האם יש נוהל רשמי למסירת הרכוש המשותף לדיירים מהקבלן? יש לנו ליקויים שאינם מטופלים מזה כ-7 חודשים.
(חברת אשדר מתעללת בנו..)
תודה.
(א) לכל דירה בבית משותף צמוד חלק בלתי-מסויים ברכוש המשותף של אותו בית משותף.
(ב) עיסקה בדירה תחול גם על החלק ברכוש המשותף הצמוד אליה, ואין תוקף לעיסקה ברכוש המשותף בנפרד מן הדירה;
לכן למעשה מסירת הדירות היא מסירה גם של הרכוש המשותף. הרכוש המשותף הינו חלק מהדירה. הוא מוגדר בתשריט הבית ו"מגיע יחד עם הדירה".
חברת אשדר היא חברה ידועה ורצינית. אמנם כמו חברות אחרות מסוגה, גם היא (ישירות או באמצעות עורכי דינה) מפגינה בד"כ קשיחות ונוקשות מול דרישות דיירים לתיקוני ליקויים, אבל בסופו של דבר אם יש בסיס לטענות ואם תתמידו בדרישות, הליקויים גם יתוקנו.
שים לב שלקבלן יש זכות לתקן, לא רק חובה. כלומר: לא ניתן לדלג ישיר לתביעה כספית אלא יש לאפשר לקבלן לתקן בעצמו. תעלו את הדרישות על הכתב, באופן מסודר ומנומק. שהכל יהיה מתועד.
אם הרכוש המשותף בא עם הדירה, האם עניין שנת הבדק תקף גם לגביו?