להכנה לקריאה שניה ושלישית בכנסת,לביטול הצורך בהסכמה של 100%:
והדנים בעניין לא נותנים דעתם לעניין מאוד חשוב, והוא
הפגיעה הקניינית שיש לבעלי דירות עליונות בזה שפתאום
יגור מישהו מעליהם.
מישהו יודע איך מפנים תשומת לב המחוקק לעניין?
איך ניתן להשתתף בדיונים הללו?
תודה
של חיזוק הבניין נגד רעידות אדמה?
אחדד את השאלה: האם יכולים בעלי הדירות להתעורר בוקר
אחד ולהחליט שהם מוכרים את הגג, רק כדי לעשות כסף,
ובלי שום קשר לחיזוק הבניין נגד רעישות אדמה?
האם כל הסיפור של תיקון החוק מדבר רק אם
הוחלט על חיזוק המבנה נגד רעידות אדמה?
אם לא מדובר על חיזוק נגד רעידות אדמה,
אין לתיקון זה של החוק משמעות?
העליונה דירה בניגוד מוחלט לרצונו, תוך פגיעה מהותית
בשווי קניינו ובערך דירתו, ללא יכולת ערעור, כשמי שיכול
להחליט על הדירה שתבנה הוא בכלל עו"ד או רואה חשבון
בלתי תלוי שמונה על ידי המפקחת, ואם קבוצת רוב
בבניין רוצה להתנקם בדייר, הינה נתן המחוקק שיטה מצויינת
למי שרצה את הכלים לכך.
נכון שמוזכר שם פיצוי, אולם לעולם בעל דירה לא יוכל לקבל
פיצוי הולם על פגיעה מעין זאת.
קח למשל בניין ממוצע עם 16 דירות ו-16 חנייות.
תוסיף 4 דירות, קיבלת בניין עם 20 דיירים, 16 חניות,
ועוד שותפים לחיים שלך.
בשביל מה זה טוב? בשביל חיזוק לרעידת אדמה שאולי תבוא עוד 200 שנה?
כל החוק הזה בא לפרנס כל מיני קבלנים שמתפרנסים
מתמ"א 38. כל החיזוקים האלו לא יהיו שווים כלום ברגע האמת, רק יורידו את איכות החיים של בעלי הדירות בבניין.
שים לב שבחוק מוגדרת תוכנית חיזוק כתוכנית לפי תמא 38,ומשכך,כל היתר בניה כפוף לאמור בתמא 38.
הסנונית הראשונה בכיוון זה היתה בדמות חוק פינוי ובינוי, לצד הקלות בחוק המקרקעין (למשל לענין הרחבת דירה קיימת).
הכיוון הכללי הוא אחד ולדעתי זהו כיוון חיובי שילך ויגבר: הפחתת המקרים בהם דייר בודד או מיעוט קטן יוכל לטרפד מהלכים להשבחת הקניין שרוב גדול תומך בהם.
משותף יכול לעשות את המוות למי שלא מוצא חן בעינייו,
ולא יעזורו פה המפקחים, שופטי המחוזי היושבים בערעור
ולא אף אחד.
האם החוק נתן דעתו לכך?
הם לעולם לא ירצו שמישהו יגור מעליהם, הרי בגלל זה
הם קנו קומה אחרונה.
לעומת זאת, על שאר בעלי הדירות (מה אכפת להם,
הם לא סובלים מהעניין) הם הרוב, מה אכפת להם?!
פניה למפקח תאפשר בניה בסופו של דבר,
למה שהמפקח לא יאפשר בסופו של דבר,
מה אכפת לו שבעל דירה לא רוצה שיגורו מעליו?!
הרי צריך לחזק נגד רעידת אדמה שתבוא עוד שבוע או עוד
150 שנה.
לא סתם הייתה דרישה ל-100 אחוז מהדיירים.
בסך הכל החוק הזה יאפשר לעוד קבלנים כרישי נדל"ן
לסחוט בניינים משותפים, הרי הם המרוויחים הגדולים
ולא בעלי הנכסים.
מפקח לא כפוף לכלום, ויכול להחליט כי התנגדות בעל דירה
מסוימת לא נראית לו כלל, כי הוא לא מכיר את הבניין, את
האווירה בבניין, הוא גם לא כפוף לדיני ראיות, ויכול בעצם
להחליט מה שבא לו, כמו מקרים שקראתי כאן באתר,
ולפסוק לרעת הצודקים.
כל החוק הזה הינו חוק לא טוב, ואני מוצא בו רק מהפכנות
שלילית. כמו שציינתי, "עושק המיעוט".
המפקח לא מורשה לפסוק פיצוי, ועל סמך פסקי דין שקראתי,
הם פוסקים פיצויים עלובים ומגוחכים.
חוק רע!
קרא את סעיף 5(ד) ותראה שהדירות החדשות עוברות לבעלותם של בעלי הדירות הקיימים,כולל אלה שבקומה העליונה.ברור שהם ירוויחו מכך.
התסריט של דיירים שרוצים "לדפוק" את הדייר בקומה העליונה ולשם כך יבנו בתים מעליו קצת דמיוני.
בבואך להשוות את המצב הנוכחי למצב שהיה לפני החוק,שבו דייר אחד (ולמעשה, גם אם הוא מחזיק רק בחלק של דירה) יכול היה למנוע כל מהלך כזה, עדיף המצב הנוכחי.
המפקחים מוסמכים להחליט על פיצוי.
המציאות בבתים משותפים עולה על כל דמיון.
לא האמנתי לאיזה שפל יכולים אנשים להגיע.
צריך למתין לערעורים לעליון בגין החוק החדש.
נחכה ונראה גם כמה פסקי דין ונלמד לאן נושבת הרוח.
ממה שאתה סבור.לאחר שצלחת את המפקח ישנו בית משפט מחוזי,לאחר מכן יש להגיש בקשה לרשות ערעור לעליון.גם אם מחר בבוקר כבר יהיה הליך מול המפקח,אין סיכוי שתוך שנתיים זה יגיע לעליון.
זה יהיה אסון לבתים משותפים עם פנטהאוסים.
זה יהיה אסון לבתים משותפים עם פנטהאוסים.
תקרא מה שרות כותבת.
החוק החדש יהיה הרעה הכי חולה של חוק המקרקעין.
כמו שבארצות הברית עורכי דין חסרי בושה, מצפון ואתיקה
מחפשים בבתי חולים אנשים להגיש בשמם תביעות (חסרות
כל בסיס לעיתים) בגין רשלנות רפואית, ממש מחכים
במסדרונות לתחקר מנותחים טריים (לכן ביטוח מקצועי
של רופא בארה"ב הינו מאות אלפי דולרים לשנה),
כך עורכי הדין המנוולים בארץ יחגגו על גבם של בלעי
הדירות המסכנים בגין תיקון החוק החדש.
מילא אם זה היה בפני בית משפט שלום,
אבל לתת למפקחים לדון בזה?!
מין הפח אל הפחת, ממרומי המגדל לבור השחת …