עו"ד שחל שלום רב!
אני גר בבית משותף.
הקבלן אשר בנה את הבניין סגר עם חברת סלולר כי הוא נותן רשותו להצבת אנטנה סלולרית על הגג, וכמובן תמורת תשלום.
האם נציגות הבית המשותף אשר לא נתנה הסכמתה יכולה להגיש תביעה נגד הקבלן?
תשובתך אודה.
אורי
אני גר בבית משותף.
הקבלן אשר בנה את הבניין סגר עם חברת סלולר כי הוא נותן רשותו להצבת אנטנה סלולרית על הגג, וכמובן תמורת תשלום.
האם נציגות הבית המשותף אשר לא נתנה הסכמתה יכולה להגיש תביעה נגד הקבלן?
תשובתך אודה.
אורי
09-08-2007 19:14:00
עפר שחל
תשובה
צריך לברר במדויק את העובדות:
קבלנים לא מעטים משאירים לעצמם זכות, בחוזה המכר ו/או במפרט ו/או בדרכים אחרות, להשכיר שטחים על הגג.
תופעה ידועה.
בד"כ הקבלן מתכנן זאת מראש ולא סתם כך מתיר לצד ג´ להקים משהו על הגג המשותף.
קבלנים לא מעטים משאירים לעצמם זכות, בחוזה המכר ו/או במפרט ו/או בדרכים אחרות, להשכיר שטחים על הגג.
תופעה ידועה.
בד"כ הקבלן מתכנן זאת מראש ולא סתם כך מתיר לצד ג´ להקים משהו על הגג המשותף.
השאלה מה כאן המקרה. אם הקבלן לא עשה את מה שעושים חבריו ויש לפנינו רכוש משותף ללא כל הגבלה או התנייה או זכות אחרת הרי שאתה צודק ולקבלן אין זכות בגג. כאמור מנסיוני אני לא אתפלא אם העובדות אינן כה נוחות כמתואר בשאלה.
12-08-2007 14:12:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
עו"ד שחל שלום רב!
בהמשך לתגובתך… מסתבר כי הקבלן הגדיל לעשות והתיר את הצבת האנטנה על חדר המדרגות היוצא אל הגג, אין ספק כי שטח חדר המדרגות הוא רכוש משותף.
שאלתי: האם אני חייב להגיש תביעה בשם נציגות הבית המשותף או אני יכול להגיש תביעה בשמי נגד אותו קבלן?
אם אזכה אקבל מן הקבלן את החלק היחסי (ישנם כמובן עוד דיירים שאינני מגיש התביעה בשמם)
לתשובתך אודה.
בהמשך לתגובתך… מסתבר כי הקבלן הגדיל לעשות והתיר את הצבת האנטנה על חדר המדרגות היוצא אל הגג, אין ספק כי שטח חדר המדרגות הוא רכוש משותף.
שאלתי: האם אני חייב להגיש תביעה בשם נציגות הבית המשותף או אני יכול להגיש תביעה בשמי נגד אותו קבלן?
אם אזכה אקבל מן הקבלן את החלק היחסי (ישנם כמובן עוד דיירים שאינני מגיש התביעה בשמם)
לתשובתך אודה.
12-08-2007 17:21:00
עפר שחל
תשובה
אפשר להגיש תביעה גם שלא באמצעות הועד.
זאת מאחר ויש לך בעלות על חלק יחסי ובלתי מסויים ברכוש המשותף אשר לדבריך נגזל ע"י הקבלן ללא הסכמה.
שים רק לב שאת הקבלן אין לתבוע בפני המפקח אלא רק בבית משפט.
זאת מאחר ויש לך בעלות על חלק יחסי ובלתי מסויים ברכוש המשותף אשר לדבריך נגזל ע"י הקבלן ללא הסכמה.
שים רק לב שאת הקבלן אין לתבוע בפני המפקח אלא רק בבית משפט.
15-08-2007 23:33:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
עו"ד שחל שלום רב!
לאחר בדיקות שערכתי…
ידוע לי שנציגות הבית המשותף יכולה להגיש תביעה לסילוק ידו של הקבלן(יש לו גם דירה בבעלותו בבניין)ז"א להוריד את האנטנה, אבל האם באותה התביעה אפשר להכניס גם סעיף כספי? ז"T הקבלן נהנה והרוויח כספים על חשבון הגג המשותף, אפשר יהיה לתבוע ממנו גם כספים בתוך התביעה שתוגש למפקח על המקרקעין???
לתשובתך אודה
לאחר בדיקות שערכתי…
ידוע לי שנציגות הבית המשותף יכולה להגיש תביעה לסילוק ידו של הקבלן(יש לו גם דירה בבעלותו בבניין)ז"א להוריד את האנטנה, אבל האם באותה התביעה אפשר להכניס גם סעיף כספי? ז"T הקבלן נהנה והרוויח כספים על חשבון הגג המשותף, אפשר יהיה לתבוע ממנו גם כספים בתוך התביעה שתוגש למפקח על המקרקעין???
לתשובתך אודה
16-08-2007 23:41:00
עפר שחל
תשובה
למפקח אין סמכות לדון בתביעות נגד הקבלן (כקבלן, לא כבעל דירה).
בתביעה לבית משפט השלום ניתן לתבוע את שני הסעדים: סילוק יד והשבה של כסף למשל מכוח דיני עשיית עושר ולא במשפט.
בתביעה לבית משפט השלום ניתן לתבוע את שני הסעדים: סילוק יד והשבה של כסף למשל מכוח דיני עשיית עושר ולא במשפט.
19-08-2007 16:38:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
עו"ד שחל שלום!
ז"א שלמפקח אין סמכות לקבוע פיצוי כספי או השבת כספים בגין עשיית עושר ולא במשפט??? האם רק לביהמ"ש סמכות של השבת כספים?
ז"א שלמפקח אין סמכות לקבוע פיצוי כספי או השבת כספים בגין עשיית עושר ולא במשפט??? האם רק לביהמ"ש סמכות של השבת כספים?
19-08-2007 16:54:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
המשך… אני מרחיב וזאת לאחר בדיקת העובדות.
הקבלן שהציב את האנטנה על חדר המדרגות(הרכוש המשותף)הינו גם בעל דירה בבניין המשותף.
הקבלן/בעל הדירה קיבל כספים רבים מחברת הסלולר בגין השימוש.
מטרת התביעה היא השבת כל הכספים לשם שיפוץ הבניין.
ולכן: האם אפשר להגיש תביעה לפקח בשם הועד כנגד הקבלן/בעל הדירה בגין השבת כל הכספים שקיבל מחברת הסלולר או שאין זה בסמכותו(עניין הכספים) ולכן צריך יהייה להגיש תביעה לבית-המשפט בגין חלקי היחסי בתביעה?
מהי הדרך המומלצת וזאת על מנת להשיב את כל הכספים אשר קיבל הקבלן/בעל הדירה?
לתשובתך אודה.
הקבלן שהציב את האנטנה על חדר המדרגות(הרכוש המשותף)הינו גם בעל דירה בבניין המשותף.
הקבלן/בעל הדירה קיבל כספים רבים מחברת הסלולר בגין השימוש.
מטרת התביעה היא השבת כל הכספים לשם שיפוץ הבניין.
ולכן: האם אפשר להגיש תביעה לפקח בשם הועד כנגד הקבלן/בעל הדירה בגין השבת כל הכספים שקיבל מחברת הסלולר או שאין זה בסמכותו(עניין הכספים) ולכן צריך יהייה להגיש תביעה לבית-המשפט בגין חלקי היחסי בתביעה?
מהי הדרך המומלצת וזאת על מנת להשיב את כל הכספים אשר קיבל הקבלן/בעל הדירה?
לתשובתך אודה.
21-08-2007 12:52:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
החלטתי להגיש את התביעה בבית משפט שלום !
האם אני יכול להגיש את התביעה בצורה הבאה:
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
האם אני יכול להגיש את התביעה בצורה הבאה:
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
26-08-2007 13:43:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
שלום רב!
מקווה שהיתה חופשה נעימה.
הנני ממתין לתגובתך לעניין שלושת שאלותי האחרונות.
תודה
מקווה שהיתה חופשה נעימה.
הנני ממתין לתגובתך לעניין שלושת שאלותי האחרונות.
תודה
26-08-2007 21:58:00
עפר שחל
תשובה
עילה של עשיית עושר ולא במשפט יפה לבית משפט אזרחי ולא למפקח ובכל מקרה גם אם הקבלן הוא בעל דירה הרי שהתביעה בענין זה היא ב"כובע" שלו כקבלן ולא כבעל דירה ועדיף להגיש את ההליך בבימ"ש השלום.
27-08-2007 18:29:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
שלום רב!
אוקיי אני מקבל יש לתבוע בבית משפט השלום.
אולם, אני חוזר על שאלתי:
כיצד עליי להגיש את התביעה?
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
אוקיי אני מקבל יש לתבוע בבית משפט השלום.
אולם, אני חוזר על שאלתי:
כיצד עליי להגיש את התביעה?
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
29-08-2007 15:48:00
אורי ירדן
אנטנה סלולרית על הגג!!!(המשך)
שלום רב!
אוקיי אני מקבל יש לתבוע בבית משפט השלום.
אולם, אני חוזר על שאלתי:
כיצד עליי להגיש את התביעה?
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
אוקיי אני מקבל יש לתבוע בבית משפט השלום.
אולם, אני חוזר על שאלתי:
כיצד עליי להגיש את התביעה?
א. הנציגות נגד הקבלן או
ב. אוריון (שם הדייר התובע)נגד משה לוי(הקבלן)
הרעיון שאם אני תובע לפי א´ זה על כל הסכום ואם לפי ב´ זה רק על החלק היחסי, אני כמובן מעדיף לתבוע בשם הנציגות ועל כל הסכום, השאלה אם זה אפשרי. נא עזרתך בפתירת הדילמה.
תודה-אוריון
30-08-2007 20:39:00
עפר שחל
תשובה
ועד הוא אישיות משפטית ולכן יכול להגיש תביעה. לשם כך צריך יהיה לקבל אישור מראש של הדיירים לכל הפחות באסיפת דיירים וגם אם יהיה לכך רוב הרי מי שלא מסכים לא ניתן יהיה לחייב אותו בהוצאה הכספית.
מעב רלכך איני יכול להדריך אותך כיצד לכתוב את התביעה.
מעב רלכך איני יכול להדריך אותך כיצד לכתוב את התביעה.