בני זוג – יחסים ופנג שואי

בתפיסה הסינית נושא מערכות יחסים בין גבר לאשה עבר שינויים לאורך ההיסטוריה , החל מימי הראשית
בהם נשים ודמויות נשיות רבות הופיעו בסיפורי המיתולוגיה הסינית , דרך התקופה הקונפוציאנית בה החברה הסינית היתה פטריארכלית ונשלטה ע"י גברים וכך נוצרה עליונות של מין אחד על האחר. פנג שואי ובוודאי אסטרולוגיה סינית מבוססים על תרבות , מסורת ומוטיבים שהותאמו לזמנם אך בזמנים עכשוויים לא מן הנמנע לבדוק את הפרמטרים ואולי לשנות גישה בהתאם למציאות .

הקונפוציאנים שהיוו זרם מרכזי היו ברובם ברורים לגבי מקום ותפקידי האשה (יין) לעומת תפקידי הגבר (יאנג), תוך הבנה שרק מיזוג ביניהם יוכל ליצור אחדות . למושג האחדות היו פירושים שונים דומים ואחרים בטאואיזם , זן בודהיזם וכו' …
האם בחברה שמושתתת על מושגים הדוגלים במנהג , מוסר , אנושיות כיבוד הזולת כל צד יכול לבטא את עצמו באופן מקסימלי ?.
מנג דזה (פילוסוף קונפוציאני מאוחר מקונפוציוס) היה מהראשונים אשר קבע כי יחסי בני זוג צריכים להיות מושתתים על הבנת השונות ,על הנכונות לקבל זה את זה ודרך כך להגיע לשוויון חברתי .

לאורך רוב שנות ההיסטוריה בחברה המזרחית והמערבית כאחד נשמר הסטאטוס בו נשים מוערכות פחות מגברים . שנות ה 60 (במערב) טמנו בחובן את ראשית ההתעוררות והיוו תקופת לידה של תבניות חדשות.
במשך העשור הזה היתה התרחקות מן הערכים של הדורות הקודמים ושנים אלו היו קרקע פוריה להתפתחות התנועה למען השלום והתנועה למען ביטוי הגוף , תמיכה בהתבוננות בגוף , בקבלה של מיניות ושיתוף מיני תוך מודעות מלאה .שנות ה-60 היו תחת ההשפעה של מחזור אמצעי (1964-1983) השייך לטריאגרמת השמיים . QIEN (מהפכנות , שינוי מסגרות , פריצה תודעתית ).

מאז ודרך שנות ה- 90 בהם התחילה "הפריחה הרוחנית " בעקבות הזמנים של מחזור 7 (1984-2003), אינפורמציה , מידע ומאות טכניקות לשיפור עצמי ומודעות .

בפנג שואי כמדע ואומנות כאחד יש נטיה כללית לשמור על "הכללים " אשר נותנים עדיפות לגבר על פני האישה. זו לא נטייה של "אומני פנג שואי " אלא נטייה כללית (מערבית יותר) אשר נוטה לייחס עדיפות עליונה לתכונות יאנגיות (כח , פריצה , מינד , חום , זכריות , בהירות) לבין תכונות ייניות "אפלות " יותר (ספיגה , הכלה , איטיות , פגיעות , נקביות ). בסה"כ אנו יצורים אלקטרומגנטיים הפועלים על שתי הקטבים , היין והיאנג ולכן העדפה של צד אחד תגרום לחוסר איזון בצד השני .אם פריצת התודעה החדשה גם נשים נוטות שואפות בחלקן להיות יותר יאנגיות (דינמיות , עצמאיות ,) ורוצות להחזיר להן את השליטה , אלא שגברים ונשים (ללא הכללה גורפת) מאבדים את האיזון עם הצד הייני שלהם – רכות , ככות , נשיות , רגישות ואנושיות . כולנו מכירים את דוגמאות של נשים מצליחות "בחברה גברית " אשר הפכו להיות יותר
זכריות מגברים ולמה , כי הם סגרו את היין שלהם , את המרכז הרגשי , במקום לנצל את המרכז הזה בתור עמוד שדרה ולבנות עליו את היאנג .

עובדה נוספת היא שהנשים הנערצות בעולם הן אלה ששמרו על שני הפרמטרים הללו מפותחים (כן ירבו). על כך ניתן לומר : בכל אדם בין הוא גבר ובין אישה קיים יין ויאנג צד גברי וצד נקבי , האיזון ביניהם הוא המפתח למודעות ואיזון . חוסר איזון ביניהם יושלך החוצה למערכות יחסים ויתבטא בדיסהרמוניה במערכות יחסים.הפתרון – טיפול בעצמי ואיזון פנימי .

יש הרבה דוגמאות בקומבינציות הכוכבים המסורתיות ב- XUAN KONG אשר מתייחסות לכוכבים ככוכבי יין או יאנג ומכאן לחלוקה אישה גבר . מפגש דיסהרמוני , קונפליקטים שליליים וכו' – כולם משוייכים רק ליחסים שבין הגבר לאישה ולא ליחסים שבין אדם לעצמו .
לדוגמא : 5 1 , 4 1 , 2 4 ,3 4 , 2 7 ,4 7 וכו' ….
ניקח 5 1 לדוגמא : כוכב 5 צהוב ושלילי נמצא במערכת יחסים שלילית מול כוכב 1 לבן . כוכב 5 שייך לאלמנט אדמה , כוכב 1 שייך
לאלמנט מים . במידה וכוכב המים נתמך סביבתית אזי יש כאן מצב בו אדמה "מורעלת " כצ'י שלילי מעכירה ופוגעת בתפקוד המים ומכאן
דיסהרמוניה ביחסי אדמה ומים . כל עוסק פנג שואי בר דעת וקצת ידע יודע כי יחסים שכאלה עלולים פוגעים גורמים לכל מה שקשור לפריון , בעיות גניקולוגיות , ודלקות . עודף הלחות של אלמנט האדמה מעכב את זרימת המים , יוצר חסימה . לאורך זמן תתפתח דלקת ולאחריה גידול וכו'. כל האינפורמציה הנ"ל משייכת את האדמה לאישה ולכן הקומבינציה "ידועה" כחוסר מזל לאישה(עפ"י הכתבים) מיותר לציין שגם גבר אשר שוהה , גר או חי בסקטור 5 1 לא יחווה אומנם בעיות רחם אך בהחלט יכולות להיות פה בעיות קיבה , מעיים , פרוסטטה ,עקרות וכו' -בלי קשר לנשים . 5 הוא כוכב סטורני , כוכב הלקחים וההגבלות. האם צריך "לברוח " ממנו כאשר הוא מגיע או שאפשר פשוט ללמוד את השיעור והלקח ולהמשיך הלאה ? כדי לענות על התשובה הזו על הקורא להחליט האם הוא דוגל בתפיסות קונפוציאניות או בתפיסות טאואיסטיות . בכל מקרה ורק לידיעה פעם היו נמנעים ממנו וזזים למקום אחר , היום נמנעים ממנו ובאותה נשימה מנסים לשלוט בו ולתקן אותו .

4 7 נחשבת לקומבינציה יינית ולכן נוטים ליחס אותה לנשים . זהו חיבור בין רצף שמיים מאוחרים למוקדמים במערב ועל כן אלו מערכות יחסים שבין הבת הבכורה לצעירה . ומכאן לחוסר הצלחה לגברים בבית הדרך קצרה . העובדה שזו קומבינציה יינית זו עדיין לא עדות לכך שיש בעיה לגבר בבית . אלו שני כוכבים אשר לא נמצאים בזמינות במחזור 8 ולכן מפגש הצ'י ביניהם בהחלט עלול להוביל לדיסהרמוניה, השאלה באיזה תחום ? מקובל לומר שהקומבינציה מובילה לאכזבות רומנטיות וקשיים בנישואין (יש הרבה קומבינציות אחרות המצביעות על אותו דבר) אלו יחסים שבין כוכב 4 ירוק (עץ יין) לכוכב 7 אדום (מתכת יין) . בין הבת הבכורה לצעירה , בין רוח (XUN) לאגם (TUI). ננסה לראות את מערכת היחסים הזו דרך טריאגרמות .

גם רוח וגם אגם נושאים בתוכם את יכולת השינוי וההשתנות . הרוח המסומלת ע"י יין במיקום האדמה ושני קווים יאנגים מעליה מביאה את השפע לאדמה , כהשתנות , תוך גמישות והסתגלות . האגם המייצג שמחה מציב יאנג במיקום האדמה . המשותף לשניהם הוא הקו האמצעי היאנגי המסמל השתנות . השונה הוא היפוך של יין ויאנג בשאר המקומות . יש כאן דינימיקה , השתנות , במיקום האדם
(מרכז).

כאשר הרוח (XUN)(נמצאת מעל אגם (TUI) מתקבלת הקסגרמה הנקראת כנות (אמת פנימית)- העץ נמצא מעל המתכת במקומו
הטבעי .

כאשר האגם נמצא מעל הרוח תתקבל הקסגרמה הנקראת "גודש " וזה אומר בפשטות שהמתכת חזקה מידי ולא מאפשרת שינוי ,
השתנות ולכן היא מגבילה את חופש "הצמיחה " של העץ .

במקרה הראשון : כנות (אמת פנימית) אפשר לומר שמתכת יין המסמלת גם ידע ולמידה (למשל) מאפשרת הוצאה מהכח אל הפועל של הידע הזה (דרך העץ) ומכאן השתנות , מודעות , אמת פנימית . במקרה השני התהליך הזה לא מתבצע והמתכת "חותכת " את העץ , הידע אינו מתועל לפרקטיקה ומכאן – גודש.

ספר האי צינג מציע כפתרון " תנועה לכל כיוון שהוא תביא עימה תועלת " ומכאן שינוי . האם קומבינצית הכוכבים 4 7 יכולה להביא עבור אדם השוהה בה שינוי ,השתנות ואמת פנימית באיזון נכון של האלמנטים מתכת ועץ ? או שנסכם את זה "באכזבות רומנטיות "? .
יש כאלה שיגידו שבשל העובדה שהכוכבים אינם מתוזמנים במחזור 8 זה בלתי אפשרי , יש אחרים שיגידו ששום דבר אינו בלתי אפשרי . תורות סיניות כמו קונפוציאנים , מוהיסטים , לגאליסטים אינם דוגלות בכיפוף המסורת,החוק , המוסר "והנכון ". טאואיזם וזן בודהיזם למשל רק מחכים להזדמנות הזו.

בארבעת עמודי הגורל ואסטרולוגיה סינית יש מספר דרכים לנתח יחסי בני זוג . המקובל בשיטת עשרת האלים הוא לראות את אלמנט השפע (Wealth) כאותה נקודה האחראית על נכסים וכסף אך זוהי לדעת רבים גם הדרך בה גבר רואה את בת זוגו , כאלמנט שהוא שולט עליו , ויש מי שאמר כהסבר שכסף ונשים אצל גבר הולכים יחד.
לדוגמא : גבר מאלמנט ראשי אש יראה את בת זוגו כמתכת . אישה לעומת זאת (לא מפתיע) תראה את בן -זוגה כאלמנט ששולט עליה ודרך אגב , גם את אבא שלה .
לדוגמא: אישה מאלמנט ראשי אש תראה את בן -זוגה כאלמנט מים .

טכניקה אחרת מקובלת אולי פחות אך לדעתי עובדת היא ראית בן בת הזוג בעמודת ענף היום .

שנה————חודש———יום————-שעה

אדמה יין – – – אש יין – – – מתכת יין – – – עץ יאנג

תרנגול- – – – -שור – – – – -ארנבת- – – – -סוס

אין ספק כי לגישה זו יש מרחב פעולה רחב יותר , היא אינה כוללנית , ויכולה להתאים גם "לסוג אחר " של גברים ונשים.
במקרים רבים שתי הגישות הללו סותרות אחת את השניה . בדוגמא שלנו : ענף היום הוא ארנבת (אלמנט עץ יין ), גזע היום שהוא האלמנט הראשי – מתכת יין . א-בדיקת כל מערכות היחסים של הענפים עם האלמנט הראשי . מתכת יין (אלמנט ראשי ), ארנבת (עץ יין) . אין ספק שיש כאן קונפליקט בין מתכת יין לעץ יין . דומה להשוואה שנערכה בין רוח לאגם , 4 7 , וכאן המתכת (העצמי) מעל בין הזוג (עץ ) ושוב אנו חוזרים לגודש , סטגנציה אך אנו גם יודעים שמתכת ועץ באיזון אחר יכולים להוביל לכנות (אמת פנימית ).על כן בכל דבר נוצר זרע היפוכו (יסודות היין והיאנג).

אלמנט מתכת יין הוא אלמנט מפוכח , מנטאלי , השואף לידע , לטריטוריה , לאסתטיקה , משמעת פנימית , ושליטה עצמית. חשוב לו מאד כיצד הוא נראה בעיני אחרים , והוא נוטה להיות ביקורתי ושיפוטי כלפי הסביבה . הנטיה הטבעית שלו היא לצבור והוא רוחש את ביטחונו ע"י השכלה וידע , מעמד , ובחינה אינטנסיבית של סביבתו .

ארנבת(עץ יין) מצביע על אדם אינטואיטיבי ורגיש המתחשב מאד בזולתו אך אינו מוותר על עקרונותיו.יכולתו העיקרית היא דימיון מפותח , רגישות ותחושות בטן חזקות בכל מה שקשור למצבים לאנשים . הוא לא נוטה להיות אדם אינטימי (גם מתכת יין לא) והוא אינו עומד היטב במצבי מתח ולחץ חיצוניים . בנקודה זו הם נוטים להיסגר ולהפעיל שליטה ,יש אחרים שיפרשו זאת כיהירות .

אין ספק כי אחת הנקודות העיקריות בין מתכת יין לארנבת (עץ ) היא הנטייה הטבעית של המתכת למנטאליות ושכלתנות והנטיה הטבעית של הארנבת )עץ (לרגישות ורגשנות . כדאי לציין שאותה עמודה (יום ) ואותה ארנבת מייצגת גם את האגו את הצרכים התשוקות והמקסמים (במקביל לבן-בת זוג) , במילים אחרות אדם רואה את בת זוגו ואישה רואה את בן -זוגה במקביל לאגו והצרכים הרגשיים הבסיסיים .

על מנת להגיע לניתוח מקיף יותר כדאי להשוות את עמודת היום עם שאר העמודות : למשל בדוגמא הנ"ל אפשר לראות שקיים קונפליקט (180 מעלות) בין תרנגול בעמודת השנה לארנבת בעמודת היום : קונפליקט אשר מחזק את המתכת עוד יותר בשל העובדה שהתרנגול שייך לאלמנט מתכת . עמוד השנה המייצג חברה תומך (באותה קוטביות יין יאנג) באלמנט הראשי ומחזק את המתכת . זה אומר שכלפי חוץ ואל מול החברה , מורשת , מקצוע, האדם הזה פועל כמו מתכת , אף על פי שהצרכים הפנימיים (חלקם)
הבאים לביטוי דרך בן הזוג אגו נמצאים בסתירה לעניין .

מיותר לציין שזו הדרך בה רואה אדם את בן בת זוגו . על מנת לראות איך הדברים מתקיימים באמת צריך לעשות השוואה של מפות , להשוות את מספרי הקואה , את החיות הראשיות , את האלמנטים הראשיים , ולחפש קומבינציות של גזעים אשר יוצרות במקרים מסוימים סוג נוסף של צ'י : למשל מתכתי XIN עם אש יאנג Bing יוצרים צ'י של מים.

פנג שואי הוא מדע ואומנות גם יחד וככזה מטרתו המרכזית היא לקדם מודעות עצמית וסביבתית דרך הבנה של חוקי היקום וזרימת הצ'י בתוכו. תנועת הצ'י הזו מתבטאת בבתים נוף וצורה אך גם ברגשות , מחשבות ואיזון פנימי. ההבנה הזו היא אחד הגורמים להתעוררות הולכת וגוברת לתחומים כמו אסטרולוגיה סינית וארבעת עמודי הגורל .

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    wlv5jszgrqbu0jjnrmmv
    למה עדיף לי לבחור בסוויטה עם בריכה פרטית
    מה זו סוויטה בכלל? ומה ההבדל בין סוויטה לצימר? ולמה כותבים לי סוויטה בפרסומת, וכשאני
    in
    מה כולל בכלל ביטוח צד ג' ולמה הוא לא פחות חשוב מביטוח חובה?
    הרבה פעמים שמתייחסים לביטוח רכב, מסתכלים בעיקר על ביטוח חובה שבעל הרכב חייב לרכוש ועל
    חנות מותגים (1)
    חנות מותגים אונליין
    המציאות הדיגיטלית המתקדמת שאנו חיים בה כיום, חוללה מהפכה של ממש בתחום הקניות. בעוד שעבר
    תמונה 2
    הסרת שיער בלייזר במרכז הטיפולים מור בראל
    לא משנה אם אתם גבר או אישה, כיום טיפולי הסרת שיער בלייזר הוא תחום שגם
    line
    את השופינג הזה לא תרצו לפספס!
    מרגישים את החג באוויר? פסח מתקרב ואתם בטח כבר בשיא התכנונים על כל מה שקשור
    שכנות טובה בבית המשותף
    גרים בבית משותף? 7 כללי הזהב שישמרו על שכנות טובה בבית המשותף שלכם
    מחקרים בתחום איכות החיים מראים כי מה שקובע את איכות החיים שלנו, בסופו של דבר,
    home
    איך אפשר לעבוד בבית ולא מהבית
    עובדים מהבית? אתם בטח מכירים מקרוב את הבעייתיות של עבודה מהבית. לצד הנוחות הרבה, אתם
    storage
    10 טיפים לשירותי אחסון חפצים
    עוברים למגורים זמניים במקום קטן יותר? יש לכם חפצים או רהיטים שאין לכם כרגע מקום

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן