כיום משלמים כל דיירי בנין האקדמיה (מעל 100 יחידות דיור) תשלום ועד בית בסך כולל של 170שח חודשיים ליחידת דיור, וכבעלות היחידות הקטנות הננו דורשות לשלם, כמקובל, סכום הפרופורציונלי לגודל הדירה. בגלל הסיבות המפורטות בהמשך:
1. בתקנון האגודה לתרבות הדיור מקובל לגבות את תשלומי ועד הבית באופן פרופורציונלי לגודל הדירות, "שיעורו של החלק ברכוש המשותף הצמוד לכל דירה יהיה לפי יחס שטח רצפתה אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף"
במיוחד לאור העובדה שבדירות הקטנות (חדר +ממד ) מתגוררים כ- 1.2 אנשים בממוצע ליחידה (40 מטר רבועים רשומים במנהל) ובדירות הגדולות ( 2 חדרי שינה ויותר ) הגדולות באופן משמעותי מהקטנות, מדובר בדרך כלל במשפחות, להערכתי בממוצע 3.0 אנשים ליחידה, יש כאן להזכיר שבבניין קיימים גם דירות פנטהאוס בהם מתגוררים 2 נציגי ועד הבית דלעיל.
2. ההחלטה שנקבעה באסיפת הדיירים, גביית סכום שווה מכל הדירות בלי יחס לגודלם לא תקפה כי ישנם פחות מ-50% יחידות קטנות בעלי זכות הצבעה. וגם, באסיפה, נכחתי בה , היו מקרים אשר הצביעו 2 קולות ליחידת דיור גדולה ( מדובר בבניין של מעל ל – 100 יחידות דיור) .
3. בנוסף לכך קיים פסק דין תקדימי אשר בעלת דירה קטנה כמו שלנו משלמת רק 113 שח חודשיים, זאת, בהסכמת ועד הבית ועל פי פסק דין משפטי.
אי לכך הננו מבקשות להגיע להצעת פשרה שתתבטא בסכום בגובה נמוך יותר בתשלום ועד הבית עבור הדירות הקטנות, אשר תהיה מקובלת עלינו.
ואני בדירת גג 6 חדרים זוג + 3 ילדים.
למה אני צריכה לשלם יותר וועד מהם?
האם אני משתמשת יותר מהם בשרותי הגינון המשותף, או בשרות חדר האשפה או בחניון ?
לפי דעתי כולם צריכים לשלם שווה בשווה.
לא?
