בתים משותפים – שאלות בנושאי ביטוח ועד בית וביטוח דירות

שאלה: אנו ועד בית המעסיק עובד בבניין אשר מנקה פעמיים בשבוע את החלקים המשותפים ומקבל מאתנו שכר חודשי קבוע.

1. האם עלינו לשלם ביטוח לאומי, ואם כן מה עלינו לעשות?

2. האם ביטוח בחברת ביטוח לעובד יכול לבוא במקום ביטוח לאומי?

תשובה:

1. ועד בית המעסיק עובדים בשכר חייב על פי חוק לשלם דמי ביטוח לאומי בגין עובדיו. עליכם לפנות לסניף המוסד לביטוח לאומי במקום מגוריכם למחלקת המעבידים ולבקש למלא טופס העסקת עובדים ולחזירו לביטוח הלאומי.

2. ביטוח בחברת ביטוח אינו בא במקום ביטוח הלאומי. השוני בן שניהם – הביטוח הלאומי בהיותו ביטוח סוציאלי, מפצה את העובד בעבור נזקים מוגדרים שאינם משקפים תמיד את הנזק בפועל. לדוגמא: הביטוח הלאומי יפצה בעבור הפסד השתכרות ישיר ולתקופת זמן מוגבלת ויכיר בנכות לפי טבלה קבועה מראש. עובד שניזוק עלול להגיש תביעת נזיקין נגד מעסיקיו החורגות מגבולות השיפוי של הביטוח הלאומי. ניתן לבטח בפוליסת חבות מעבידים בחברת ביטוח את העובדים של ועד הבית בעלות של 120 ש"ח לשנה הפוליסה מכסה נזקים עד עשרים ושניים מיליון ש"ח. לסיכום, פוליסת חבות מעבידים באה להשלים את ביטוח הלאומי ואינה באה במקומו.

שאלה: אנו גרים בבית משותף חדש בהוד השרון המכיל 73 דירות. לאחרונה משפחה חדשה עברה להתגורר בבניין ובעת העברת המטלטלין של המשפחה ע"י חברת ההובלה, פגע אחד העובדים במערכת כיבוי האש האוטומטית (ספריקנלרים) והמערכת החלה לפעול והזרימה כמויות גדולות של מים אשר הסבו נזק המסתכם ב – 95,590 ש"ח למעליות החדישות של הבניין. חברת המעליות אינה מוכנה לתקן הנזק על חשבונה למרות שאנו בשנת אחריות של חברת המעליות. את מי אנו צריכים לתבוע ? בכדי שההוצאה הכספית הגבוהה לא תפול על כתפי הועד.

תשובה:

ועד הבית לא צריך לשאת בנזק הכספי שלכל הדעות הוא גבוה. במידה ויש לכם הוכחות שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של עובד חברת ההובלה יש להגיש תביעת נזיקין כלפי חברת ההובלה בבית משפט השלום. על-מנת לגבש את הנזק עליכם להזמין שמאי ומהנדס מעליות שיקבעו את עלות התיקון. כמובן שתהליך של תביעה בבית משפט השלום עלול להמשך חודשים.

הדרך הקלה והמהירה לקבל תשלום בגין הנזק שנגרם לכם היא אם יש לכם ביטוח מקיף בניינים לרכוש המשותף אזי פוליסת הביטוח אמורה לכסות את נזקי המים במלואם למעט השתתפות עצמית. אם אין לכם ביטוח מקיף בניינים, מומלץ לפנות לדיירים ולבקש מכל דייר שברשותו פוליסת ביטוח דירה המכסה את מבנה הדירה לפנות לסוכן הביטוח שלו על מנת לקבל את חלקו היחסי בנזק בניכוי השתתפות עצמית.

בדרך כלל ההשתתפות עומדת על 410 ש"ח לדירה. אם כל הדיירים מבוטחים אזי ההשתתפות העצמית הכוללת כ- 30,000 ש"ח בגין הנזק.

שאלה: בשנה שעברה פקדה את הארץ רעידת אדמה שכמעט כל אחד הרגיש אותה, כאשר הבתים התנדנדו. בעקבות זאת בדקתי ביטוח הדירה שלי וגיליתי שהדירה מבוטחת בסכום של 500,000 ש"ח. את הדירה קניתי לפני כ- 4 שנים ושלמתי עבורה כ – 1,500,000 ש"ח. אני מבקש לברר מה עם הפער בין 500,000 ש"ח שהוא סכום ביטוח הדירה לבין 1,500,000 ש"ח שהוא שווי הדירה? (שטח הדירה כ – 110 מ"ר) ? מה יקרה חלילה אם תהיה רעידת אדמה חזקה שתגרום להרס הבנין כולו ולא נוכל יותר לגור בדירה ? הבית בו אנו מתגוררים הוא בית משותף המכיל 48 דירות ונמצא בצפון תל-אביב.

תשובה:

ראשית ברצוני להדגיש שפוליסת ביטוח הדירה היא פוליסה תקנית המאושרת על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר. מומלץ לבדוק אם בפוליסה מופיע סעיף המכסה נזקי רעידת אדמה ואם אין כיסוי כזה עליך לפנות לסוכן הביטוח שלך על מנת להוסיף סעיף לנזקי רעידת אדמה, שבגינו עליך לשלם פרמיה נוספת. לגבי הפער בין סכום הביטוח 500,000 ש"ח לשווי הדירה 1,500,000 ש"ח, סכום הביטוח המופיע בפוליסה לוקח בחשבון את מרכיב עלות הבניה בלבד ללא עלות הקרקע ומיקומה. החישוב למרכיב עלות הבניה הוא : שטח ברוטו של הדירה כפול עלות בניה למ"ר שהוא כיום 3,600 – 5,000.

יוצא איפה שסכום ביטוח המבנה שנקבע לדירתך הוא סביר. במקרה חלילה ותהיה רעידת אדמה והבניין ינזק באופן כזה שלא תוכל יותר להתגורר בו אזי תהיה זכאי לקבל את מלוא סכום הביטוח בניכוי ההשתתפות העצמית המצוינת בפוליסה שהיא כ – 10% – 2% מסכום הביטוח.

באם רצונך לבטח את דירתך על מלוא שוויה 1,500,000 ש"ח עליך לפנות לסוכן הביטוח שלך ולבקשו לפנות לחברת הביטוח לבקש הרחבה מיוחדת אשר תציין במפורש שסכום הביטוח כולל את מלוא ערכה הריאלי של הדירה בשוק (קרקע, מיקום וכו') (כמן כן יהיה עליך יהיה לשלם פרמיה נוספת בהתאם להגדלת סכום הביטוח).

מניסיוננו רוב ביטוחי הדירות במדינת ישראל הם רק בעבור עלות הבניה, לכן ביטוח על מלוא שווי הדירה הוא ביטוח מיוחד ואינו שכיח. הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל את הסכמת כל בעלי הדירות ולבטח את הבית המשותף כולל כל הדירות והחלקים המשותפים על מלוא ערכם הריאלי, בחברת ביטוח אחת ובמקרה רעידת אדמה כל אחד מבעלי הדירות יקבל את חלקו.

מתוך הכרותנו את הקשיים בניהול ועדי בתים משותפים קשה יהיה לועד הבית להעביר החלטה לבטח את הבית המשותף כולל הדירות על מלוא ערכם בשוק. נשמח לענות על כל שאלה בתחום ביטוח דירה.

שאלה: אנו גרים בבית משותף, התפוצץ צינור מים וגרם נזק לדירתנו פנינו לחברת הביטוח בה ביטחנו את הדירה שלנו נמסר לנו מחברת הביטוח שהצינור שייך לרכוש המשותף ועלינו לפנות לוועד הבית ולתבוע הנזק.

תשובה: מאחר ויש לכם פוליסת ביטוח דירה ושלמתם במיטב כספכם אתם זכאים לקבל את מלוא הנזקים שנגרמו לכם ע"י חברת הביטוח שלכם. חברת הביטוח תהיה רשאית לתבוע מועד הבית את הנזק ששולם לכם על ידה.

שאלה: אנו גרים בהרצליה בבית משותף. בננו בן השמונה שיחק עם שני חברים בלובי הבניין, לפתע נפלו שני אריחי שיש בגודל 40X40 ואחד האריחים נפל על ראש בננו וגרם לו חתך עמוק בגולגולת. הילד אושפז בבית חולים כשהוא סובל מזעזוע מוח קל. את מי אנו צריכים לתבוע?

תשובה:

במידה ויש פוליסת צד ג' לועד הבית, פגיעת הילד אמורה להיות מכוסה תחת פוליסה צד ג' של ועד הבית-ובתנאי שקיים סעיף בפוליסה המציין שגם דיירי הבית יחשבו לצד שלישי, זאת אם הייתה רשלנות מצד ועד הבית. כמו כן, אתם כדיירי הבניין וועד הבית, חובה עליכם לדאוג לתקינותו של הרכוש המשותף על מנת למנוע נזקים עתידיים לדיירים ולאחרים.

לכן אני ממליץ שתזמינו בעל מקצוע שיבדוק את ציפוי השיש בלובי ובמקומות אחרים בבניין אשר מצופים שיש ולתקן את כל הטעון תיקון. בנוסף אני מציע לכם ההורים לגשת להנהלת בית הספר בו לומד הילד ולמלא דו"ח תאונות אישיות בגין ביטוח תלמידים אשר מבוצע באמצעות הרשויות המקומיות ותהיו זכאים לקבל סכומים הנקובים בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים. כל זאת עפ"י תנאי הפוליסה המיוחדת שהוצאה לתלמידים.

שאלה: בכניסה לחניה של הבית המשותף מותקן שער חשמלי. בחניון של הבית נמצא ביתן קטן אשר בו נמצאים מכילי האשפה המשותפים לשלושת בנייני המגורים. בבוקר ראינו שהשער החשמלי ניזוק על ידי כלי רכב באופן כזה שעלינו להחליף את השער החשמלי ולהתקין חדש. אנו חושדים שמשאית האשפה גרמה לנזק בשער החשמלי. למי עלינו לפנות בכדי שישלמו לנו את הנזק על השער?

תשובה:

ראשית אני ממליץ בפניכם לצלם את השער החשמלי מכל הכיוונים, (כיום יש מצלמות דיגיטליות). אם יש לכם הוכחות שהנזק נגרם ע"י משאית האשפה עליכם לברר למי שייכת המשאית: לעירייה או לחברה חיצונית, המבצעת את פנוי האשפה. לכשיהיו לכם כל הפרטים, יש לשלוח מכתב רשום לצרף את התמונות שצולמו על ידכם המוכיחים את הנזק בצירוף עלות התיקון. באם לא תקבלו תשובה בתוך 21 יום אני ממליץ לכם להגיש תביעה בבית דין לתביעות קטנות. להערכתי עלות שער חשמלי מסתכמת בכמה אלפי שקלים ואת זה ניתן להגיש בבית הדין לתביעות קטנות, כך שהאגרה ועלויות המשפט נמוכות מאד.

לחצו כאן ל חברות ביטוח ועד בית מומלצות באינדקס וועדי הבתים של הפורטל

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    מתגוררים בבניין? אל תוותרו על ביטוח מבנה לדירה שלכם
    מתגוררים בבניין? אל תוותרו על ביטוח מבנה לדירה שלכם
    דניס לר כדי להבטיח כיסוי מלא וללא תלות בגורמים נוספים, רכישת ביטוח דירה חשובה גם
    קרדיט לתמונה: Shutterstock
    גם לשוכרים: מהו ביטוח דירה צד ג' ואת מי הוא מכסה?
    ביטוח דירה צד ג' נועד לשמור על בעלי הבית וגם על שוכרים במקרה שהשליח מחליק
    Signing legal document
    איך בוחרים חברת ביטוח לוועד בית?
    מגורים בבניינים רבי קומות הם צורת המגורים הנפוצה ביותר בישראל. לצד חוויית המגורים המשותפת, ישנם
    ליקויי בנייה
    איך בוחרים חברת ביטוח לוועד בית
    חתימה על פוליסה לביטוח על ידי ועד הבית, זאת החלטה אחראית במיוחד. כאשר מדובר על
    Zarkor-logo_face-2
    סוכנות הביטוח "זרקור" מציגה: ביטוח לוועד הבית שכל בניין צריך
    שמים את הזרקור על הגנת ועד הבית המשותף זרקור סוכנות לביטוח בולטת בנוף הביטוח בישראל
    pexels-energepiccom-288477 (1)
    עורך דין חדש בשוק או עורך דין וותיק? מה עדיף?
    כמעט כל אחד מאתנו זקוק לשירות של עורך דין בצמתים שונים בחיים. זה יכול להיות
    קרדיט תמונה canva
    איך עושים ביטוח רכב משתלם? הנה הפרטים
    כל בעל רכב יודע שאחת מהמשימות השנתיות החשובות ביותר הנוגעות לרכב שלו היא לעשות ביטוח
    ביטוח ועד בית
    ביטוח ועד בית- כמה טוב שבאת אלינו
    אם כבר לקחתם על עצמכם לאחר התלבטויות רבות את התפקיד להיות הגורם המקשר בין כל

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן