שלום רב
אני מייצגת קבוצה של 3 דיירים – כולנו סטודנטים שלא מבינים הרבה בעניין. אנו גרים בבניין ובו 3 דירות מאוכלסות, 2 משרדים פעילים ו 2 דירות ריקות. אנו נדרשים לשלם כל חודש 70 ש"ח ועד בית – מה שנראה לנו מוגזם מאוד. אציין כי התשלום הוא על חשמל ונקיון. אשמח לקבל חוות דעת כמה עלינו לשלם ועל מה – האם ישנם עוד פרמטרים שעלינו לשלם עליהם מלבד נקיון וחשמל? כאשר שאלנו את בעל הבניין על הסכום הוא אמר לנו כי הוא "צובר כסף לתיקונים עתידיים" – היתכן כי זה מקובל? והאם עלינו "לחפות" על כך שיש דירות לא מאוכלסות? האם על המשרדים אמור לחול אותו שכר?
אודה על כל תשובה שתנתן.
תודה
ענת
אני מייצגת קבוצה של 3 דיירים – כולנו סטודנטים שלא מבינים הרבה בעניין. אנו גרים בבניין ובו 3 דירות מאוכלסות, 2 משרדים פעילים ו 2 דירות ריקות. אנו נדרשים לשלם כל חודש 70 ש"ח ועד בית – מה שנראה לנו מוגזם מאוד. אציין כי התשלום הוא על חשמל ונקיון. אשמח לקבל חוות דעת כמה עלינו לשלם ועל מה – האם ישנם עוד פרמטרים שעלינו לשלם עליהם מלבד נקיון וחשמל? כאשר שאלנו את בעל הבניין על הסכום הוא אמר לנו כי הוא "צובר כסף לתיקונים עתידיים" – היתכן כי זה מקובל? והאם עלינו "לחפות" על כך שיש דירות לא מאוכלסות? האם על המשרדים אמור לחול אותו שכר?
אודה על כל תשובה שתנתן.
תודה
ענת
18-04-2004 00:00:00
צוות הפורום
תשובה לענת
ענת שלום
חסרים לי פרטים רבים בשאלתך, אך במידה והבנתי נכון: אתם 3 סטודנטים שגרים בדירה אחת מתוך 5 דירות שבבניין + 2 משרדים.
ציינת "בעל הבניין" מושג שלא ברור, האם אין וועד בית שנבחר באופן דמוקרטי באסיפת דיירים ?
לשאלתך, כל הדירות והמשרדים חייבים לשאת בעלות אחזקת הרכוש המשותף באופן יחסי לגודל הנכס וחלקו ברכוש המשותף או באופן שווה לכל הדירות כפי שנקבע בתקנון הבית המשותף שלכם.
חייב הגזבר או מי שמנהל את החשבונות, להציג בפניכם לפחות אחת לחצי שנה דו"ח הוצאות והכנסות. מקובל שגובים סכום נוסף מינימלי לדברים כגון: חומרי וכלי ניקוי, חומרי חשמל וכיו"ב אך לא מקובל לאגור כסף לשיפוצים או תיקונים עתידיים שלא הוחלט עליהם מראש באסיפת דיירים.
באשר לדירות הריקות, גם הן חייבות לשאת בתשלום על אף שהן ריקות.
חסרים לי פרטים רבים בשאלתך, אך במידה והבנתי נכון: אתם 3 סטודנטים שגרים בדירה אחת מתוך 5 דירות שבבניין + 2 משרדים.
ציינת "בעל הבניין" מושג שלא ברור, האם אין וועד בית שנבחר באופן דמוקרטי באסיפת דיירים ?
לשאלתך, כל הדירות והמשרדים חייבים לשאת בעלות אחזקת הרכוש המשותף באופן יחסי לגודל הנכס וחלקו ברכוש המשותף או באופן שווה לכל הדירות כפי שנקבע בתקנון הבית המשותף שלכם.
חייב הגזבר או מי שמנהל את החשבונות, להציג בפניכם לפחות אחת לחצי שנה דו"ח הוצאות והכנסות. מקובל שגובים סכום נוסף מינימלי לדברים כגון: חומרי וכלי ניקוי, חומרי חשמל וכיו"ב אך לא מקובל לאגור כסף לשיפוצים או תיקונים עתידיים שלא הוחלט עליהם מראש באסיפת דיירים.
באשר לדירות הריקות, גם הן חייבות לשאת בתשלום על אף שהן ריקות.
מקווה שעזרתי