אחת הדיירות בבניין שלנו נפטרה לפני מספר חודשים.
כשנתיים קודם לכן היא עברה להתגורר בבית אבות. על הדירה, כמו גם על יתר הרכוש מתקיים מאבק משפטי בין הילדים היורשים.
השורה התחתונה היא שמזה כשנתיים וחצי לא משלמים את מיסי ועד הבית בגין הדירה הזו.
האם יש דרך לגבות את החוב מהיורשים?
האם חייבים להמתין לסיום מאבק הירושה או שניתן לעשות משהו קודם לכן?
האם יש אפשרות לרשום הערת אזהרה על הדירה כך שלא תוכל להימכר עד שלא יוסדר החוב?
תודה!
כשנתיים קודם לכן היא עברה להתגורר בבית אבות. על הדירה, כמו גם על יתר הרכוש מתקיים מאבק משפטי בין הילדים היורשים.
השורה התחתונה היא שמזה כשנתיים וחצי לא משלמים את מיסי ועד הבית בגין הדירה הזו.
האם יש דרך לגבות את החוב מהיורשים?
האם חייבים להמתין לסיום מאבק הירושה או שניתן לעשות משהו קודם לכן?
האם יש אפשרות לרשום הערת אזהרה על הדירה כך שלא תוכל להימכר עד שלא יוסדר החוב?
תודה!
23-06-2014 13:23:00
זמי זילברמן
עד כמה שהעניין מצער
אין פטור מתשלום ועליהם לשלם את התשלומים במלואם.
יש לתבוע את מי שמעורב בירושה לשלם, אני בטוח שישי כהמ זוכים ברורים לפי חוק הירושה או יורשים לפי צוואה שניתן לפנות אליהם, דורש מאמץ לאתרם אולם הועד חיב לדאוג לכך מתוקף תפקידו.
אין מה להמתין לסיום מאבק משפטי.
הרי הם גם משלמים ארנונה, כדאי לנסות ולראות איך הרשות מחייבת ואת מי.
הערת אזהרה רק ע"י צו בית משפט ולדעתי זה לא ייתן לכם דבר. לא תוכלו לעכב רישום צוואה או ירושה.
נסו לאתר את היורשים המיועדים אולי גם עו"ד שמטפל בעניינם.
יש לתבוע את מי שמעורב בירושה לשלם, אני בטוח שישי כהמ זוכים ברורים לפי חוק הירושה או יורשים לפי צוואה שניתן לפנות אליהם, דורש מאמץ לאתרם אולם הועד חיב לדאוג לכך מתוקף תפקידו.
אין מה להמתין לסיום מאבק משפטי.
הרי הם גם משלמים ארנונה, כדאי לנסות ולראות איך הרשות מחייבת ואת מי.
הערת אזהרה רק ע"י צו בית משפט ולדעתי זה לא ייתן לכם דבר. לא תוכלו לעכב רישום צוואה או ירושה.
נסו לאתר את היורשים המיועדים אולי גם עו"ד שמטפל בעניינם.
25-06-2014 11:01:00
אילנית אא
גם אצלי יש משהו דומה ויותר קשה
אצלי בדיוק קיים אותו דבר – אבל אצלי הדייר הוא ערירי,
העירייה ממשיכה לשלוח מכתבי חיוב למים ולארנונה , למרות שהתרעתי על מותו . מזה שנתיים אין לי מי שישלם את הועד.
במקרה שלי המדינה תהפוך להיות אפוטרופס של נכסיו.
אז כך שאין בידי לעשות מאומה.
העירייה ממשיכה לשלוח מכתבי חיוב למים ולארנונה , למרות שהתרעתי על מותו . מזה שנתיים אין לי מי שישלם את הועד.
במקרה שלי המדינה תהפוך להיות אפוטרופס של נכסיו.
אז כך שאין בידי לעשות מאומה.
25-06-2014 12:11:00
נחמיה פלוטקין
לדעתי הדירה צוברת את החוב
ומי שיקנה אותה יצטרך לשלם הכל.
כדאי גם להתייעץ עם עו"ד איך לגבות את הכספים אם יעברו 7 שנים ללא תשלום. אולי רישום הערת אזהרה על החוב.
25-06-2014 14:34:00
אילנית אא
אני מוותרת על הכספים מדירה זו
לעיתים יש דברים שצריך לוותר עליהם חבל על המאמץ שמשקיעים – עלות מול תועלת
25-06-2014 14:53:00
נחמיה פלוטקין
אין לך את הסמכות לכך!!
רק אסיפת דיירים רשאית לאשר לך ויתור על הכספים האלו.
באסיפה הבאה, תרשמי את הדברים כנושא שיעלה על סדר היום ותציגי את כל הנושא כולל עלות מול תועלת והוצאות מול הכנסות – ותבקשי את רשות בעלי הדיורת לא לרדוף אחרי כספים אלו.
אגב, בין היתר תצטרכי להציג כמה "מרווחים" מהדירה הזאת בשנה ולחשוב כמה זה יצא במספר שנים. אני בטוח שתגיעי לסכום לא מבוטל.
25-06-2014 17:20:00
אילנית אא
אבל אין אדם בדירה שנים
הוא לא נהנה מאור במדרגות ולא מניקיון המדרגות
הדבר היחידי שאני יכולה לעשות זה רק הארת אזהרה בטאבו
אבל בהחלט תודה על הארת העיניים
יעלה באסיפה הבאה בהחלט
הדבר היחידי שאני יכולה לעשות זה רק הארת אזהרה בטאבו
אבל בהחלט תודה על הארת העיניים
יעלה באסיפה הבאה בהחלט
25-06-2014 17:39:00
נחמיה פלוטקין
אז מה ?
אין כל קשר בין מידת השימוש ברכוש המשותף לבין חובת התשלום.
מאידך, הסכום הלא מבוטל שמצטבר, הוא נטל על כיסם של שאר בעלי הדירות.
