באסיפת הדיירים שהתקיימה לפני שבוע השתתפו כ40% מהדיירים, הוחלט להמשיך במתכונת הקיימת דהיינו ועד הבית ממשיך לתפקד. שאר הדיירים שלא השתתפו באסיפה חתמו על מסמך שבו הם רוצים להביא לבניין חברת ניהול. מה הדרך החוקית לאפשר לחברת הניהול להכנס לעבוד בביניין.
01-03-2005 16:23:00
איתן ברעם
חברת ניהול
חוק המקרקעין קובע בסעיף 71 שלגבי שכירת חברת ניהול ("מתחזק" – בלשון החוק)
ניתן להחליט – אם בעלי הדירות שלהם צמודים 2/3 מהרכוש המשותף
רוצים שתהיה חברת ניהול.
ניתן להחליט – אם בעלי הדירות שלהם צמודים 2/3 מהרכוש המשותף
רוצים שתהיה חברת ניהול.
עיין בחוק המקרקעין – בקישור הבא:
כדי להחליט על שכירת שרותיה של חברת ניהול, אין צורך
שההחלטה תתקבל דווקא באסיפת דיירים.
די בכך שבעליהן של הדירות שלהן צמודים 2/3 מהרכוש המשותף
הסכימו וחתמו, ואז זה מחייב.
מה שנשאר לך לעשות, זה לבדוק בדיקה מדויקת מה כוחם
של כל בעלי הדירות שחתמו לטובת חברת ניהול.
אם יש להם את הרוב הדרוש הנ"ל – אז הם הקובעים.
אם אתה לא יודע בדיוק, תלך לטאבו, ותבקש לצלם את הנסח
המרוכז של כל בעלי הדירות, ושם יופיעו לך כל הדירות,
וגם החלק היחסי של כל דירה ודירה ברכוש המשותף.
יתכן שאתה יכול לקבל "נסח רישום מרוכז" גם מספקי המידע
מהטאבו באינטרנט, בקישור הבא:
ולסיום, שים לב, שכדי לקבוע את זהותה של חברת הניהול
חייבים להסכים בעלי הדירות שלהם לפחות 50% ברכוש המשותף.
בהצלחה.
…………………………………………………………………………………………………………..
