניין שבו אני גרתי פעם עוד לפני עידן תאגידי המים
היו דיירים ללא שעון (אולי בגלל שניתקו אותם מהמים והם התחברו בעצמם ללא שעון) והעיריה חייבה אותם בתעריף גבוה כפי שנהוג במקרים כאלה, אבל במקביל זה נחשב גם כצריכה משותפת שאותה שילמו כל הדיירים.
אכן הזוי, אבל העיקר שהעירייה הרוויחה.
אכן הזוי, אבל העיקר שהעירייה הרוויחה.
13-02-2013 15:45:00
זמי זילברמן
לכל בניין משותף יש שעון ראשי
יש שעון המודד את כמות המים בכלל הנכנסת לבנין כי המערכת אינה יודעת אם יש גינה או צריכה משותפת. בעיריה לוקחים את הקריאה מהשעון הכללי ובודקים, אם יש הפרשים בין סך הקריאות לבין הקריאה בשעון הראשי מחלקים בין הדיירים וקוראים לזה הפרשי מדידה.
אם ההפרשים גדולים צריך לבדוק אם אין נזילה או לבקש שהערייה תבדוק את השעון הראשי.
אם ההפרשים גדולים צריך לבדוק אם אין נזילה או לבקש שהערייה תבדוק את השעון הראשי.