כאשר בוחרים מוביל יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון ולשים לב טוב.
הצרה הראשונה
קודם כל אנחנו הרי רוצים שירות הובלה. לצורך כך הזמנו שירות הובלה ולכן סביר להניח שנרצה ששירות כזה אכן יגיע ורצוי מאוד במקום ובעיקר בזמן, כפי שתאמנו מראש עם המוביל.
ההיגיון הפשוט הזה לא בהכרח עובד כשמדובר בהובלות. זה נראה מובן מאליו אך כשמדוברבהובלות זה יכול להסתיים באבסורד גדול כאשר נמצא את עצמנו ממתינים לשווא למוביל שבמקרה הטוב זכר שדיבר איתנו וטרח לענות לטלפון העצבני שעשינו לו, כאשר הבנו שאין שום הובלה באופק.
וכן יש מקרים הרבה יותר גרועים. המובילים הרי יכולים להמציא אינסוף תירוצים כדי להצדיק את העובדה שלא הגיעו ושאין להם שום כוונה או יכולת לעשות זאת בזמן הקרוב. במקרה הטוב הם טורחים להתקשר ולהודיע מראש אך לא תמיד מדובר במקרה הטוב.
אז כדי לא ליפול בפח הזה כדאי לדעת שהבעיה קיימת ולנקוט אמצעי זהירות. כמו בעת הזמנה של כל בעל מקצוע אחר, מומלץ מאוד לערוך הסכם עבודה עם המוביל. כדי לחלץ את עצמכם מראש מצרה כזו של מוביל בלתי אחראי שלא טורח להגיע, מומלץ להוסיף סעיף להסכם הקובע את סכום הפיצוי שישלם לכם המוביל במקרה של אי הופעה כפי שהוסכם ולא משנה מהן הנסיבות.
לא להשאיר עניינים לידי ה"יהיה בסדר"
את רוב הבעיות שעלולות לצוץ בעת ההובלה ניתן למנוע ע"י הסכם עבודה ברור בנכם לבין המוביל, ההסכם צריך לכלול את מועד ההעברה, השעה שנקבעה, העלות הסופית של ההובלה וסכום פיצוי במקרה והמוביל לא מגיע.
רצוי מאוד שהמוביל יגיע יום לפני, יראה את הדירה ואת תכולתה מראש וכך תבטיחו לעצמכם שלא תשמעו בזמן ההובלה מילים כמו " לא אמרת לי שיש כך וכך…., על זה תצטרך להוסיף כך וכך…" . אם אין אפשרות להגיע קודם, כדאי מאוד שתתנו פירוט מדויק של כל התכולה שיש ברצונכם להעביר, השתדלו לתת פירוט מדויק ככל האפשר ולמנוע מצב של הפתעות בעת ההובלה. גם בטלפון אפשר למסור למוביל את כל הפרטים הרלבנטיים על הדירה עצמה ומיקומה, איזו קומה, האם יש מעלית, האם משאית ההובלה יכולה לחנות בקרבת הבניין, מסרו את אותם פרטים גם עבור הדירה שאליה אתם עוברים.
ככל שתהיו יותר מדויקים בפירוט תחסכו מעצמכם הרבה כאב ראש מיותר. למוביל לא תהיה שום סיבה להעלות את המחיר המוסכם, סתם כך וסביר להניח שהוא יהיה מרוכז בעבודת העברה יותר מאשר יהיה מרוכז באפשרות להעלות לכם את המחיר. כדאי שאתם תיזמו ותמסרו כברבשיחת טלפון את כל הפרטים גם אם לא נשאלתם ע"י המוביל. כך תפרסו בפניו את כל המידע הרלבנטי לו. אל תשאירו עניינים מעורפלים, הערפל הזה עלול לעלות לכם כסף בסופו של דבר ויגרום לזינוק מפתיע במחיר ההובלה.
אם אתם חרדים לרכוש שיקר לליבכם במיוחד, כדאי להצמיד אותו אליכם ולהעביר אותו ברכב הפרטי. מומלץ מאוד להיות הלקוחות הראשונים של ההובלה לאותו יום. כך המובילים יהיו רעננים וזה יפחית באופן משמעותי את הסיכוי לאיזשהו נזק שעלול להיגרם לרכוש. כדאי בכל מקרה לבקש מהמוביל להציג לכם תעודת ביטוח לתכולת המשאית, לא מדובר בביטוח משאית אלא בביטוח לתכולה, שימו לב שהמוביל מציג לכם את התעודה הנכונה.

ועד בית, חסוך זמן וכסף!
שירות אישי לועדי בתים המחפשים בעלי מקצוע לבית או לבניין!
המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או התקשר אלינו לטלפון: