שלום
מדובר על מתחם של 28 קוטג´ים טוריים כשלכל דייר יש 2 חניות רשומות (אחת בכניסה לבית ואחת בשטח המתחם).
השטח שבמתחם (בין הבתים) מכיל 28 חניות כאמור + מקלט+ גינון.
בשטח המשותף יש אפשרות לחניית כ- 6 כלי רכב נוספים לרשות הדיירים/אורחים על בסיס מזדמן .
לאחרונה קבעו מספר דיירים "עובדות" כלהלן:
שכן אחד העמיד רכב לא בשימוש מעל חצי שנה (כבר אין אויר בצמיגים) ואינו מזיז אותו.
אותו שכן גם מחנה גרור באופן קבוע (מזיז אותו לעיתים רחוקות).
שכן אחר גם העמיד רכב מסחרי מעל חודשיים והפך אותו למחסן חלקי מזגנים של בנו (לדבריו יש לרכב טסט בתוקף).
שכן נוסף מחנה אופנוע ים שברור שכמעט ואינו זז ובמיוחד בחורף.
שאלתי: האם ניתן לומר שזו השתלטות על רכוש משותף? אם כן אני מניח שצריך לכנס אסיפת דיירים ולקבל החלטה ולאחריה לבקשם לפנות את הכלים . בהנחה שהם לא עושים זאת , ע"ב איזו פסיקה ניתן לתבוע אצל המפקח על בתים משותפים?
תודה מראש
מדובר על מתחם של 28 קוטג´ים טוריים כשלכל דייר יש 2 חניות רשומות (אחת בכניסה לבית ואחת בשטח המתחם).
השטח שבמתחם (בין הבתים) מכיל 28 חניות כאמור + מקלט+ גינון.
בשטח המשותף יש אפשרות לחניית כ- 6 כלי רכב נוספים לרשות הדיירים/אורחים על בסיס מזדמן .
לאחרונה קבעו מספר דיירים "עובדות" כלהלן:
שכן אחד העמיד רכב לא בשימוש מעל חצי שנה (כבר אין אויר בצמיגים) ואינו מזיז אותו.
אותו שכן גם מחנה גרור באופן קבוע (מזיז אותו לעיתים רחוקות).
שכן אחר גם העמיד רכב מסחרי מעל חודשיים והפך אותו למחסן חלקי מזגנים של בנו (לדבריו יש לרכב טסט בתוקף).
שכן נוסף מחנה אופנוע ים שברור שכמעט ואינו זז ובמיוחד בחורף.
שאלתי: האם ניתן לומר שזו השתלטות על רכוש משותף? אם כן אני מניח שצריך לכנס אסיפת דיירים ולקבל החלטה ולאחריה לבקשם לפנות את הכלים . בהנחה שהם לא עושים זאת , ע"ב איזו פסיקה ניתן לתבוע אצל המפקח על בתים משותפים?
תודה מראש
13-10-2013 14:14:00
זמי זילברמן
קודם שהועד יפעל
לדרוש אסיפה, החלטה מתאימה ותביהע לפינוי.
אחר כך תביעה למפקח.
אחר כך תביעה למפקח.
13-10-2013 19:50:00
רמי אהרון-נוב
תודה , אך לא ענית לסיפא בשאלתי
על איזה בסיס משפטי , תקדים או פסק דין?
13-10-2013 20:49:00
נחמיה פלוטקין
יש כאן לדעתי שני תחומים משפטיים שניתן לתקוף
1. מדובר בשימוש לא סביר ברכוש המשותף שכן בהצבת רכבים אלו בשטח המשותף, מונעים דיירים אלו משאר בעלי הדירות להשתמש שימוש זהה בשטח המשותף.
תוכל לערוך חיפוש בארכיון הפורום על הודעות עו"ד שחל בדבר שימוש בילתי סביר ברכוש המשותף.
תוכל לערוך חיפוש בארכיון הפורום על הודעות עו"ד שחל בדבר שימוש בילתי סביר ברכוש המשותף.
2. נכתב פה בפורום מספר פעמים, שחניית רכב ללא תזוזה מחייבת הוצאת …היתר בנייה.
ישנו חוק ששכחתי כרגע את שמו שמציין במפורש שרשות מקומית צריכה לפנות רכבים העומדים במקומם ללא כל תזוזה במשך זמן רב.
פן זה אינו קשור לניהול השטח המשותף וגם עליו תוכל למצוא בארכיון הפורום מספר לא מבוטל של הודעות.
14-10-2013 14:12:00
זמי זילברמן
פינוי רכב נטוש
מציע לפנות לרשות המקומית- לכל רשות מקומית אמרו שיהיה חוקי עזר לפינוי רכב נטוש. יש כאלו רשויות שחוק העזר חל גם על רכב שננטש בשטח פרטי.
זה יכול להיות חוק עזר להנחיות להעמדת רכב והחנייתו או חוק עזר לפי חוק הניקיון.
עד כמה שדעתי משגת החוק הרלוונטי הוא חוק הניקיון.
בנוסך ניתן לפנות למשטרה אם לרכב אין רישוי שנתי.
זה יכול להיות חוק עזר להנחיות להעמדת רכב והחנייתו או חוק עזר לפי חוק הניקיון.
עד כמה שדעתי משגת החוק הרלוונטי הוא חוק הניקיון.
בנוסך ניתן לפנות למשטרה אם לרכב אין רישוי שנתי.
