לכל בנין יש נציגות ועד, ויחד משמשים כועד משותף, על מנת לחסוך בעלויות.
יש מערכות משותפות לבנינים – כיבוי אש, משאבות, גנרטור.
אנחנו מעסיקים 3 עובדות נקיון (1 לכל בנין במשרה חלקית), 3 שומרי לילה במשרה חלקית, ומנהל אחזקה אחד.
במס הכנסה החליטו להגדיר את ועד הבית כמלכ"ר, ומכיוון שהשכר המשולם ל-7 עובדים עובר את הסף שנקבע, אנחנו נדרשים לשלם מס מעסיקים בשיעור של 7.5% מהשכר המשולם. (קיבלנו דרישה לשלם 4 שנים אחורה)
שאלה –
א. האם ועד בית צריך להיות ישות במס הכנסה החייבת במס ?
ב. אם כן – האם כדאי עכשיו לסגור את התיק במס הכנסה ולפתוח 3 תיקים נפרדים, אחד לכל בנין ?
בברכה
חנה שפסה
054-4550799
אני תמיד ממליץ להפסיק להתנהל כמעסיק כי החובות והאחריות שנופלות על הועד מיותרות ויש להם משמעותיות בעתיד שלא ניתן לצפות כרגע.
אני תמיד בעד התנהלות מול קבלנים, רק חשבוניות מס מסודרות.
למה לעבוד מול תביעות פצויי פיטורים, התנהלותמו ביטוח לאומי, מע"מ, מס הכנסה, ביטוחים למיניהם? רק מסבך את החיים לועד.
אנשי הועד מתנדבים לעשות את העבודה על מנת לחסוך את העלויות הנוספות הנובעות מהעסקת חברת ניהול.
החלופה היא לשכור חברת ניהול, עם כל הבעיתיות הנובעת מכך – וסיפורים כאלה לא חסרים.
העובדים מקבלים את שכרם בצורה מסודרת, עם תלושי שכר, ועם הפרשות כדין. העובדים קבועים, אין כמעט תחלופה.
והבנינים אכן מתוחזקים ברמה יוצאת דופןץ
חנה
חברת ניהול הינה קבלן עצמאי לצורך העניין,כרוך בעלויות נוספות מצידכם, מכאן משתמע שהיא תעסיק את העובדים במוקמכם אולם צריך לבדוק מה המשמעויות של פעולה זו מבחינת חובתכם לעוןבדים היום שלא תעמוד בפני תביעות על הרעת תנאים וכדומה..
הועד מעסיק מנהל חשבונות / רואה חשבון, אשר מטפל בהכנת משכורות, הכנת מאזן בוחן של הוצאות, והכנת דוח גבייה.
ואכן הצעתו היא לסגור את התיק הקיים, ולפתוח תיק לכל בנין בנפרד.
כך לא נגיע לסף תשלום מס בכל בנין.
חנה