1. לגבי הגג הם דורשים פירוט מדוייק ואינם מסתפקים בפירוט כללי של העבודה שנעשתה ובחשבונית ודורשים פירוט מדוקדק ביותר עם קבלה ולא חשבוני בלבד.
2. לגבי חדר המדרגות ולמרות החלטה ברוב קולות של דיירי הבניין על שיפוץ חדר המדרגות הם אינם מוכנים להשתתף בתואנה שיש נזילות בחדר המדרגות ועד אשר לא יתוקו אינם מוכנים לשלם.
3. אחוזי הדירות בבניין אינם שווים ברכוש המשותף, במשך כ 6 שנים שולמו מיסי ועד הבית בחלוקה שווה בין הדירות וגם השיפוצים שלעיל הוחלטו לתשלום בחלוקה שווה. טיעונם הנוכחי שאינם מוכנים לשלם בחלוקה שווה ורוצים כעת לשנות את נוסחת החלוקה (מעבר ל% הרכוש המשותף כנבנה הבית אין כל רישום אחר, כמו"כ חלק מהדדירים הוסיפו שטחים לדירתם וברור ש% המסמך אינם משקפים את המציאות כיום). איך צריך לנהוג במקרה הזה.
4. מתוך דירתם קימת נזילת מים הפוגעת ברכוש המשותף בצורה משמעותית וגם בעניין זה הם מושכים את ועד הבית בלך ושוב בסגנון מחר אתקן וכו´ או ממציאים מסמך על תיקון זמני או דרישתם לחכות לימים גשומים כדי לאבחן את הנזילה (הנמשכת כבר מספר שנים).
5. בחזית ביתם בקומה הראשונה ישנה אדנית המגדרת את שטח הקרקע שלהם. לטענתם האדנית הינה "מחוץ לקו הבניין" ועל כן הינה רכוש משותף ועל כן טוענים שכל נזילה מהאדנית הינה בעיית הרכוש המשותף. אלו ניירות עליהם להציג לצורך הוכחת עניינם ועל מי חלה חובת ההוכחה?
השיפוץ של הגג. אם יש קבלה לצלם ולתת, אם יש פירוט עבודה,
או הסכם שנחתם עם המשפץ, יש לתת להם עותק מהכל.
כל זאת כיוון שהם זכאים לקבל מידע מלא ושלם, כי הם חלק
מהבעלים של הרכוש המשותף.
2. טענת הנזילה בחדר המדרגות, צריכה היתה לעלות באסיפת הדיירים.
אם הדיירים החליטו חרף זאת לאשר את השיפוץ של חדר המדרגות,
לא ניתן עכשיו להתנות תנאים או להטיל וטו.
חובה עליהם לשלם עבור שיפוץ חדר המדרגות, אם התקבלה
החלטה ברוב קולות המאשרת את השיפוץ.
3. אם לא נירשם תקנון מוסכם בטאבו שקובע שהתשלום
יהיה שווה בשווה, הרי שחייבים לפעול על פי החוק, ולגבות
באופן מדורג, על פי החלק היחסי של כל דירה ברכוש המשותף.
העובדה שבמשך 6 שנים גבו שווה בשווה, אומר שבמשך 6 שנים
הסכימו בעלי הדירות (מרצונם החופשי) לשלם שווה בשווה,
אבל זכותם להחליט שמנקודה זו ואילך הם ישלמו לפי החוק,
דהיינו, לפי חלקם היחסי ברכוש המשותף.
גם התשלום לשיפוצים צריך להיעשות לפי החלק היחסי ברכוש המשותף.
אם נעשתה בניה אחרי רישום הבית בטאבו, היתה חובה לעדכן
את רישומי הצו לרישום הבית המשותף בטאבו. בכל מקרה, זכותו של
כל בעל דירה לשלם על פי חלקו ברכוש המשותף, ולכן חייבים
על פי הקבוע בחוק לעשות תיקון של הצו הבית המשותף בטאבו ללא דיחוי.
לתיקון צו הבית המשותף עיין בקישור הבא:
4. אם יש פגיעה ברכוש המשותף מתוך הדירה שלהם,
יש לשלוח להם מכתב אזהרה שדורש את תיקון הבעיה תוך 10 ימים
ולאחר מכן, אם הבעיה לא מתוקנת, להזמין מהנדס שיתן לועד הבית
חוות דעת מקצועית, ולתבוע את דייר הסרבן בפני המפקח.
לעניין סמכויות המפקח, עיין בקישור הבא:
/
5. אם האדנית היא רכוש משותף, יש להודיע לבעל הדירה
שועד הבית החליט לסלק את האדנית – בהיותה רכוש משותף (שמהווה מטרד),
והביצוע יהיה תוך 7 ימים – במידה והם לא ידאגו לסילוקה המידי.
בהצלחה.
………………………………………………………………………………………………………………………………
אם לוועד יש כל מיני קומבינות עם ספקי שרות, אזי למה הדייר צריך לסבול מקומבינות אלו, נניח שיש מקורבים לוועד שמשלמים פחות ?!
לכן הדייר, בצדק, רוצה לראות שכמה שאוספים זה גם כמה ששולם, ואם הכל כחוק אז למה צריכה להיות בעיה להראות לו את שביקש ?
שלמה
"(ג) בעל דירה רשאי בכל עת סבירה לעיין בפנקס ההכנסות וההוצאות, בחשבונות, בקבלות ובמסמכים הנוגעים להם ובדין וחשבון הכספי."
לתקנון המצוי – בקישור הבא:
כל בעל דירה הוא אחד הבעלים של הרכוש המשותף, וכבעלים
הוא זכאי לדעת בדיוק מה קורה בחשבון ועד הבית, ולבדוק, או לצלם, כל קבלה, תשלום, דף-חשבון בנק, הפקדות של תשלומים, וכו´ – ללא שום הגבלה.
אצלנו בבניין נעשה סידור שכל דייר יכול לראות את חשבון הבנק
של ועד הבית דרך האינטרנט, לראות צילום של כל שיק שהועד מוציא
ולראות למי הוא מוציא ועל איזה סכום – הכל דרך האינטרנט.
חשבון ועד הבית זה לא חשבון פרטי של מישהו שבמקרה נבחר
להיות בועד הבית.
בהצלחה.
………………………………………………………………………………………………………………………
תודה
ניתן לבקש מהבנק שיתאים את החשבון של ועד הבית ל-"מידע בלבד".
זאת אומרת, שלא ניתן יהיה לבצע פעולות כלשהן בחשבון דרך האינטרנט,
אלא רק – לראות.
אצלנו החשבון מתנהל בבנק הפועלים, ושם יש אפשרות
לראות את דף החשבון, ובכל שורה שיש תשלום ע"י שיק
יש אפשרות להקליק על המילה "שיק" ואז מוצג צילום השיק – חזית + גב.
ידוע לי שגם בנק לאומי נותן שרות כזה, ויתכן שגם בנקים אחרים.
כדי להיכנס לחשבון, צריך לקבל מהבנק את הסיסמאות,
ולמסור אותן לכל בעל דירה שמעוניין.
צריך גם לומר, שדרושה כאן מידת הגינות בסיסית, כי ניתן
לשנות את הסיסמא כאשר כבר נמצאים בתוך החשבון,
וצריכים הדיירים להתחייב שלא לעשות זאת.
למי שיש יוזמה ומעט ידע, הרי שניתן להקים אתר אינטרנט של ועד הבית,
(אם אני לא טועה זה אפשרי אפילו באתר הזה),
ולהעלות את כל המסמכים של ועד הבית לאינטרנט (ע"י סריקה)
כך שכל דייר יוכל לראות מתי שבא לו את – כל – המסמכים, חשבונות,
קבלות, דוחות, דפי בנק, הסכמי השרות עם חב´ המעליות, מספרי טלפון של כל בעלי הדירות, פוליסת הביטוח של הרכוש המשותף, ומה לא.
זה פרויקט שאת חייבת לקחת על עצמך.
בהצלחה.
…………………………………………………………………………………………………………………………..
תודה
כלומר, אפשר לומר היום אולי לא – אבל מחר בבוקר כן.
אי אפשר לומר – בעוד שבוע.
אפשר לומר – לא באמצע הלילה, אבל כן באמצע היום.
כעיקרון – "סביר" זה משהו שנתון לקביעתו של בית המשפט.
דהיינו – זה לא מה ש-"סביר" בעיני ועד הבית, אלא מה שסביר בעיני השופט (מפקח).
בהצלחה.
………………………………………………………………………………………………………………………..
תודה