לאחרונה גילינו כי ועד הביית שלנו פתר את עצמו מתשלום מיסי הועד השוטפים .
וזאת באיצטלה כי זה שכר הטירחה שלו על עבודתו .
הדבר לא עוגן בישיבת הוועד ולא התקבלה על כך החלטה של הדיירים , הדבר נעשה בצורה חד צדדית תוך שהדבר מאושר על ידם לעצמם .
רציתי לבדוק בבקשה האם הדבר חוקי או שעשה בניגוד לחוק .
כמו כן התגלו בעיות ברישום ההוצאות , ועד הביית טען כי בוצעו הוצאות לא מבוטלות במזומן אשר אין עליהם קבלות .
כך שאין לנו היכות לדעת על מה בדיוק שולמו כספי הוועד , טענת יו"ר הוועד היא כי בעלי המלאכה רצו לעבוד "בשחור" ולכן ביצע את ההוצאות ללא אסמכתא וקבלות בגין ההוצאה .
האם הדבר חוקי ?
אני לא יודעת מה לעשות ומבולבלת עד מאוד , רוב הדיירים בבניין הינם אנשים מבוגרים , אשר אינם מבינים את המשמעות של הדברים .
אשמח לעזרתכם
תודה רבה על התגובה בגין החלטת הוועד לפטור את עצמו מתשלום מיסי הוועד ככל הדיירים .
כמו כן אשמח לדעת האם הוועד יכול לטעון כי התשלומים ששולמו על ידו לספקים בוצעו בתשלום שחור וללא קבלות.
מדובר על עשרות ואם לא מאות אלפי שקלים שנעלמו בתקופה של 7 שנים ויותר .
כי בקלסר הוועד אין כמעט אסמכתאות לכספים ששולמו על ידי הוועד לספקים .
ויש חשש גדול בליבנו כי לא מעט כספים "נעלמו" על ידי האוחזים בקופה הציבורית .
מה עלינו לעשות על מנת לדרוש הסברים ואולי לדרוש את הכספים בחזרה לקופה .
על כך שהוא פטור מתשלום ועד בית וזאת למרות שהדבר לא הוגש לאישור כלל דיירי הבניין .
יש חשש גדול בליבנו כי נעשו דברים שאינם תקינים .
אשמח לדעת מה עלינו לעשות על מנת להשיב את המנהל התקין לסידרו ולהשבת הכספים שאבדו .
מה שקרה הוא שבבניין יש, כפי שתיארת, הרבה אנשים שאינם יכולים פקח על התנהלו הוועד והוא ניצל את זה.
מה צריך לעשות:
1. לדרוש מהוועד לראות את ספרי ניהול החשבונות של הבניין.
2. ברור לכל שיהיו שם פערים בילתי מוסברים בין הכנסות להוצאות.
כאן יש לכם שתי אופציות:
א. לצאת למלחמה מול הוועד, לדרוש הסברים ואף לתבוע אותו. הליך ארוך מתיש ולא יביא שווה ושקט לבניין.
ב. להבין שהדיירים התרשלו בפיקוח שלהם על הנעשה בבניין אך לדרוש שמעתה והלאה הדברים יעשו באופן שקוף וישר.
משמע; על כל הכנסה תינתן קבלה ועל כל הוצאה תידרש חשבונית – כפי שכתוב בחוק.
להבהיר שלא תאפשרו התנהלות לא חוקית ועל הגזבר להביא לאסיפה השנתית [יש כזו אצלכם?] את ספרי החשבונות. ובנוסף שאתם באופן אישי תדרשו לראות את ספרי ניהול החשבונות מספר פעמים בשנה. [כל אלו דברים מחויבים על פי החוק !!]