שלום עו"ד שחל,
אני ועד בית של בניין הקיים למעלה מ- 60 שנה ולו 2 כניסות, כל כניסה בת 4 קומות. לכל כניסה ועד בית משלה. על הבניין חל התקנון המצוי.
בכניסה ב´ בשל אי זיפות הגג ע"י ועד הבית, העביר הדייר בקומה האחרונה את כל הדוודים לשטח אחר של הגג וביצע על חשבונו איטום עם יריעות ביטומניות על השטח שמעל דירתו, ומאז אינו מאפשר לאיש להתקין לא דוודים ולא צלחות לווין על אותו שטח.
מבלי להכנס לחוקיות המעשה שלהלן, שברור לי שאינה חוקית, הדייר בקומה האחרונה בכניסה א´ שלנו, החליט לשפץ את דירתו ולחלק אותה ל – 3 דירות, כשהוא מתכוון להתקין 3 דוודי שמש על הגג. עוד מתכוון הדייר לבצע איטום ביריעות ביטומניות מעל שטח דירתו, זאת מאחר וזיפות הגג שנעשה ע"י ועד הבית + פעמיים תיקונים מקומיים, לא עזרו לפתור את בעיית הרטיבות הקיימת בדירתו. שאלתי – האם הדייר זכאי להתקין יותר מדוד אחד על הגג? האם הדייר רשאי לבצע איטום על הגג של יריעות ביטומניות בעלות מאוד גבוהה, הגם שבוצע כבר זיפות ולדרוש ההחזר מוועד הבית? אציין כי דייר זה לא שילם כבר וועד בית מזה כשנה וחצי, בשל בעיית הרטיבות.
בעלי הדירות בקומות האחרונות נוהגים בגג כבשלהם, הגם שהגג הינו רכוש משותף. האם הם רשאים שלא להרשות התקנת מתקנים על שטח הגג שבוצע בו איטום על חשבונם ?
דבר נוסף – האם דירה מחולקת צריכה לשלם וועד בית לפי חלוקתה?
אני ועד בית של בניין הקיים למעלה מ- 60 שנה ולו 2 כניסות, כל כניסה בת 4 קומות. לכל כניסה ועד בית משלה. על הבניין חל התקנון המצוי.
בכניסה ב´ בשל אי זיפות הגג ע"י ועד הבית, העביר הדייר בקומה האחרונה את כל הדוודים לשטח אחר של הגג וביצע על חשבונו איטום עם יריעות ביטומניות על השטח שמעל דירתו, ומאז אינו מאפשר לאיש להתקין לא דוודים ולא צלחות לווין על אותו שטח.
מבלי להכנס לחוקיות המעשה שלהלן, שברור לי שאינה חוקית, הדייר בקומה האחרונה בכניסה א´ שלנו, החליט לשפץ את דירתו ולחלק אותה ל – 3 דירות, כשהוא מתכוון להתקין 3 דוודי שמש על הגג. עוד מתכוון הדייר לבצע איטום ביריעות ביטומניות מעל שטח דירתו, זאת מאחר וזיפות הגג שנעשה ע"י ועד הבית + פעמיים תיקונים מקומיים, לא עזרו לפתור את בעיית הרטיבות הקיימת בדירתו. שאלתי – האם הדייר זכאי להתקין יותר מדוד אחד על הגג? האם הדייר רשאי לבצע איטום על הגג של יריעות ביטומניות בעלות מאוד גבוהה, הגם שבוצע כבר זיפות ולדרוש ההחזר מוועד הבית? אציין כי דייר זה לא שילם כבר וועד בית מזה כשנה וחצי, בשל בעיית הרטיבות.
בעלי הדירות בקומות האחרונות נוהגים בגג כבשלהם, הגם שהגג הינו רכוש משותף. האם הם רשאים שלא להרשות התקנת מתקנים על שטח הגג שבוצע בו איטום על חשבונם ?
דבר נוסף – האם דירה מחולקת צריכה לשלם וועד בית לפי חלוקתה?
