ממש בימים אלו אני מתחילה את פעילותי כועד הבית בבנין.
ועד הבית הקודם תיפקד 13 שנה מהיום שנכנסו לבניין ובעוד כ 3 חודשים הם עוברים דירה
הסכום החודשי הנגבה בדיירי הבניין מספיק לכסות בדיוק את ההוצאות השותפות וכמעט ואין כלל חיסכון בקופת הבניין.
בעקבות גשמי החורף האחרון ניזוקו הדירות העלייונות בבנין כתוצאה מנזילות וסתימות רבות בגג העליון (רכוש משותף)
למיטב הבנתי על פי חוק יש לתקן את הנזקים אשר נגרמו להם.
כמו כן, יש צורך בתיקון רציני בגג העליון (עקב בעיות הקיימות עוד מתקופת בניית הבניין)
כפי שציינתי אין כספים בקופת הועד.
האם יש אפשרות לחייב את הדיירים לשלם את הסכום אשר יידרש לביצוע פעולות השיפוץ בדירות שניזוקו וכן לטיפול בגג העליון ?
אם הדיירים לא יהיו מעוניינים לשלם מה עליי לעשות שכן עפ"י החוק על הועד לתקן את הנזקים שנגרמו מהרכוש המשותף
תודה
טל
1. על מנת לתקן את הגג כנדרש וכן לתקן את הנזקים בדירות העליונות, תביאי שניים-שלושה בעלי מקצוע ותבקשי מהם הצעת מחיר בכתב(!) לתיקון שני הדברים [כולל אחריות על האיטום של הגג].
2. לאחר קבלת הצעות המחיר, כנסי אסיפת דיירים ובה תציגי בפני המשתתפים את החלופות והם יבחרו ברוב את ההצעה שתראה להם.
לאור ההחלטה גם תקבעו גבייה מיוחדת עבור תיקונים אלו.
חשוב להבהיר באסיפה שאין אפשרות לא להשתתף בתיקונים אלו שכן הם חובה על פי החוק [חוק המקרקעין סעיף 48].
[בהזדמנות זו אבקש לחדד את מה שכתבת על אחריות על פי החוק. לא הוועד הוא האחראי על הנזקים אלא בעלי הדירות!!
הוועד הוא רק גוף המנהל בשליחות בעלי הדירות את הרכוש המשותף ומוציא אל הפועל את החלטות האסיפה].
3. ממליץ להודיע לבעלי הדירות העליונות שאת מטפלת בנושא באופן יסודי וענייני על מנת להגיע לתיקון יסודי ואחראי.
4. כדאי לקרוא את המדריכים לוועד הבית המופיעים באתר זה. בפרט שימי לב לדרך הנכונה להודיע ולזמן אסיפת דיירים וכיצד לנהל אותה בפועל באופן חוקי.
זה חשוב גם כדי לנהל את הבניין באופן נכון וגם כדי למנוע תביעות עתידיות וסירובי תשלום.
בהקשר של המקרה שלך חשוב להבהיר לכל הדיירים שהחלטות האסיפה מחייבות גם מי שלא היה נוכח בהן ומי שלא נוכח מפסיד את זכותו להשפיע על ההחלטות.
יש לכך משמעות לאחר שתשיבי אוכל לשפוך לך קצת אור להתנהלות ראוייה בהתאם לתשובתך
1. האם ניתן לחייב את הדיירים לשלם?
2. איך ניתן לכפות תשלום לתיקון?
מה זה משנה בן כמה הבניין, כמה קומות וכמה דיירים יש בו???
התשובה היא עקרונית לכל נתון שיהיה.
תקבל את תשובתי ואז תבין עד כמה זה חשוב ואולי גם תשכיל
שאלתי מספר שאלות וכנראה לא קראת וכך גם נראה הדיון והתשובה שלך
שאלתי כמה דייירים בבנין,כמה קומות,ובן כמה שנים הבניין וכו´
שתנתן תשובה אוכל לענות והכל יהיה ברור
2) אז מאחר ואין מספיק נתונים אתן רק על קצה המזלג מספר דוגמאות
3)בבנין גדול של הרבה דיירים נניח 10 -18 קומות יש להניח שיש חברת ניהול או אחזקה שכל אחד מהמושגים ההלו שונה בתכלית וזה לא המקום להרחיב (חברת ניהול או חברת אחזקה שני דברים שונים)
4) וועד בית נורמאלי דואג בראש וראשונה לעשות ביטוחים לבניין מעבר לצג ´ ביטוח מקיף לבניין שמכסה נזקי רטיבות אטימות גג ונזקי טבע ועוד או שהוועד עצמו דאג לכך או שחברת הניהול\אחזקה דאגה לכך .
5)ביטוח מקיף כמו שצריך וצג ג´ יכסה את כל העלויות מלבד השתתפות עצמית שהיא זניחה תמיד בביטוח טוב
6)נוסף על כך יש עניין לבדוק האם יש היסטוריות בעיות בגג של נזילה וביעות אטימות
7)ואם כן האם הקבלן דאג לתקן שיש יש חובת תיקונים של 7 שנים לבניין חדש לקבלן. ומעבר לכך אם התיקון האחרון לדוגמא נעשה בשנה השישית או השביעית הרי שיש אחריות סטנדרטית על איטום גג של 10 מהקבלן המבצע או כנגד הקבלן וכו´ ואז יש לתבוע מהם לעשות תיקון חוזר
8)כך שלפני שאתה רץ לבצע את כל העצות של הגאונים כן בדוק את הביטוחים של הבניין ואם הם נעשו כמו שצריך אתה מסודר ותפעיל את הביטוחים
מקווה שעניתי לכל הגאונים שנתנו הצעות כבר לפתוח פנקס צ´קים ולקחת כסף מהדיירים
בהצלחה
האם ניתן לחייב את כולם לשלם על התיקון
ומה לעשות עם אלו שלא מוכנים לשלם.
על שאלות אלו עניתי זה מכבר.
עכשיו אתה בא ומספר פה סיפורים על וועד בית נורמאלי ושבטח אם יש 10 קומות ומעלה, אז יש חברת ניהול ועוד כל מיני הנחות יסוד פורחות באוויר [ועד בית נורמלי וכו´] שאין להן כל קשר לשאלה המקורית שעומדת כאן לדיון [ולדעתי גם אין כל קש למציאות במדינת ישראל, אך זה נתון לוויכוח].
מה שקריו ואני מנסים להגיד לך כל השירשור הזה, הוא פשוט שמבחינה חוקית(!) אין כל משמעות לשאלות שלך. והפורום כידוע לך הוא פורום משפטי בראש ובראשונה והשאלה של השואלת הייתה שאלה חוקתית.
אז אנא ממך, לפני שאתה מטיל רפש באחד מהמשיבים הוותיקים והמקצועיים בפורום, תגלוש קצת בפורום ותלמד להכיר אותו ואת דרכי התנהלותו וגם תלמד להגיב נכון לעונים מקצועיים ממך.
אבל אני מכבד כל אחד אבל מי שלא מכבד את האחר לא ראוי לכבדו מה שלא עשה קודמך ואני לא הטלתי רפש נראה לי שהתבלבלת.
ששואלים שאלה לא הכל מתחיל ונגמר משפטית וקיימת חוכמת חיים וניסיון פרקטי חשובים לא מעט שלפעמים מייתרים את כל העניין המשפטי שאינו צריך כלל להתחיל .
כך שאם שואלים על בעיית רטיבות ולהתחיל לשאול אך לגבות מהדיירים השאלה הראשונה שיש לברר האם יש ביטוח ומה טיבו אינך חושב כך גם ביטוח הוא עניין משפטי מה מכסה וכו´
יש ביטוי במקורות לפני "עיור לא תתן מכשול"
מעבר לכך עיין היטב מה שאלה השואלת וראה מה השבתי . מניסיון הרבה אנשים לא יודעים שכלל יש ביטוח והוא מכסה . כך שלהתחיל להתדיין משפטית איך לגבות מהדיירים וכו מיותר כאשר יש ביטוח שמכסה, אתה לא חושב!?
למה הדבר דומה למי ששואל שמבקר החליק בלובי ברשלנות של הבניין ותובע פיצוים מהבניין ואז תישאל שאלה בפורום האם נתן לחייב את כל הדיירים וכיצד נתן לגבות כסף מהדיירים. הדבר הראשון שיש להשיב הוא לברר האם יש לבניין ביטוח צד ג´ ולא להתחיל לדון איך לגבות איך מכנסים אסיפה כללית וכו´
בהצלחה
עם זאת, תמיד צריך להיצמד לשאלה ששאל השואל/ת ולענות עליה קודם כל ורק אח"כ לתת המלצות.
שנית, בדבריך אמרת שזה משנה מאוד מספר הקומות וגיל הבניין וכו´.
והנה, עכשיו גם אתה אומר שמה שחשוב זה אם יש ביטוח או אין ביטוח ולא מספר הקומות…… אולי אחדש לך שיש בניינים רבי קומות שיאן להם ביטוח כלל או רק צד ג´.
במקום להיות צופן סוד, היית יכול פשוט להוסיף את המשפט "תבדקי אם יש ביטוחים לבניין או אם הוא מנוהל ע"י חברת אחזקה/ניהול." או אז, לא הייתה מקבל את ההערות מצד קריו ומצידי שכן אנחנו הגבנו לצד המשפטי/חוקי ובו באמת אין משמעות למספר הקומות ולכל שאלותיך.
1)צפוסר הנכבד האם אתה עו"ד !? אם כן במה אתה מתמחה!? או מה תחום עיסוקך
2)האם קריו עו"ד!? אם כן במה הוא מתמחה !?או במה עיסוקו
3)שים לב עו"ד שחל רבות לא עונה משפטית אלא רעיונית איך לפתור בצד המעשי את הדברים ועל כן הוא עו"ד מלומד
4)בוודאי שלא צריך תמיד להיצמד לשאלה אלא פעמים רבות להרחיב את היריעה. רבים האנשים הרגילים ששואלים פו לא יודעים איך לפתור דברים והחשוב מכל לא ידועים לשאול את השאלה הנכונה.
5) אתה שוב מתנצח עימי שאתה כותב "שנית, בדבריך אמרת שזה משנה מאוד מספר הקומות וגיל הבניין וכו" ומנסה להראות שזה לא משנה אז אדון קריו הנכבד זה משנה מאוד ואם היו ניתנות תשובות לשאלות הללו הייתי מתייחס לכך כשם שאתה רואה שדבר פשוט כמו ביטוח לבניין מייתר את כל התהליך האמן לי יש עוד מספר דברים שמאוד יעזרו לשואל אם היה ניתנים לגבים נתונים ועל כך נסיתי לעזור. לאור התיאור הרחב לגבי בעיית הרטבות שתיארה הכותבת . וכאמור אל תמיד יודעים לשאות את השאלות הנכונות ובטח לא לתת מספיק נתונים
6)ההערות מצדך ומצד קריו לא הייתה להם שום הצדקה ולמדה על בורות חוסר דרך ארץ וסובלנות .
אבל כאמור סלחתי לכם ומכאן ולהבא אני מציע לכם להיות יותר מנומסים
בהצלחה
יהי כך.
אני פרשתי מדיון עקר זה.
כמו כן אבקש מהמשיבים להיות נחרצים בתשובותיהם רק כאשר הבטחון בתשובה הוא מובהק.
תודה מראש וסופ"ש נעים.
בברכה ובלי הרבה כבוד! – גיל – מכהן בתפקיד "רק" 12 שנה!….
כפי שעו"ד שחל עונה לסוגיות שונות ולא ברמה המשפטית מאחר ולא כל שאלה התשובה לה משפטית קצת צניעות לא תזיק לכם צפוסר וקריו אתם פשוט התנהגתם בצורה לא ראויה
"ואולי גם תשכיל"
"וכך גם נראה הדיון והתשובה שלך"
[התשובה המדוברת היא:
והיא כנראה קצרה ולא מקיפה ומקצועית מספיק………].
רמז:
משפטים אלו נמצאים בדיון זה ולא בדברים שאני כתבתי……
ואילו אתה הרשת לעצמך להגיב בתאריך 27/4.
[יותר מיממה! אחרי בקשתו של מנהל הפורום].
אז טול קורה מבין עיניך!
ולכולם אגלה שפניתי אליך בבקשת הבהרה, במסר אישי, וזאת באמת על מנת לסגור את הדברים בשקט "מאחרי הקלעים"
אך לא הגבת…….
וחוץ מזה מה זה "התבקשתם"???
רק "אנחנו" התבקשנו? אתה לא התבקשת????
[והרי התגובה של מנהל הפורום הייתה בכלל ליצחק ולא לקריו או לי…..].
הפנייה של מנהל הפורום המכובד הייתה כללית
אני כתבתי לאחר שראיתי את ההתנהלות שלך ושל חברך כלפי יצחק לצערי מאוחר מדי ואני בדעה שנהגתם איך לומר בלשון עדינה בצורה לא ראוייה
את תגובתי כתבתי לפני שהגבת ולכל הפחות לפני שהגיע אלי ההתראה על כך.
2. אני מסכים שהפניה של מנהל הפורום הייתה כללית
אך אם כך מדוע לא כיבדת אותה???
אני הרי לא הגבתי לאחר(!) שמנהל הפורום פנה.
3. בשום מקום אין בדברי כלפי יצחק פנייה לא ראויה.
בדוק שוב בכל השירשור!
בכל פניותיי יש טענה עקרונית(!) ותו לא.
דווקא בדבריו כלפי יש מילים שניתן לכנותן בוטות, אותן ציטטתי לעיל [אך אתה כמובן מעדיף משום מה להתעלם מהן].
אגב, לא רק בפניותיי ליצחק יש טענה עקרונית, עניינית ומקצועית אלא גם בפניות של קריו. בדוק שוב את שלבי הדיון.
מי שהרים את האף זה יצחק שהתנהל באופן מוזר ביותר, כצופן סוד, מתנשא ותסלח לי, גם כתב לא לעניין; מספר הקומות וגיל הבניין אינו משנה כהוא זה את התשובה העקרונית לשאלות!!!
ייתכן בהחלט שניתן לעזור לשואלת בעוד דרכים שלא חשבנו עליהן [כמו בדיקה אם יש ביטוח לבניין]. לא אמרנו שאנו יודעים הכל. אך המענה המדויק והמקצועי לשאלותיה הוא מה שאנחנו ענינו ולעניין זה(!), אין כל משמעות לצרור השאלות שהוא שאל.
עכשיו בא תעשה לעצמך תרגיל;
תחזור על כל(!) התגובות שלי בשירשור מיותר זה
ותראה לי אחת(!) שאינה עניינית או שהיא פוגעת ולא ראויה.
[אני אגב, עשיתי עכשיו את התרגיל הזה כדי לבדוק את עצמי שוב. (איש אמת כבר אמרתי?)]
אגב, עברה יותר מיממה מאז שהשואלת ענתה ליצחק על שאלותיו ועדיין לא קיבלה את תשובתו הסודית.
אשיב לך בקצרה למשפט האחרון בדבריך השואלת נזכרה רק אחרי מספר ימים לענות .
כעת אולי יצחק עסוק חשבת על כך .
ובין כה וכה אם תעיין טוב בתשובות שלו הוא כבר התייחס לנתונים נוספים
כנראה שככה זה כשאין מה לענות. מושכים את הדיון להשמצות אישיות [דבר שאני לא עשיתי].
קריו ואני ענינו בשנים האחרונות כאן בפורום מאות(!) תשובות ענייניות ומקצועיות. חבל שחדשים מקרוב באו, מסיחים את הנושא ועוסקים בהשמצות, דבר המקלקל את הפורום [וזה בדיוק כיוון עו"ד שחל].