לפי התיאור שלכם מדובר בסתימה אי שם בתוך הצנרת בדרך מהאסלה והלאה (ואני מסופק אם הבעיה היא בצנרת הישנה של הבניין ובכל מקרה תצטרכו להוכיח את זה כמפורט להלן). זה בהחלט יכול לנבוע מהשיפוץ שעשיתם! קורה לא פעם שבעלי מלאכה "מקצרים תהליכים" ופשוט שופכים את החומרים שנשארו להם בתוך צנרת הביוב. כך היה אצלנו בבניין חדש שהשרותים של הקומה השנייה הציפו והתברר שהיה בצנרת הביוב בטון או טיט בברך של הביוב למטה. אלו היו חומרים שנשארו לטייחים והם ניפטרו מהם בדרך יצירתית זו.
כך שמה שאתם צריכים לעשות בכל הדברים האמורים זה להוכיח שאכן הבעיה היא בבבניין (ואז על ועד הבית לטפל בזה) ולא בעיה בדירה שלכם או ממעשים שלכם (= שיירי שיפוץ).
2. גם כאן עליכם כאמור להוכיח שהבעיה היא מהדודים שהוא התקין.
3. כאן זה די ברור. יש בעיה בהתקנת הצנרת ובגלל לחץ גבוה וספיקה גבוה שעוברת בתוך צנרת דקה נוצר רעש. מכיוון שזה צינור של הבניין, קרי, רכוש משותף, הרי שעל ועד הבית לטפל בעניין. כאן אינם צריכים להוכיח כל דבר. זה ברור לגמרי שזה רכוש משותף ולכן האחריות לטיפול בו היא על ועד הבית.
המלצות:
1. לגבי שתי הבעיות הראשונות. פנו לועד ולדייר והסבירו להם שאתם רוצים להזמין אינסטלטור כדי לקבל חוות דעת בכתב(!!) מהי מקור הבעיה. תשאלו אותם אם יש להם בעל מיקצוע מועדף והסבירו להם את המשמעות של חוות הדעת המיקצועית של בעל המיקצוע שאתם(!) תזמינו. כמו כן אימרו להם שבמידה ויתברר שהבעיה היא בשטח שבאחריותם הרי שעלות הזמנת בעל המקצוע תוטל עליהם!
[וכפי שאמרתי קודם לתחושתי הבעיה הראשונה היא שלכם ביעקבות השיפוץ ולא בצנרת הישנה של הבניין].
2. את כל האמור בסעיף 1 תרשמי או שאפילו תכתבי להם במכתב בנוסף לדברים בע"פ כדי שלא יוכלו להתנער.
3. הזמיני בעל מקצוע הטוב ביותר שאת/ה יכול/ה. ומראש תאמרי לו שאת/ה מבקש/ת חוות דעת בכתב!
4. לגבי המקרה השלישי. פני לועד הבית בדרישה לטפל בבעיה שברכוש המשותף. אין לך צורך להוכיח שזה ברכוש המשותף כי זה ברור ולא עלייך מוטל להזמין אינסטלטור.
כמובן שאם הם רוצים לשלב בין הדברים ולהזמין את אותו בעל מקצוע לכל המשימות זה עדיף. יוזיל עלות בוודאי.