בבעלותי היתה דירה שמושכרת לדיירים המחויבים לשלם דמי וועד בית לפי חוזה. בבניין אין נציגות רישמית של וועד בית אלא אחד הדיירים אסף מידי חודש תשלומים לתשלום חשמל, מעלית וכדומה. לפני כשנה נכנסה לבניין חברת אחזקה וניקיון שמתפקידה בנוסף לניקיון לשלם עבור חשמל מדרגות ומעלית. מי שערך את החוזה עם חברת האחזקה לא גר יותר בבניין ומכר דירתו. חברת האחזקה פשטה את הרגל ולא שילמה לחברת המעליות. חברתהמעליות תובעת מהדיירים תשלום רטרואקטיבי בגין חובות חברת האחזקה ומאיימת להפסיק את תפעול המעלית למרות שהחשמל משולם. הדיירים נלחצו והגיעו להסדר עם חברת המעליות. אני שגרה לא במקום מעולם לא נקראתי לאספת דיירים כחוק ולא נתבקשתי להביעה דעתי ועמדתי לגבי כל המתרחש. עכשיו מכרתי את הדירה ואחד הדירים טוען שאני צריכה להשתתף בתשלום לחברת המעליות למרות שהשוכרים שילמו דמי וועד חודש בחודשו אבל הכסף נבלע בחברת האחזקה שכאמור פשטה את הרגל.אין לי כל קשר חוזי עם חברת המעליות וגם לא לדיירי הבניין אלא דרך חברת האחזקה ז"ל.איני רוצה לשלם את הסכום הנדרש שכן אם הדיירים פעלו שלא כחוק הן בהתקשרות מול חברת האחזקה והן בהתקשרות מול חברת המעליות – זוהי בעייה שלהם. אצלנו אנחנו משלמים ישירות לחברת חשמל, לחברת המעליות ולחברת האחזקה רק עבור הניקיון. אין להם כל גישה לחשבון הבנק שלנו ואם יש בעייה אנחנו נמצאים מול החברות הנותנות שרות (מעלית וחשמל). אני מבקשת הבהרות לגבי המצב המשפטי ומדגישה כי אין לי כל קשר חוזי הן לחברת המעליות והן לנציגות הדיירים שפעלה לא כראוי. מצידי מי שגר שם ופעל לא נכון – ישלם. לטעמי אין לי ולא היתה לי מעולם כל הסכם ו/או התחייבות מולם ו/או קשר בוודאי לא ישיר ולכן עליהם לפנות לחב´ האחזקה עימה חתמו על הסכם. אם הם ויתרו על בטוחות והסתכנו מול חב´ אחזקה עליהם לשאת בתוצאות.
אודה על התיחסות משפטית
אודה על התיחסות משפטית
05-02-2008 21:56:00
דני קריו
לכאורה, מי שקנה ממך את הדירה
נכנס לנעלייך לכל דבר וענין.אין מדובר בחוב אישי שלך אלא בחוב של הבית כבית משותף.אם יש לך חבות כלשהי,הרי היא כלפי מי שרכש ממך את הדירה,זה תלוי בחוזה ביניכם.
רק מסיבה זו את יכולה להיות פטורה מתשלום,כל שאר הדברים שציינת לא היו עוזרים לך במיוחד.
חברת המעליות אינה יכולה לנתק את המעליות,המעליות הן רכוש הבנין.לכל היותר הם יכולים להפסיק את מתן השירות.
לגבי חברת האחזקה,ניתן לנסות לתבוע אותה."פשיטת רגל"
(או במקרה של חברה בע"מ – "פירוק") זה מצב משפטי מאוד מוגדר.לא כל חברה המפסיקה את פעילותה היא חברה בפירוק או כינוס נכסים או הקפאת הליכים.
רק מסיבה זו את יכולה להיות פטורה מתשלום,כל שאר הדברים שציינת לא היו עוזרים לך במיוחד.
חברת המעליות אינה יכולה לנתק את המעליות,המעליות הן רכוש הבנין.לכל היותר הם יכולים להפסיק את מתן השירות.
לגבי חברת האחזקה,ניתן לנסות לתבוע אותה."פשיטת רגל"
(או במקרה של חברה בע"מ – "פירוק") זה מצב משפטי מאוד מוגדר.לא כל חברה המפסיקה את פעילותה היא חברה בפירוק או כינוס נכסים או הקפאת הליכים.
05-02-2008 23:27:00
אירית כהן
ממש לא מבינה התשובה
1. האם הנך משפטן ?
2. הדיירים שילמו לחברת האחזקה אך זו לא העבירה הכסף לחברת המעליות.
3. לי אישית אין כל ירבות עם חברת המעליות. היריבות היחידה יכולה להיות כבעל דירה (לשעבר) כנגד חברת האחזקה.
4. מבקשת תשובה מוסמכת מעו"ד שחל
תודה
2. הדיירים שילמו לחברת האחזקה אך זו לא העבירה הכסף לחברת המעליות.
3. לי אישית אין כל ירבות עם חברת המעליות. היריבות היחידה יכולה להיות כבעל דירה (לשעבר) כנגד חברת האחזקה.
4. מבקשת תשובה מוסמכת מעו"ד שחל
תודה
06-02-2008 15:28:00
עפר שחל
ת
אין לי הרבה מה להוסיף על התשובה שקיבלת. מכל מקום זה לא סוג השאלה שניתן בפורום לתת עליה תשובה נחרצת של כמה שורות.
יש הרבה פרטים רלבנטיים שיכריעו כיוון של תשובה.
יש גם עובדות שצריך לרדת לפירטיהן ולא ניתן לקבל אותן כפשוטן.
למשל כאשר טוען דייר שלא זומן לאסיפה זה אינו פוטר אותו בהכרח מאחריות. יתכן שתלו בבית הודעה על אסיפה וזה נחשב כזימון.
וגם אם לא הרי שלאחר מכן יש פרוטוקול של אסיפה ואי תגובה תחשב כקבלה. אי אפשר גם לנהוג ראש קטן, פאסיבי ולומר לא ידעתי ואני לא שותף כי ההנחה היא שצריך בעל דירה ובפרט כזה שאינו גר בדירה אלא משכיר אותה ליזום פניות ולברר אקטיבית מה קורה.
אם ההתקשרות היא בין ועד לבין גורם חיצוני כגון חב´ אחזקה או מעליות, ההתקשרות מחייבת לכאורה את בעלי הדירות, שכן הנציגות פועלת בשמם.
במקרים כאלה ואחרים אפשר לטעון טענות של חוסר סמכות וכד´ אבל זה לא קל. זה בוודאי לא מספיק לשבת מהצד ואח"כ להגיד, הם סיכמו ואני לא הייתי חלק אז אני לא שייך.
בכל מקרה זה דורש להרים נטל עובדתי.
כנ"ל לגבי תום לב של דייר שמכר דירתו בידיעה שישנה בעיה פתוחה – מה נכתב בחוזה מול המוכר בענין זה? אם לא נכתב – מה משמעות הדבר ועל מי נופלת האחריות.
יש הרבה פרטים רלבנטיים שיכריעו כיוון של תשובה.
יש גם עובדות שצריך לרדת לפירטיהן ולא ניתן לקבל אותן כפשוטן.
למשל כאשר טוען דייר שלא זומן לאסיפה זה אינו פוטר אותו בהכרח מאחריות. יתכן שתלו בבית הודעה על אסיפה וזה נחשב כזימון.
וגם אם לא הרי שלאחר מכן יש פרוטוקול של אסיפה ואי תגובה תחשב כקבלה. אי אפשר גם לנהוג ראש קטן, פאסיבי ולומר לא ידעתי ואני לא שותף כי ההנחה היא שצריך בעל דירה ובפרט כזה שאינו גר בדירה אלא משכיר אותה ליזום פניות ולברר אקטיבית מה קורה.
אם ההתקשרות היא בין ועד לבין גורם חיצוני כגון חב´ אחזקה או מעליות, ההתקשרות מחייבת לכאורה את בעלי הדירות, שכן הנציגות פועלת בשמם.
במקרים כאלה ואחרים אפשר לטעון טענות של חוסר סמכות וכד´ אבל זה לא קל. זה בוודאי לא מספיק לשבת מהצד ואח"כ להגיד, הם סיכמו ואני לא הייתי חלק אז אני לא שייך.
בכל מקרה זה דורש להרים נטל עובדתי.
כנ"ל לגבי תום לב של דייר שמכר דירתו בידיעה שישנה בעיה פתוחה – מה נכתב בחוזה מול המוכר בענין זה? אם לא נכתב – מה משמעות הדבר ועל מי נופלת האחריות.
האמת נמצאת בפרטים הקטנים ויש כאן הרבה שאלות.
בכל מקרה אני מיעץ לך לגשת לעו"ד אם וכאשר תוגש נגדך תביעה כדי להכין לך הגנה טובה באופן מקצועי.