לאחרונה נשלח ע"י סוכני ביטוח בשמך עם התמונה שלך מסמך בקוטרת הנ"ל ובו אתה מכוון לעשות ביטוח גם לחברי הועד. אתה מביא בו את הסיפור הטרגי של הפעוטה שנמחצה למוות ,לפי העיתונים בעל הדלת הואשם בהריגה ולא הועד.
אם הועד היה נאשם היתה אנרכיה אף אחד לא היה מוכן להיות נציג הבית המשותף,אף נציג כזה לא יעזוב את מקום עבודתו כדי לפטרל בבניין ולחפש מישהוא שמסכן את הדיירים.
כל איש דייר או בעל מקצוע ישלם או ישפט על פי מעשיו ומחדליו.
נכון שאם הדלת היתה עומדת שם לאורך תקופה ארוכה עד שנפלה אז יש פה רשלנות של כל הדיירים ובעיקר בעל הדלת באשמה. בהמשך המסמך אתה שואל "האם חברי הועד מכוח תפקידם נושאים באחריות מוגברת,מבלי לענות,
אשמח לשמוע מענה. תודה
הטלת אחריות אישית על חברי ועד אינה בלתי אפשרית. אמנם ועד בית הוא אישיות משפטית נפרדת ועצמאית מיחידיו בשר ודם, בדומה לחברה בע"מ (אך בשונה מחברה, הוועד הינו אישיות משפטית נפרדת רק לעניינים מוגדרים ומסויימים) וכידוע גם בחברה קיים מנגנון של "הרמת מסך" במקרי קיצון אשר חושף את יחידיו חשיפה אישית.
לאחרונה הצליחה סוכנות הביטוח בר עוז, שהינה מתמחה בתחום ביטוח הרכוש המשותף, להוסיף נדבך נוסף לביטוח אשר לא היה קיים בעבר והוא כיסוי נגד תביעות אישית נגד חברי ועד.
זהו כיסוי חשוב ביותר ואני ממליץ בחום לועדי בתים לרכוש אותו (ביחד כמובן אם כל יתר מרכיבי הביטוח המסורתיים של ביטוח מבנה, מעבידים וצד ג´).
התופעה של הגשת תביעות אישיות נגד חברי ועד התרחבה מאוד ולרוב מדובר בהצקה. ברוב המקרים יש להגיש תביעה נגד ועד הבית ולא אישית נגד מי מחבריו. יחד עם זאת חברי הועד נדרשים להתעסק בכל ההליך הזה וזה כמובן גוזל זמן ומשאבים. לכן הביטוח חשוב ותמיד סברתי שחובה על בית משותף לבטח את הרכוש המשותף ואת ההתנהלות בכיסוי המיטבי.
כל היתר כאמור הוסבר בהרחבה בסיפרי.
הטלת אחריות אישית על חברי ועד אינה בלתי אפשרית. אמנם ועד בית הוא אישיות משפטית נפרדת ועצמאית מיחידיו בשר ודם, בדומה לחברה בע"מ (אך בשונה מחברה, הוועד הינו אישיות משפטית נפרדת רק לעניינים מוגדרים ומסויימים) וכידוע גם בחברה קיים מנגנון של "הרמת מסך" במקרי קיצון אשר חושף את יחידיו חשיפה אישית.
לאחרונה הצליחה סוכנות הביטוח בר עוז, שהינה מתמחה בתחום ביטוח הרכוש המשותף, להוסיף נדבך נוסף לביטוח אשר לא היה קיים בעבר והוא כיסוי נגד תביעות אישית נגד חברי ועד.
זהו כיסוי חשוב ביותר ואני ממליץ בחום לועדי בתים לרכוש אותו (ביחד כמובן אם כל יתר מרכיבי הביטוח המסורתיים של ביטוח מבנה, מעבידים וצד ג´).
התופעה של הגשת תביעות אישיות נגד חברי ועד התרחבה מאוד ולרוב מדובר בהצקה. ברוב המקרים יש להגיש תביעה נגד ועד הבית ולא אישית נגד מי מחבריו. יחד עם זאת חברי הועד נדרשים להתעסק בכל ההליך הזה וזה כמובן גוזל זמן ומשאבים. לכן הביטוח חשוב ותמיד סברתי שחובה על בית משותף לבטח את הרכוש המשותף ואת ההתנהלות בכיסוי המיטבי.
כל היתר כאמור הוסבר בהרחבה בסיפרי.
