אני נבחרתי לוועד של הבניין והתבקשתי להביא הצעות מחיר לאיטום הגג.
לשם כך הזמנתי מספר בעלי מקצוע עלך מנת שיבדקו את הגג ויתנו הצעת מחיר. בכל פעם שמי מהם עלה לגג השכן צעק וקילל ואמר שינו מרשה שיעלו לגג "שלו".
הגג כמובן הוא רכוש משותף וגם אני מתגוררת בקומה האחרונה…
הוא איים שאם משהו יעלה עוד פעם בלא תאום איתו הוא יחליף את המנעול בגג.
במידה ויעשה כן, מה הכלים העומדים לרשותי כוועד הבניין, לטפל בדייר הבעייתי הזה.
תודה מראש על עזרתכם.
ענת
1. להוציא לו מכתב רשום, בו תבהירי את מעמדו החוקי של הגג [ותזכירי שהנושא עלה באסיפה ושקיבלת הנחיה מהדיירים לטפל בגג המשותף].
2. תבהירי שהמנעול לגג הינו חלק מהרכוש המשותף ואל לאף אחד לפגוע בו.
3. תבהירי שאין רשות לאף אחד להחליף את המנעול על דעת עצמו ובמידה ויעשה כן, תשברו את המנעול ותתקינו מנעול חדש של הנציגות. [כמוכן תצייני שאם הדבר יעשה תפנו בתלונה למשטרה על נזק לרכוש המשותף].
4. תסיימי את המכתב בהבהרה שאת אינך פועלת לטובתך האישית ועל דעת עצמך אלא משרתת את כלל בעלי הדירות והדיירים בבניין ולכן את מבקשת ממנו לאפשר לך להמשיך לפעול לטובת כלל הציבור.
5. כמובן שאם הוא באמת ימשיך כך, תפני בתלונה למשטרה. כדאי לנסות לתעד את הנזקים.
[לא שהמשטרה תעשה לו משהו. אבל זה מרתיע.
אצלנו היה דייר שאיים עלי שהוא ´יחתוך אותי´. ש´יעשה אותי חצי´. כך במילים אלו. התלוננתי במשטרה.
אז נכון שהאפסים האלו הפכו אותי לאשם, אבל הברנש הבין שלא כדאי להתעסק איתי כי אני לא מפחד ממנו.
מאז, ומאז שניצחנו אותו בכל ערכאה משפטית אפשרית, הוא התקפל ולבסוף עזב את הבניין לרווחת כולם.]
2. מודיע מראש, כמובן, ומכנס מיידית אסיפת כל ב-ע-ל-י הדירות בבניין במיוחד ! – כולל עם אותו בעל דירה "בעייתי" ולא משנה כמה "יטרחו" להתייצב, מדווח ומעדכן את כ-ו-ל-ם על התנהגותו, איומיו להחליף את המנעול, והעיקר: מבהירה לכל בעלי הדירות שנוכחים באסיפה, שכמובן!: הגג הינו רכוש משותף – ואינו שייך פרטית לאף אחד!
3. ואז, באותה אסיפת הדיירים, מחליטים לפי הרוב, איך וכיצד מתנהגים עם אותו בעל הדירה – וגם כמובן, דנים ביתר הנושאים הדרושים טיפול וקבלת החלטות משותפות.
בברכה,
גיל