אני מתגורר בבית משותף בן 9 קומות עם 36 דיירים.
הדייר הראשון נכנס לדירתו ביוני 2003 והדייר האחרון
נכנס לדירתו במאי 2005 . מאז יוני 2003 ועד היום הקבלן טרם סיים לבצע את כל פרוטוקול הליקויים שקיבל מועד הבית בכל הרכוש המשותף. הקבלן מבצע את תיקון הליקויים בקצב שלו ובנחת. בימים האחרונים התקלקלה העינית של הטלויזיה במעגל סגור של מערכת האינטרקום והדיירים לא יכולים לראות במסך הטלויזיה של האינטרקום את התמונה. שאלתי היא : האם למערכת קיימת אחריות של הקבלן כמתחייב מחוק המכר ( תקופת בדק + אחריות ) ?.
ובכלל באופן כללי האם לרכיבים שונים שאינם מוזכרים בחוק המכר כמו רכיבי חשמל במעגלים קיימת אחריות במגרת חוק המכר ?
הדייר הראשון נכנס לדירתו ביוני 2003 והדייר האחרון
נכנס לדירתו במאי 2005 . מאז יוני 2003 ועד היום הקבלן טרם סיים לבצע את כל פרוטוקול הליקויים שקיבל מועד הבית בכל הרכוש המשותף. הקבלן מבצע את תיקון הליקויים בקצב שלו ובנחת. בימים האחרונים התקלקלה העינית של הטלויזיה במעגל סגור של מערכת האינטרקום והדיירים לא יכולים לראות במסך הטלויזיה של האינטרקום את התמונה. שאלתי היא : האם למערכת קיימת אחריות של הקבלן כמתחייב מחוק המכר ( תקופת בדק + אחריות ) ?.
ובכלל באופן כללי האם לרכיבים שונים שאינם מוזכרים בחוק המכר כמו רכיבי חשמל במעגלים קיימת אחריות במגרת חוק המכר ?
11-10-2005 21:03:00
אייל פלטק
אחריות קבלן
שטרומי שלום.
א.אין כל משמעות לתאריך כניסת הדייר הראשון או האחרון לבניין.
התאריך הקובע לתחילת אחריות הינו תאריך עריכת פרוטוקול מסירה במידה והתקיים פרוטוקול שכזה.
ב. תקופת הבדק לאינטרקום נכנסת לסעיף מספר 9 בחוק המכר :"כל אי התאמה אחרת, שאינה אי התאמה יסודית – שנה אחת".
לאחר תקופת הבדק במקרה שלך שנה אחת – ניתנת עוד תקופת אחריות בת שלוש שנים. ז"א גם ונניח שהמבנה נמסר עם כניסתו של הדייר הראשון ביוני 2003 – מיום זה אחראי הקבלן במשך 4 שנים (שנה בדק+3 שנות אחריות) לתיקון האינטרקום, במידה וכמובן לא נעשה נזק מכוון.
ג. לגבי סיום תיקון הליקויים ע"י הקבלן- כבר מזמן הוא עבר את גבול הטעם הטוב במשיכת הזמן, אבל זה אופייני לכל כל הרבה קבלנים שפשוט רוצים להתיש את הדיירים ולמרוח זמן
עד שהדיירים יתאיישו ויפסיקו לצלצל אליהם.
הגיע הזמן לא לוותר לקבלנים רשלנים שקיבלו כל כך הרבה כסף ולא מבצעים את ההתחיבויות שלהם כנדרש בחוק.
בהצלחה.
א.אין כל משמעות לתאריך כניסת הדייר הראשון או האחרון לבניין.
התאריך הקובע לתחילת אחריות הינו תאריך עריכת פרוטוקול מסירה במידה והתקיים פרוטוקול שכזה.
ב. תקופת הבדק לאינטרקום נכנסת לסעיף מספר 9 בחוק המכר :"כל אי התאמה אחרת, שאינה אי התאמה יסודית – שנה אחת".
לאחר תקופת הבדק במקרה שלך שנה אחת – ניתנת עוד תקופת אחריות בת שלוש שנים. ז"א גם ונניח שהמבנה נמסר עם כניסתו של הדייר הראשון ביוני 2003 – מיום זה אחראי הקבלן במשך 4 שנים (שנה בדק+3 שנות אחריות) לתיקון האינטרקום, במידה וכמובן לא נעשה נזק מכוון.
ג. לגבי סיום תיקון הליקויים ע"י הקבלן- כבר מזמן הוא עבר את גבול הטעם הטוב במשיכת הזמן, אבל זה אופייני לכל כל הרבה קבלנים שפשוט רוצים להתיש את הדיירים ולמרוח זמן
עד שהדיירים יתאיישו ויפסיקו לצלצל אליהם.
הגיע הזמן לא לוותר לקבלנים רשלנים שקיבלו כל כך הרבה כסף ולא מבצעים את ההתחיבויות שלהם כנדרש בחוק.
בהצלחה.
11-10-2005 21:03:00
אייל פלטק
אחריות קבלן
שטרומי שלום.
א.אין כל משמעות לתאריך כניסת הדייר הראשון או האחרון לבניין.
התאריך הקובע לתחילת אחריות הינו תאריך עריכת פרוטוקול מסירה במידה והתקיים פרוטוקול שכזה.
ב. תקופת הבדק לאינטרקום נכנסת לסעיף מספר 9 בחוק המכר :"כל אי התאמה אחרת, שאינה אי התאמה יסודית – שנה אחת".
לאחר תקופת הבדק במקרה שלך שנה אחת – ניתנת עוד תקופת אחריות בת שלוש שנים. ז"א גם ונניח שהמבנה נמסר עם כניסתו של הדייר הראשון ביוני 2003 – מיום זה אחראי הקבלן במשך 4 שנים (שנה בדק+3 שנות אחריות) לתיקון האינטרקום, במידה וכמובן לא נעשה נזק מכוון.
ג. לגבי סיום תיקון הליקויים ע"י הקבלן- כבר מזמן הוא עבר את גבול הטעם הטוב במשיכת הזמן, אבל זה אופייני לכל כל הרבה קבלנים שפשוט רוצים להתיש את הדיירים ולמרוח זמן
עד שהדיירים יתאיישו ויפסיקו לצלצל אליהם.
הגיע הזמן לא לוותר לקבלנים רשלנים שקיבלו כל כך הרבה כסף ולא מבצעים את ההתחיבויות שלהם כנדרש בחוק.
בהצלחה.
א.אין כל משמעות לתאריך כניסת הדייר הראשון או האחרון לבניין.
התאריך הקובע לתחילת אחריות הינו תאריך עריכת פרוטוקול מסירה במידה והתקיים פרוטוקול שכזה.
ב. תקופת הבדק לאינטרקום נכנסת לסעיף מספר 9 בחוק המכר :"כל אי התאמה אחרת, שאינה אי התאמה יסודית – שנה אחת".
לאחר תקופת הבדק במקרה שלך שנה אחת – ניתנת עוד תקופת אחריות בת שלוש שנים. ז"א גם ונניח שהמבנה נמסר עם כניסתו של הדייר הראשון ביוני 2003 – מיום זה אחראי הקבלן במשך 4 שנים (שנה בדק+3 שנות אחריות) לתיקון האינטרקום, במידה וכמובן לא נעשה נזק מכוון.
ג. לגבי סיום תיקון הליקויים ע"י הקבלן- כבר מזמן הוא עבר את גבול הטעם הטוב במשיכת הזמן, אבל זה אופייני לכל כל הרבה קבלנים שפשוט רוצים להתיש את הדיירים ולמרוח זמן
עד שהדיירים יתאיישו ויפסיקו לצלצל אליהם.
הגיע הזמן לא לוותר לקבלנים רשלנים שקיבלו כל כך הרבה כסף ולא מבצעים את ההתחיבויות שלהם כנדרש בחוק.
בהצלחה.