עשינו ישיבה והחלפנו את הוועד הקודם שכיהן 12 שנה בתפקיד
בזמן שישבנו איתו כדי להעביר את מסמכים והכספים אלינו גילינו שהוא לא רושם ,מיסי ועד,הוצאות, הכנסות ,יתרה. אלא רק הכנסות
הכוונה שהוא רק ציין שהדיירים שילמו לו ולא מצויין בשום מקום מה היתרה אחרי קבלת כסף אחרי הוצאות ממש כלום
הדבר היחיד שיש הוא דף חשבון מהבנק שהוא היה חבר ועד יחיד שבו יש את היתרה האחרונה. אין לנו שום דרך לגלות האם היתרה שבבנק אכן מתאימה לכל ההכנסות וההוצאות שהיו. רצינו להחתים אותו שהוא יודע שבזמן העברת וועד הוא מודע שיש בעיות של אי התאמה , אבל הוא לא מוכן לחתום, וגם אנחנו לא מוכנים לקחתאת הוועד אם זה לא יסודר, השאלה היא מה עושים? דיירי הבניין רוצים לראות את הדוחות הכספיים אבל אין לנו שום דבר להגיש להם, הועד הקודם אמר שככה הוועד לפניו אמר לו לעבוד . אין שום דרך לדעת אם היה כסף מזומן "שנעלם" ואני גם לא רוצה להאשים בכלום
יש להיזהר מאד כאשר באים ומעלים טענות על אי סדרים בקופת וועד הבית. הרי החיים בבית המשותף נמשכים ואת אותם דיירים מולם עולות טענות שונות תמשיכו לראות מידי יום.
בהרבה מאד מקרים חברי וועד הבית אינם אנשי מקצוע בתחום הכספים והם עושים תפקידם בהתנדבות בניגוד להרבה אחרים שיושבים על הגדר. לכן, לא תמיד ניהול הכספים בקופת וועד הבית נעשה באופן מקצועי ומסודר מה שיוצר חשש לאי סדרים מכוונים.
הצעתי היא כזאת :
1. יש לקחת את קופת וועד הבית לניהולכם כאשר במועד קבלת האחריות על קופת הוועד אתם כותבים מסמך ובו כתוב כי במועד XXXX קיבלתם לידכם את קופת וועד הבית כאשר ביתרת החשבון בבנק יש יתרה של XXX ש"ח וכן חובות הדיירים במועד קבלת קופת הוועד לניהולכם הינה X ש"ח.
כמו כן יש לכתוב בסמך כי לא קיבלתם לידכם כל דוחות כספיים. מסמך זה יש לתלות בלוח המודעות.
2. בחודשים הקרובים יהיה לכם מושג על רמת ההוצאות הממוצעת בחודש לבניין. רמת ההכנסות היא עובדה ידועה – תפחיתו את סך ההוצאות בחודש מסך ההכנסות בחודש ותוכלו לדעת בהערכה קרובה את היתרה שאמורה להיות כל חודש בחשבון הבנק.
3. תכפילו את היתרה האמורה להיות כל חודש בקופת הוועד במספר החודשים בו ניהל הוועד הקודם את קופת הוועד.
תפחיתו הוצאות חריגות.
תקבלו את היתרה המשוערת בסטייה של 20% מהיתרה האמורה להיות בקופת הוועד נכון ליום קבלת הקופה לניהולכם.
בהצלחה.
עו"ד אייל פלטק
במידה ולא מתאפשר-לפנות למפקח על בתים משותפים.
עו"ד אייל פלטק