אני דייר במתחם המוגדר כבית משותף. לפי הבנתי, אחריות אחזקת הבית וסביבתו נופלת על התושבים: מים, חשמל, גינון וניקיון.
לצערי, במתחם בו אני גר ישנה התנגדות של מספר דיירים לגבי השכרת שירותיה של חברת אחזקות שתדאג לעניינים הסביבתיים וכו´.
כיצד חוק המבנים המשותפים מגן עליי ? ומה תפקידה של הרשות המקומית באכיפת חוקי המדינה בכלל וחוקי מנהל מקרקעי ישראל בפרט ?
תודה מראש . . .
"החלטות בעלי הדירות
71. (א) החלטה של בעלי הדירות שנתקבלה בהתאם לתקנון ונרשמה בספר ההחלטות תחייב כל בעל דירה, בין שהיה בעל דירה בשעת קבלת ההחלטה ובין שהיה לבעל דירה אחרי קבלתה; ספר ההחלטות יהיה פתוח לעיון בכל עת סבירה לכל בעל דירה.
חוק (מס´ 24)* תשס"ב- 2002
(ב) (1) בעלי הדירות רשאים לקבוע, בתקנון או בהחלטה שהתקבלה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם, כי הניהול וההחזקה התקינה של הרכוש המשותף, כולם או רובם, יתבצעו על ידי מי שבעלי הדירות יתקשרו עמו למטרה כאמור (בחוק זה – מתחזק);
(2) החלטה לענין התקשרות עם מתחזק מסוים או לענין החלפתו תתקבל בידי בעלי הדירות שיותר ממחצית הרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.
חוק (מס´ 24)* תשס"ב- 2002
(ג) דינו של שכר המתחזק כדין הוצאה שבעלי דירות חייבים להשתתף בה, כאמור בסעיף 58(א).
חוק (מס´ 24)* תשס"ב- 2002
(ד) על המתחזק יחולו, לענין ניהול החשבונות ואישורם והמצאת מידע לבעלי הדירות, החובות המוטלות על גזבר בסעיף 16 לתקנון המצוי שבתוספת."
אני תשוש, הבירוקרטיה והאדישות ניצחה אותנו !!!!
אשמח אם תוכלו לעזור.