שלום אורח, לחץ להתחבר    הודעות אישיות    דף אישי    שכחתי סיסמא
הפוך לדף הבית  | אודות | צור קשר | פרסום באתר | תכניות שותפים
הצטרף לניוזלטר שלנו וקבל למייל עדכוני תוכן, מבצעים והטבות פעמיים בחודש
שם ומשפחה
דואר אלקטרוני
* הפרטים שתשלח לא יועברו לאף אחד!

אירועי מכירה לחברי הפורטל - סוגרים הכל לדירה

ערב מכירות לפתרונות שינה בעמינח סנטר סניף חיפה ערב מכירות לפתרונות שינה בעמינח סנטר סניף חיפה

ערב לקניה קבוצתית למוצרי חשמל, באבי סופר ראשון לציון ערב לקניה קבוצתית למוצרי חשמל, באבי סופר ראשון לציון

ערב מכירה קבוצתית מוצרי חשמל באבי סופר סניף חיפה ערב מכירה קבוצתית מוצרי חשמל באבי סופר סניף חיפה

מכירה קבוצתית למוצרי חשמל באבי סופר סניף באר שבע מכירה קבוצתית למוצרי חשמל באבי סופר סניף באר שבע

ערב בבית טמבור - בואו להרצאה של דניאל חסון ערב בבית טמבור - בואו להרצאה של דניאל חסון

קבוצת קניה לרכישת פתרונות מיזוג לדירה קבוצת קניה לרכישת פתרונות מיזוג לדירה

ערב דיירים לרכישת ריהוט הבית בשיתוף רהיטי קיבוץ השלושה ערב דיירים לרכישת ריהוט הבית בשיתוף רהיטי קיבוץ השלושה

ערב דיירים לרכישת גופי תאורה מהיבואן לצרכן בטכנולייט ערב דיירים לרכישת גופי תאורה מהיבואן לצרכן בטכנולייט

קבוצת קניה למקלחונים, חיפויי זכוכית ועבודות זכוכית לדירה קבוצת קניה למקלחונים, חיפויי זכוכית ועבודות זכוכית לדירה

מעלית - מידע לוועדי הבתים בעניין המעלית

מעלית - מידע לוועדי הבתים בעניין המעלית

המעלית כיום היא חלק בלתי נפרד מהבנין. גם בבנינים ישנים שבמקור אין בהם מעליות מקימים כיום מעלית, פנימית או חיצונית. להקמת מעלית בבנין קיימים חוקים ותקנות שונות ואלו הן ההנחיות....

מאת: מערכת בית משותף
עודכן לאחרונה: 18/03/2005
אחזקת מעליות מחפש בעלי מקצוע בתחום
אחזקת מעליות?

לחץ כאן קבל הצעות מ"המוקד לדייר"

המעלית הנה אמצעי תחבורה נוח ובטוח - בתנאי שמתחזקים אותה ובודקים אותה כנדרש בחוק. זוהי מערכת מורכבת למדי, ותקלה בה עלולה להביא למצבים מסוכנים. לכן מפורטים בחוק תקנים לבנייתה, נהלים לבדיקתה, ולקבלת שירות שוטף. בעמוד זה נפרט את עיקרי חובותיו וזכויותיו של בעל המעלית על מנת לעזור לו ולהנחות אותו כיצד לפעול, כדי להבטיח תפעול אמין ובטוח של המעלית ומניעת תאונות ותקלות.

מידע לבעל מעלית חדשה  - כל מעלית שנבנית בישראל חייבת לעמוד בתקן ססרים ישראלי רשמי מס' 24 - מעליות נוסעים ומשא, וחלה עליה חובת תו תקן (את התקן ניתן לרכוש במכון התקנים הישראלי. רק חברה בעלת תו תקן רשאית להרכיב מעלית. מעלית שלא עומדת בדרישות התקן לא תותר לשימוש. לפי הוראות החוק - פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), התש"ל - 1970 סעיף 59א ו- 60, כל מעלית חדשה חייבת להיבדק בדיקה ראשונית כדי לוודא שהיא אכן בנויה לפי דרישות הפקודה והתקן ושכל המערכות הבטיחותיות במעלית עובדות. ללא בדיקה זו המעלית אסורה לשימוש. מכון התקנים בודק את תקינות המעלית ואת מידת התאמתה להוראות תקן 4. יצרן המעלית חייב לשלם עבור בדיקה זו, כיוון שבשלב זה המעלית עדיין באחריותו. בשנה הראשונה לפעולת מעלית בבנין מגורים, מתקין המעלית נושא באחריות לפעולתה התקינה, לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (התקנת מעליות ומתן שירות למעליות), התשמ"ד - 1984. אחריות זו מכסה תיקונים וחלפים וניתנת ללא תשלום מאת דיירי הבית, בתנאי שנחתם הסכם שירות בין הדיירים לבין מתקין המעלית בתוך 60 יום מיום הבדיקה הראשונה של הבודק המוסמך.

בדיקה תקופתית  - על פי החוק חובה לבצע בדיקת בטיחות של המעלית אחת לשישה חודשים. אי ביצוע בדיקה כזו מסכן את המשתמשים במעלית ואף מהווה עבירה פלילית. האחריות על הזמנת הבדיקה ועל התשלום עבורה היא על בעל המעלית. הבדיקה מתבצעת על ידי בודק מוסמך למעליות, אשר קיבל את הסמכתו ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. רשימת הבודקים המוסמכים מתעדכנת מידי פעם ורק אנשים המופיעים ברשימה זו רשאים לבצע את הבדיקה התקופתית. את תוצאות הבדיקה מציין הבודק בדו"ח שנקרא "תסקיר בדיקה". דוח זה נשלח לבעל המעלית ולמשרד העבודה העורך מעקב על ביצוע הבדיקות התקופתיות ועל ביצוע התיקונים הנדרשים בתסקיר. בעל המעלית אחראי להזמין אנשי שירות למעליות לצורך תיקון כל הליקויים שפירט הבודק. כאשר מוצא הבודק ליקויים שעלולים לסכן את המשתמשים במעלית, יש להשבית את המעלית מיד, ולדאוג לכל הסידורים האפשריים על מנת למנוע שימוש במעלית. משרד העבודה והרווחה מוציא במקרה כזה צו בטיחות האוסר את המשך פעולת המעלית, עד לתיקונה ובדיקתה מחדש. הפעלת מעלית בניגוד לצו, אסורה בהחלט. הפעלת המעלית מחדש תאושר על ידי מפקח עבודה, רק לאחר שהבודק המוסמך בדק את המעלית, ואישר כי הליקויים הבטיחותיים תוקנו לשביעות רצונו, ולא נשקפת עוד סכנה למשתמש במעלית.

שירות מעליות -   כדי להבטיח את פעולתה התקינה של המעלית, נדרש גם טיפול שוטף, הכולל החלפת רכיבים בלויים, שימון וכיוון המערכות השונות וזאת מעבר לבדיקות החצי שנתיות. למטרה זו, חייב כל בעל מעלית להתקשר עם אחת החברות בעלות רישיון למתן שירות למעליות. משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נותן את הרישיון לחברות לשירות למעליות ומחייב שכל מעלית תהיה בטיפול שוטף על ידי אחת החברות המאושרות. אי קיום חוזה שירות למעלית מהווה עילה לא לאשר הפעלתה.

חילוץ נוסעים לכודים ממעלית  - לעתים קורה, שמעלית נתקעת בעת נסיעתה עקב תקלה כלשהי (למשל הפסקת חשמל). בדרך כלל דיירי הבניין יכולים לחלץ את הלכודים ללא סיוע. לשם כך קיימות בחדר המכונה הוראות חילוץ מפורטות, ומתקין המעלית חייב לקיים הדרכה לדיירים, בה מציגים ומתרגלים חילוץ נכון. רק מי שהודרך רשאי לבצע את החילוץ. חשוב מאוד לבצע את החילוץ לפי ההוראות. כל דרך אחרת מהווה סכנה, ולכן אסורה בתכלית האיסור. אם מסיבה כלשהי לא מצליחים לחלץ את הנוסעים לפי ההוראות, יש להתקשר לחברת השירות ולבקש עזרה. חברת השירות מקיימת כוננות 24 שעות ביממה. מספרי הטלפון לחרום רשומים ליד המעלית.

שימוש נכון במעלית  - בכל מעלית רשומות הוראות השימוש אותן יש לקיים. בנוסף, יש להקפיד על קיום ההוראות הבאות: אין להעמיס על המעלית מעל המותר. יש להדריך ילדים כיצד לנהוג בזהירות: לא להשתולל בתא בזמן נסיעה, ולא להכניס חפצים שיכולים להיתפס ולהפריע לנסיעה תקינה של המעלית. חילוץ נוסעים מן המעלית יעשה בהתאם להוראות החילוץ במדויק. רצוי שמספר רב ככל האפשר של דיירים יעברו הדרכה מאת מתקין המעלית על חילוץ נכון של לכודים. אם מבחינים בדבר חריג (כגון שמשה שבורה בדלת המעלית, רעשים חריגים) יש לדאוג מיד ליציאת הנוסעים מן המעלית, להשבתת המעלית וניתוק החשמל על ידי הורדת ידית המפסק הראשי בחדר המכונה.

יש להודיע מיד לחברת השירות. אם מבחינים שדלת פיר המעלית אינה נעולה כאשר המעלית לא נמצאת מולה, יש להשבית מיד את המעלית כאמור לעיל, ובנוסף להגיף את הדלת. אם הדבר אינו ניתן, לחסום את הדלת על ידי ספסל, קרש וכד' ולהעמיד שומר לידה, עד לבוא הטכנאי. יש להתייחס לכל הערותיו של הבודק בבדיקה החצי שנתית ולתקנן כנדרש. יש לבדוק את פעולות החברה אתה נחתם חוזה השירות. יש לדרוש מהחברה המתחזקת דיווח עדכני על ביצוע טיפול שוטף כל 4 - 5 שבועות. אסור לטלטל את התא במהלך הנסיעה. יש למנוע כניסת מים לפיר המעלית, במהלך שטיפת הרצפה בקומות. אין לשפוך מים בתוך תא המעלית. מומלץ לבדוק מדי פעם את תקינותו של פעמון האזעקה בתא. במידה שהפעמון אינו תקין, יש לדווח על כך לחברת השירות. יש לדאוג לגישה נוחה אל חדר המכונה. אין לאחסן בחדר המכונה חפצים , והוא חייב להיות נעול. שימוש נכון במעלית וקיום טיפול שוטף ובדיקה חצי שנתית, יבטיחו פעולתה הבטוחה, ללא תקלות.

המאמר באדיבות משרד התעשיה,המסחר והתעסוקה, http://www.moital.gov.il



שתף ברשתות החברתיות





עדיין לא ברשימת התפוצה של בית משותף?
5 סיבות למה כדאי לך להצטרף לרשימת התפוצה שלנו - לחץ כאן

מחפש בעל מקצוע או שירות בתחום זה?
לחץ על השירות המתאים וקבל הצעה - עכשיו

אחזקת מעליות
אחזקת מעליות
ביטוח מעליות
ביטוח מעליות
logokehilot.jpg

אודות כותב המאמר

מערכת המאמרים של בית משותף.
מאמר זה הוא בגדר אינפורמציה כללית בלבד שאינה מחייבת את בעלי האתר וכל המשתמש בה עושה זאת על אחריותו האישית.

זקוק לייעוץ בנושא? התייעץ עם מומחה בפורומים מקצועיים בנושא:


ניהול ועדי בתים

משפטי לוועדי הבתים

כתבות אחרונות במדור ועד הבית :

שיפוץ בניין - התנהלות דיירים לקראת השיפוץ
שיפוץ בניין - התנהלות דיירים לקראת השיפוץ
איטום גגות- באיזה שיטה לבחור לאטום את הגג?
איטום גגות- באיזה שיטה לבחור לאטום את הגג?
המדריך השלם לבית המשותף
המדריך השלם לבית המשותף
השבחת מים בבניין
השבחת מים בבניין
תיקון תקלות ברכוש משותף
תיקון תקלות ברכוש משותף
שרותים באתר מדריכים מובילים השוואת מחירים שיתופי פעולה
רישום לאתר צור קשר מדריכים מקצועיים ביטוח משכנתא הקמת אתרים לעסקים פלדלת
שחזור סיסמא אודות ייעוץ משכנתאות ביטוח דירה ?Google+?‏ צ'קים
קהילות לדיירים תנאי שימוש מדריך ועד בית ביטוח ועד בית
מדריך עסקים תוכנית שותפים מדריך עיצוב הבית משכנתא
פורומים מקצועיים מפת אתר מדריך שיפוצים קבלני שיפוצים ביטוח משכנתא ניהול משק בית
מדורים מקצועיים פורום משכנתא ליקויי בניה חברות אחזקה פירסום בחינם ביטוח דירה
google + סרגל בית משותף RSS מדריך ביטוח איטום גגות מנעולן