אחד הדיירים בבנין עורך שיפוץ בביתו הכולל גם שיפוץ בחדר האמבטיה ובשירותים.
במהלך השיפוץ התגלה שהחיבור של צנרת הביוב לאסלה (הקצה שמתברג לאסלה) שבור. לא ידוע (לי לפחות) האם היה שבור או שנשבר בעת פירוק האסלה.
הדייר פנה לועד בדרישה לשאת בעלות התיקון כיון שמדובר בצנרת הביוב ששייכת לבנין.
1. הפניה נעשתה ביום שלישי בשעות הצהרים המאוחרות.
2. הועד, טען מנגד שרוצה להביא איש מקצוע מטעמו להעריך את המצב ולדעת אם אכן שייך לבנין.
3. איש מקצוע מטעם הועד הגיע ביום רביעי בצהריים (בפועל כ-24 שעות אחרי הדרישה). כיון שלא היה זמין מיידית.
4. האינסטלטור של הועד טען שהבעיה אינה בצינור הביוב עצמו שהינו תקין אלא במחבר ושזוהי עלות של הדייר.
התגלה במהלך הדיון שהשיפוצניק של הדייר אינו אינסטלטור מקצועי.
מכאן, בעקבות חוות הדעת הנ"ל נועד אינו מוכן לשאת בעלות התיקון.
הדייר מנגד, לא מוכן לקבל את הגזירה.
שאלותיי הן:
1. האם יכול בעל הדירה לבוא בטענות כנגד הועד על הזמן שלקח לבעל המקצוע מטעמו להגיע? או – האם ייתכן שהועד היה צריך להכנע ללחץ של הדייר להזמין אינסטלטור אחר מייד! ("יש הרבה בספר טלפון")?
2. מה הדין לגבי עלות התיקון: האם מספיקה חוות הדעת של איש המקצוע מטעם הועד?
האם היה על הועד לפעול אחרת? אם כן איך?
תודה
הועד.
בנוסף, איני מבין מה הבהילות. קורה שיש תקלות ולוקח לפעמים זמן לתקן אותן בעיקר שהדירה שלו בשיפוץ.
אילו זה דבר שהיה דחוף מאוד כי יש נזילה בתוך הדירה אז הייתי מבין את הצורך בהזמנה מיידית ודחופה (ויקרה יותר)אך לא כך הדבר.
[אגב, אילו היית שואלת בפורום הייתי מנחה אותך מייד איך לבדוק את הדבר….|p@| ]
2. פשוט לגמרי שהתקלה היא בחלק שהינו רכוש פרטי של דייר. החלק המתחבר לאסלה (אין שם הברגה) הוא המשך של צינור המתפצל מהצינור הראשי (המשותף) והחל מאותו פיצול (שלמעשה מנקז ביוב מהדירה) זה משמש רק את הדירה הזאת ולכן גם באחריותה הבלעדית. לכן גם אם הבעיה הייתה בצינור ולא במחבר, כפי שאמר האינסטלטור שלכם, האחריות הייתה על בעל הדירה ולא על הועד. [זה מה שרמזתי למעלה שלמעשה בכלל לא צריך להיות במקום בשביל להבין את זה].
ומכיוון שכך לא רק שהועד אינו צריך לשאת בעלויות התיקון אלא אף אין לו לדייר כל כח טענה על האיחור בהגעת בעל המלאכה.
מסקנות:
הועד פעל כשורה ואם לדייר יש טענות שיפנה אותם למי שהוא רוצה. אתם מצידכם מסתמכים על חוות הדעת של בעל המקצוע (קיבלתם בכתב???) ולא מוכנים לשאת בעלויות וזהו.
גם אני חושבת שפעלנו כשורה. לא היתה נזילה בדירה.
אני הלכתי לראות "בעיניים שלי" מה הבעיה כדי לפחות להבין מה היא רוצה ועל מה מדובר.
מאז יום רביעי היא לא מפסיקה לצלצל כאן בדלת. בהפרשים של שעה-שעתיים. מציפה אותי בתשומת לב.
נאלצתי לאיים עליה שבפעם הבאה היא תקבל בהזמנה מיוחדת ניידת עד הבית – צ´ופר לשבת.
כדאי מאוד לצלם את המצב שם. כלומר, כשאת מוזמנת לדייר שיש לו דרישה מסויימת אז לבוא עם מצלמה ולהנציח בדיוק את הצב שפגשת בבואך לשם. מחר המקום יראה אחרת….
עם שכנים כאלו צריכים להיות קשוחים. הם מחפשים את הצד החלש שבכם בשביל לנדנד. צריך לשים קוים אדומים ברורים ואיום בהזמנת משטרה על הטרדה הוא אחד הכלים הטובים לטיפול במטרד שכזה.
יש לי את עדותו של האינסטלטור מטעמי. מקווה שיספיק אם דברים יחמירו.
ברגע שהבנתי שהיא לא מתכוונת לעזוב את פעמון הדלת שלי אכן איימתי עליה בהזמנת משטרה על הטרדה.
לפחות לסופשבוע זה עזר. ואם באמת היא תעז לצלצל כאן בדלת שוב, הניידת תגיע מהר (כך לפי הנחיית המשטרה, אגב..:-) )
היא עברה לנדנד לשותפי לועד.
כן, אני יודעת שצריך להיות קשוחים איתם.
הם עובדים ב"שיטת מצליח" . מלכתחילה הלחץ מצידה ומצד הפועל שלה יצר אצלי תחושה של "רק היום" (כמו המבצעים האלה…). הודעתי לה עוד בפעם הראשונה שהיא הראתה לי את הבעיה שאם היא עושה תיקון כלשהו ללא אישור של איש מקצוע של הועד ואישור שלי, זה יהיה על חשבונה.
מקווה שיעבור בשלום, למרות שיש לי הרגשה שזה לא סוף הסיפור איתה.
תודה על העידוד וההכוונה. מעכשיו… "בוק" על חשבון הועד לכל פיסת צינור וקיר בבנין. 🙂
ולגבי הנידנוד אספר לך סיפור אמיתי ששמעתי היום:
אדם הגיע לבית חברו לביקור. בחצר כלב זאב ענק! אימת השכונה!!
נובח ומשתולל.
אמר בעל הכלב, חכה רגע עד שאקשור אותו. ענה לו החבר; לא צריך.
הכלב התחיל לנבוח כלפיו. האדם מדבר עם החבר ותוך כדי מסתובב ועושה לכלב: ששששששש
אז הכלב עובר לצד השני, מול פני האדם הזה ונובח בעוצמה. שוב הוא עוצר בשיחה ואומר לכלב; ששששששששש
אחרי הפעם השלישית, הכלב יילל יללה עצובה וישב בצד בשקט…………